| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
For en uge siden var der en sx-1250 reciever til salg herinde for 1500
jeg var den første der sverede på annoncen men en anden overbød mig - det viste sig at det drejee sig om 100 kr.
Nu sætte den køber den samme receiver til slag for kr. 3.000
En ting er køb med videre salg for øje andet steds - men det er efter min bedste overbevisning noget s.......
undskyld mig men jeg skulle lige af med min galle - en hvis T.... sdkal ikke regne med jeg køber noget af ham
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej malt-elsker! Hva´ er der galt? Han snyder da ikke nogen? Men kors i hytten for en bamse! Ka da godt forstå, at du er skuffet
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er lidt som at skide i sin egen baghave - det er vel i alle brugeres interesse at priserne i køb salg er gunstige både for køber og sælger - det er sku da noget fis at jobbe prisen op til det dobbelte
Jeg har intet mod at folk gerne vil tjene en skilling men en uge efter - pis - der er sku lige nogle der har puttet isklumper fra køgevandværk i min lagavulin!
det er måske en generations ting -
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men hvis den kan sælges for 3000.-, så skulle du da ha´ budt noget mere, ikke? Og hvis den ikke kan - ja så brænder han inde med den, og du kan købe den for mindre! Eller?
Sidste år købte jeg to JBL L100 i fin stand for 300.- - (den forlangte pris) - men det vil jeg altså ikke sælge dem for. Jeg skal have mindst det dobbelte, men de bliver nu hjemme i jazzhuset. For de er mere end 300kr værd!
Køge vandværk ka sgu ikke spolere en Lagavulin! Nyd den!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er lige tolv familer der er indlagt pga vand fra Køge Vandværk -  og bare tanken om at putte is eller vand i en lagavulin kan gøre mig meget mere ked af det en det med den sx-1250
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal man tage dit indlæg alvorligt???
Hvis ja, så kan jeg kun sige at du må prøve at forstå ideen om udbud og efterspørgsel. Det betyder at hvis flere gerne vil have den samme vare, vil prisen efterhånden som tiden skrider frem stige...
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Nå, men hvis den kan sælges for 3000.-, så skulle du da ha´ budt noget mere, ikke? Og hvis den ikke kan - ja så brænder han inde med den, og du kan købe den for mindre! Eller?
Sidste år købte jeg to JBL L100 i fin stand for 300.- - (den forlangte pris) - men det vil jeg altså ikke sælge dem for. Jeg skal have mindst det dobbelte, men de bliver nu hjemme i jazzhuset. For de er mere end 300kr værd!
Køge vandværk ka sgu ikke spolere en Lagavulin! Nyd den!
|
|
|
Sorry jeg kan heller ikke se problemet, udover en ærgelse over ikke at have fået fat i det som man ønskede. Men "stilen" kan jeg nu ikke se noget med. Skulle jeg sælge noget, ikke bare for en "hund" så ville jeg sikkert også sælge til højest bydende tror jeg. Men som sagt, ikke for en "hund". Snakkede vi om flere K for et eller andet, ville jeg klart se mig"nødsaget" til at gøre det sådan. Selve "fremgangsmåden" kan man måske diskuterer... Personligt synes jeg også det er lidt "fedtet" for en hund...
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udbudt salgspris er jo ikke altid det samme som opnået salgspris...
Men til salg for 3000,- så er der vel plads til lidt hvad hedder det.... på svensk: prutmån!
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt forstå du er gal, men hvis du nu gør dig rigtig umage med at kontakte sælger på en ordentlig måde og prøve at overtale ham til at sælge dig recieveren, når nu du var første køber sidst, til en højere pris end han selv gav men stadig noget du gider at give.
Jeg mener, hvis du nu kan lægge alle dine, i øvrigt helt forståelige, frustrationer på hylden og kontakte den ny sælger på en stilfærdig måde, kan det jo være du kan få ham overtalt til at give et ordentligt afslag i prisen så du får den til en retfærdig pris (med mindre den nuværende pris i virkeligheden ikke er sat for højt).
Du kan jo evt. tage ud til ham og se på den, og så derude forklare situationen. Det kan jo være han får sværere ved at afslå dig, når du nu står ansigt til ansigt med ham - så længe du sørger for at være large og rolig.
Og hvis det ikke lader sig gøre, håber jeg du finder noget andet godt engang __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
madklub Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
det er lidt som at skide i sin egen baghave - det er vel i alle brugeres interesse at priserne i køb salg er gunstige både for køber og sælger - det er sku da noget fis at jobbe prisen op til det dobbelte
Jeg har intet mod at folk gerne vil tjene en skilling men en uge efter - pis - der er sku lige nogle der har puttet isklumper fra køgevandværk i min lagavulin!
det er måske en generations ting -
|
|
|
Den er måske 3000 værd? Men gid han taber den over tæerne!
Lagavulin? Er det ikke en dame-whisky? Prøv Laphroaig næste gang.
__________________ madklub
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvis det ikke lader sig gøre, håber jeg du finder noget andet godt engang  [/QUOTE] jeg finder jo altid noget godt  Og jeg gider heller ikke at være p***ed længere - jeg synes bareat han skulle tage og sælge den et andet sted - dårlig stil efter en uge - han gider ikke engang tage et nyt bilelde af den. og til de andre - nej det har ikke en skid med udbud og efterspørglsel at gøre ! den var ikke til salg oprindeligt til højeste bud - den var sat tils alg for fast pris og det svarede jeg på! om det ert sælgeren dengang eller køberen jeg er sur på - vel - men om alle omstændigheder er vi en masse brugere herinde som ikke er tjent med at priser bliver jobbet op - det kan man sku gå til epay for !! - og det er min mening om det - __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er to muligheder:
Enten er det dårlig stil, eller også har manden et hoved for forretninger.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Laphroaig - jo men mna kan ikke få den i casks strenght på mine kanter og så vil jeg hellere nyde en lagavullin 16 - den er jo også røgagtig om end ldit mere rafineret end Laphroigh - jeg ved ikke om det gør den til en tøse whiskey - men jeg håber da også han tabe l**tet over fødderne så kan han lære det.
I mellemtiden vil jeg nyde noget dejligmusik som jeg har købt herinde og som jeg ikke har tænkt mig at sælge igen - uanset efterspørgselen.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis en sælger udbyder et produkt til en given pris burde første køber som møder prisen lukke salget uden diskussion.
Verden er desværre sådan skruet sammen i dag at et løfte langt hen ad vejen ikke længere er et løfte. Synes ihvertfald er der mere eller mindre regelmæssigt dukke en historie op om hvordan at en sælger og køber aftaler en handel...blot for at sælger lidt senere har solgt til anden side for få kroner mere...eller fordi at sælger kunne komme af med sit produkt et par dage hurtigere end ellers...så bestemt en kedelig vending...men ikke desto mindre sådan at det åbenbart er.
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps
der findes selvfølgelig dem som sætter et produkt til salg og på grund af uvidenhed fastsætter en pris som er alt for lav (fx 50% af reel værdi)...ved opmærksomhed på dette er det kun rimeligt hvis sælger justerer prisen derefter __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ligger det vel sådan, at man hvis man vil sælge en vare, så kan man som sælger orientere sig om kurancen på den pågældende vare, inden man sætter den til salg - og derefter sætte prisen efter dette. (kan dog være svært med vintage)
Jeg har ikke indtrykket af, at annoncen var af "auktionskarakter", som jo er en helt anden historie. Historien på salget af receiveren har nu helt klar karakter af en art auktion.
I købeloven står der, at man, hvis man har prissat en vare med skiltning, så SKAL man sælge den til den skiltede pris, med mindre der er tale om at man har prissat en Aston Martin til en krone - altså hvor det helt klart er en fejl, begået af lærlingen.
Desuden så er man vel juridisk forpligtet til at holde selv mundtlige/telefon/mail-aftaler mv. , på trods af at de er svære at modbevise/bevise - og ingen gider tage det juridiske bøvl efterfølgende.
Jeg synes også, at sælger bevæger sig i et beregnende farvand - og jeg kan ikke lide fremgangsmåden.
Jeg kunne nu også godt tænke mig den SX-1250 - den er en ordentlig sucker! - men pladsen her efterhånden trang.
Jeg mener slutteligt, at bemærkningerne om hvorvidt det er helt i orden at købe en vare billigt for derefter evt. at sælge den med en klækkelig fortjeneste ikke har noget med denne diskussion at gøre - dette synes jeg i øvrigt er helt i orden at gøre og vidner mere om godt købmandsskab på ærlige præmisser. Det må være sælgers opgave at orientere sig om prisniveauet på den slags ting. Vi har jo aldrig haft det lettere med at orientere os end nu, hvor vi har nettet og en meget stor Auktion-site, hvor tingene hyppigt er til salg på verdensplan.
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der ærgrer dig mest r-l-b er vel at den forrige sælger ikke kotaktede dig igen & dermed gav dig en chance?
Den blev sat til salg for 1500,-. r-l-b var den første på pletten. Kort efter blev den solgt for 1600,- til en anden - uden at sælger gen-kontaktede r-l-b som sikkert gerne ville have budt over. Det er så sælgerens & r-l-b's tab. Dumt af sælgeren måske men han havde åbenbart travlt.
Nu da den er sat til salg for 3000,- kan jeg da give lidt kunde-info:
Den nye sælger skriver: "Eneste fejl er: Lille hak ved øverste højre hjørne (Se foto) Mangler knappen til On/Off (Se Foto)".
Hvilket vel bare er kopieret fra forrige annonce hvilket er OK. Jeg kontaktede også den forrige sælger da den var til salg og han skrev:
"Lyden er rigtigt god, den har dog det lille men at engang imellem når man spiller lavt, så lyder den som en tunerstation der ikke er justeret 100% rigtigt ind. når man skruer lidt op forsvinder det. Det er muligvis nogle kondensatorer i udgangen formoder jeg."
Man må formode at den nye sælger også gør dette klart for potentielle købere?
Pioneer's flagskib dengang var SX-1980 modellen.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er egentligt sjovt - først bliver man p***ed - så for man vendt det lidt herinde - og nu well - nu er jeg ligeglad - rart dog at vide det med kondensatorerne.
Jeg kender godt 1980 modellen men den er næsten monster x monster stor og ikke så flot som 1250eren - jeg tror jeg skal gå i andre retninger - måske var det et vink med en vognstang eller et tegn fra oven - D U S K A L I K K E H A V E E N S X 1250 - D U S K A L V Æ R E T I L F R E D S M E D D E T D U H A R - nuvel jeg har ikke før haft en åbenbaring men mon ikke de skrives med store bogstaver.
Måske kunne det være en fordel hvos man havde nogle retningslinier for køb slag bytte - at når der var en fast pris så var den fast og den der kommer først til mølle etc. Vi har jo også regler for Branchemedlemmer og vi må ikke skrive nedsættende ting om hinanden etc.
Nå jeg sidder midt i noget arbejde jeg skal have gjort færdigt så jeg vil nyde noget god musik på min gamle Lux og mine gamle Tannoy ht - og det er jo ikke så ringe .-)
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 02:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Massive Attack udtrykker det på deres Blue Lines debut-album:
Though you may not drive a great big Cadillac
Diamond in a bag, sunroof top
Diggin' the scene with a gangster lean
Gangster whitewalls, TV antennas in the back
You may not have a car at all
But remember, brothers and sisters
You can still stand tall
Just be thankful for what you've got
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 03:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b:
Godt at høre roen er kommet retur 
det er da p*sse ærgerligt når en god handel går een forbi, men som du selv er inde på, er havet jo fyldt med andre, slankere fisk 
God arbejdslyst, og sov godt når du kommer dertil .
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |