| Forfatter |
|
Kristensen Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har erfaringer på dette område?
Min tid til selvbyg er efterhånden begrænset, så jeg overvejer at skifte mine ht'er ud med flade udgaver der kan hænge på væggen (så bliver
kærsten nok glad).
Jeg har kigget på Sequence Sonate 200/300/400 og disse tiltaler mig - men jeg er selvfølgelig åben for forslag og kunne godt tænke mig nogle bud
på seriøse ht'er som ikke koster en arm for et sæt.
Håber der er nogen der kan hjælpe...
__________________ Mvh Kristensen
|
| Til top |
|
| |
Kvistgaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
AudioVector K-X kunne da være et bud. Bruger dem selv som baghøjttalere men de spiller osse fint i stereo.
http://www.audiovector.com/default.asp?Side=83&Parent=79 __________________ /Kvistgaard
Pioneer PDP-LX5090H ||
Harman Kardon AVR 235 || Harman Kardon DVD 22 || AudioVector K1 Super || AudioVector K-X || AudioVector KC Super || AudioVector M Sub
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville absolut kigge på nogle af DALI's væghængte modeller, f.eks. DALI IKON W2 eller DALI Helicon W200. Jeg har selv "normale" højttalere i DALI IKON serien og jeg har hørt W2 vægmodellen i min lokale HFK og jeg synes den lød ret godt (skal evt suppleres med en sub afhængig af dit bas-ambitionsniveau). Jeg planlægger selv at anskaffe et par IKON W2 og så afprøve om de reelt kan erstatte mine IKON 7 med en god sub lagt til - konen ville elske det  Pas på med nogle mærkers baghøjttalere der er beskrevet som "diffuse". De er ment som dedikerede baghøjttalere til film, med "diffus spredning" af lyden som ikke lige er det du vil have når de bruges som stereo højttalere...
__________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
tma86 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
PMC (engelske) har lige fået en kanon anmeldelse i Hifi-news med deres nye flade model.
|
| Til top |
|
| |
Kristensen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget på de forskellige bud, og sagar været et smut forbi hifiklubben... jeg kunne aldrig finde på at bruge 8000 kr. på stk. på en højtaler -
så længe der er folk der har penge, er der producenter der udøver "tænk-på-et-tal" øvelsen, og 8000 kr. for en højtaler er sku i overkanten når
man tænker på de laver 200-300 stk af gangen... sorry men det er bare min mening.
De billigere versioner fra dali, er lidt pappede at kigge på, så det bliver nok ikke dem heller.
Er det ikke til at finde noget som er godt og billigt (læs max 5000,- sæt) på en og samme tid?
Indtil viderer er det kun Sequense Sonata der er et rimeligt bud.
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristensen skrev:
Jeg har kigget på de forskellige bud, og sagar været et smut forbi hifiklubben... jeg kunne aldrig finde på at bruge 8000 kr. på stk. på en højtaler -
så længe der er folk der har penge, er der producenter der udøver "tænk-på-et-tal" øvelsen, og 8000 kr. for en højtaler er sku i overkanten når
man tænker på de laver 200-300 stk af gangen... sorry men det er bare min mening.
De billigere versioner fra dali, er lidt pappede at kigge på, så det bliver nok ikke dem heller.
Er det ikke til at finde noget som er godt og billigt (læs max 5000,- sæt) på en og samme tid?
Indtil viderer er det kun Sequense Sonata der er et rimeligt bud. |
|
|
Det lyder som om du har kigget men ikke lyttet. Hvis du nu havde sagt fra starten af udseendet er meget vigtigere end lyden, så havde jeg selvfølgelig aldrig foreslået Dali's Helicon serie. Køb du nogle billige højttalere til indbygning i væg/loft, så kan de stort set ikke ses og lidt lyd kommer der vel ud af dem - søg f.eks. på KEF Ci50R på ebay.co.uk. DALI IKON W2 koster iøvrigt under 5.000, men at du synes de ser "pappede" ud kan jeg jo ikke rigtig gøre noget ved. Hvis lyden ikke er vigtig, så må du jo leve med aldrig at prøve fornøjelsen ved at høre dem - det lyder som om du køber højttalere som min kone (der iøvrigt godt kan lide IKON W2, men kun i hvid - så du den?), derfor anbefalingen af indbygningshøjttalere ovenfor. Og så lige undskyld at vi prøver at hjælpe, det skal ikke ske igen  ---- OK, måske overreagerede jeg lidt her, men Kristensen's tilbagemelding på de relative hjælpsomme indlæg er ikke just den slags der for mig til at brænde for at hjælpe på et forum som dette. Måske er jeg lidt sensitiv i dag, måske ikke...  __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
Kristensen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
greve skrev:
Kristensen skrev:
Jeg har kigget på de forskellige bud, og sagar været et smut forbi hifiklubben... jeg kunne aldrig finde på at bruge 8000 kr.
på stk. på en højtaler -
Indtil viderer er det kun Sequense Sonata der er et rimeligt bud. |
|
|
Det lyder som om du har kigget men ikke lyttet. Hvis du nu havde sagt
fra starten af udseendet er meget vigtigere end lyden, så havde jeg selvfølgelig aldrig foreslået Dali's Helicon serie. Køb du nogle billige højttalere
til indbygning i væg/loft, så kan de stort set ikke ses og lidt lyd kommer der vel ud af dem - søg f.eks. på KEF Ci50R på ebay.co.uk.DALI IKON W2
koster iøvrigt under 5.000, men at du synes de ser "pappede" ud kan jeg jo ikke rigtig gøre noget ved. Hvis lyden ikke er vigtig, så må du jo leve
med aldrig at prøve fornøjelsen ved at høre dem - det lyder som om du køber højttalere som min kone (der iøvrigt godt kan lide IKON W2, men
kun i hvid - så du den?), derfor anbefalingen af indbygningshøjttalere ovenfor.Og så lige undskyld at vi prøver at hjælpe, det skal ikke ske igen
----OK, måske overreagerede jeg lidt her, men Kristensen's tilbagemelding på de relative hjælpsomme indlæg er ikke just den slags der for
mig til at brænde for at hjælpe på et forum som dette. Måske er jeg lidt sensitiv i dag, måske ikke... |
|
|
Ja okay - godt ord igen.
Det var ikke meningen at ødelægge din lyst til at besvare indlæg på forum!
Jeg var forbi hifiklubben, og det er normalt ikke et sted jeg handler - og det fik jeg bekræftet igen.
Det var en dårlig service, og en ekspedient som ikke rigtig var interesseret i at fortælle/eller ikke vidste nogen om indmaden i sagen. Han ville
meget hellere snakke om en dyr stander ht'er - og det var jo ikke det jeg kom for så jeg gik med uforrettet sag.
Jeg fik dog et kig på ikon - eller jeg mener det var dem ihverftald og umiddelbart giver deres udseende ikke lyst til at høre dem, det lyder måske
mærkeligt...men der er et eller andet ved dem som jeg ikke bryder mig om - måske at det er en lukket konstruktion.
Det virker som om det ikke er appelerende til producenterne at lave "stand-alone" ht'er der kan anvendes på væggen, uden en 12" aktiv sub.
Så Greve: Det var ikke for at trampe på dig - det beklager jeg, det er nok mig der har en sensitiv dag idag.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Kristensen, OK, no harm done. Jeg forstår din beskrivelse af HFK, men der er dog positive sider ved HFK, som vejer tungt når jeg vælger indkøbssted: - Man kan normalt altid få hørt udstyret i butikken, dog ikke altid i lukkede demorum
- Normalt kan noget udstyr lånes med hjem
- Produkterne er god "value for money"
- De ligger ikke på hvert gadehjørne, men trods alt tættere på hvor jeg bor end andre alternativer
Måske skulle du kigge på seriøse indbygningshøjttalere. B&W laves nogle (gå ned på siden i linket herunder og find f.eks. B&W CWM LCR 7) og tilfældigvis laver DALI også nogle. Disse føres dog alle af HFK men måske du kan give dem en chance mere...  . Se her: http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/In-Wall_h oejttalerGod jagt.
__________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
Kristensen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ hæ - selvhjælpsgruppe  Det kunne være man skulle forslå det til adm. så de kunne lave en afdeling for selvhjælpsgrupper - bare der så
ikke går Fight Club i den...
Det kunne godt være jeg skulle kigge på deres indbygningshøjtalere. Jeg har hørt nogle fra Parts Express, de minder til forveksling om dem som
Eltek forhandler, og det var ikke helt skidt - man skal bare ikke forvente at man kan dreje "øre" højre om på forstærkeren og få super lyd ud af
det... __________________ Mvh Kristensen
|
| Til top |
|
| |