Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 19:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: OPTOMA HD70 VS. LG AN110B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brandt Inc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe kigget på Optoma HD70, og var næsten overbevist om at den var det bedste for mig, specielt til prisen.
Nu har jeg imellemtiden fundet LG AN110, en vægprojektor, som skulle have fantastiske 12 bit farvegenvgivelse imod Optomaens 8 bit.
Der er dog flere ting som jeg er i tvivl om:
Har LG AN110 virkelig 12 bit farvegengivelse? F.eks. står der på andre hjemmesider at den har 24 bit farvegengivelse, det forvirerre.
LG AN110 har en XD 2 Engine - hvor god er den kontra Optomaens 0,64 darkchip2 fra texasinstrument?

Jeg glæder mig til at høre jeres svar/bud. Da jeg ikke kan finde nogen butikker hvor man har mulighed for at se projektoren, ser jeg dette som eneste mulighed for at få et overblik over LG'en.

P.S. Dem der vælger at svare på dette indlæg skal ikke tage prisen i betragtning, da den ikke har betydning i denne sammenhæng
Til top Vis Brandt Inc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt Inc
 
Brandt Inc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Skal måske lige indskyde at grunden til at jeg sammenligner Optoma HD70 som pt. koster 7995 på det danske marked med LG AN110 som koster 11500 på det danske marked er, at jeg har fundet LG AN110 til 8500 på nettet i england
Bare hvis nogen skulle undre sig over sammenligningen.
Til top Vis Brandt Inc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt Inc
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Brandt Inc skrev:

LG AN110 har en XD 2 Engine - hvor god er den kontra Optomaens 0,64 darkchip2 fra texasinstrument?

LG AN110 har samme DLP chip som Optoma'en. LG's XD 2 chip står for billedebehandlingen. Jeg ved ikke, hvilken billedebehandling der er i Optoma'en.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Brandt Inc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

LG AN110 har samme DLP chip som Optoma'en. LG's XD 2 chip står for billedebehandlingen. Jeg ved ikke, hvilken billedebehandling der er i Optoma'en.

Okay, så er det fint for har set optomaen i forretning og det er udemærket.
Men det som slår mig som den største forskel er at LG AN110 har en 12 bit farvegengivelse VS. optomaens 8 bit!
Kan du se om det er korrekt, og i så fald hvor meget det gør ved farven?
Til top Vis Brandt Inc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt Inc
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes