| Forfatter |
|
StoneColdO Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er igang med at sætte system op, lytte, justere osv.
Jeg har en del gamle cd'er som jeg sætter på, men kan umiddelbart ikke lytte om de lyder bedre end på mit gamle anlæg, noget som de burde.
Hvilke CD'er og DVD'er kan I anbefale at bruge som test udgivelser til at indstille sin receiver og højtalere efter?
Modtager gerne beskrivelser af hvordan denne proces bedst gribes an..
__________________ Noob til hifi - første anlæg netop indkøbt, og kæmper med opsætning netop nu.
|
| Til top |
|
| |
HAK! Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er godt nok ikke lige den største expert på hvordan man skal indstille lyden, men jeg ville bruge dine yndlings CD'er og DVD'er og instille det så det lyde som du vil ha' det til...
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil give HAK! ret, men ellers er digital video essentials meget god (hvis man ellers kan finde rundt i den)
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay - jeg må prøve mig frem så, savner bare lidt muligheder for at indstille lyden i min receiver. Men der må være en vej frem... Jeg tror da jeg vil prøve digital video essentials, hvis den er til at skaffe mere.
__________________ Noob til hifi - første anlæg netop indkøbt, og kæmper med opsætning netop nu.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
StoneColdO skrev:
Okay - jeg må prøve mig frem så, savner bare lidt muligheder for at indstille lyden i min receiver. Men der må være en vej frem... Jeg tror da jeg vil prøve digital video essentials, hvis den er til at skaffe mere.
|
|
|
tror nok den koster 99kr + forsendelse hos axel music
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er tale om musik-cder burde det ikke være nødvendigt at indstille noget særligt på din receiver. Jeg har en tidligere version af samme receiver (RXV1500) og der sætter man den bare på 'direct' tror jeg det hedder.
Selvfølgelig har receiveren en million indstillingsmuligheder, men det er jo primært til surroundlyd. Jeg har også digital video essentials, men jeg tror ikke du behøver den for at indstille surroundlyd, slet ikke da Yamahas automatiske indstilling (med mikrofonen) fungerer ret godt.
Men igen er det ikke relevant for musik-cder, direct- indstillingen skulle være cirka så godt som det kan lyde.
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay det var som sådan også det jeg forventede, jeg tror jeg skal have placeret højtalerne på deres korrekte placering og have det tilspillet.
Jeg lurer bare på om ikke subben bør deltage i afspilningen af cd'er?
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder stadig og roder lidt med det her og ved ikke helt om det er mig som er helt idiot.
Hvis jeg smider en alm CD i, ser jeg i displayet på receiveren at det er 2 channel stereo - og at det er FR og FL der spiller. Nuvel, tænker jeg og sætter en en cd på hvor jeg ved der skal være noget bas på.
Er det mig der er forkert på den, når jeg forventer at sub-wooferen skal deltage i afspilningen af alm CD eller Radio ?
Desuden har jeg en indstilling som hedder Crossover enable switch på subben, som jeg er i tvivl om hvorvidt den skal være "enabled" eller "disabled".
|
| Til top |
|
| |