| Forfatter |
|
ezaiM Lukket konto

Lukket efter ønsker fra bruger.
Bruger siden: 05 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej... Jeg har lige et par spørgsmål.
1. Jeg har set at der nogen steder er f.eks 4 front, 2 center højttalere og 2 / 3 / 4. rear hvordan kommer man frem til det ?? her er f.eks et billede : Flageborg-billede....
Tager du ikke bare en forstærker / receiver med pre-out og tilslutter en 7.1 effektforstærker ( hvis du har en 7.1 receiver ) Tager du så bare effektforstærkeren ind i en pre-out, og til slutter syv mere højttalere sådan at du i teorien kan få 10.1 altså 4 front 4 rear og 2 center = 10.1
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ezaiM Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, undskylder mange gange !
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ezaiM skrev:
| ok, undskylder mange gange ! |
|
|
Så lad gå da
|
| Til top |
|
| |
ezaiM Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
 men kan du svare på spørgsmålet ???
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ezaiM skrev:
men kan du svare på spørgsmålet ??? |
|
|
Desværre ikke  men mon ikke nogle med forstand på surround snart kommer til hjælp.
|
| Til top |
|
| |
ezaiM Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
det gør der nok
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ezaiM skrev:
|
1. Jeg har set at der nogen steder er f.eks 4 front, 2 center højttalere og 2 / 3 / 4. rear hvordan kommer man frem til det ?? her er f.eks et billede : Flageborg-billede....
Tager du ikke bare en forstærker / receiver med pre-out og tilslutter en 7.1 effektforstærker ( hvis du har en 7.1 receiver ) Tager du så bare effektforstærkeren ind i en pre-out, og til slutter syv mere højttalere sådan at du i teorien kan få 10.1 altså 4 front 4 rear og 2 center = 10.1
|
|
|
for det først hold da kæft den hjemme bif ville jeg gerne have
hehe om man så tilsluttet 100 højtaler ville du ikke få flere kanaler af den grund, du har bare flere højtaler til at gør det samme arbejde, jvf. flere enheder i en højtaler fx 2 bas enheder.
En af grunden til fx centerhøjtaleren på det billede er at man på den måde får en mere homogen lyd, altså det kommer ikke kun overbilledet eller under billedet.
De andre højtaler vil jeg skyde på er bas højtaler til hans front, mange folk har en sub til hver front af den samme grund som nævnt tidligere. nemlig flere enheder til det samme job = som regel bedre lyd, hvis de vil at mærke er kaliberet ordentlig __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |
ezaiM Lukket konto

|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joch skrev:
ezaiM skrev:
|
|
|
|
for det først hold da kæft den hjemme bif ville jeg gerne have
De andre højtaler vil jeg skyde på er bas højtaler til hans front, mange folk har en sub til hver front af den samme grund som nævnt tidligere. nemlig flere enheder til det samme job = som regel bedre lyd, hvis de vil at mærke er kaliberet ordentlig
|
|
|
Det vil se at Ham der har tilsluttet et af sine to sæts frontet til hans højttaler udgange i hans sub ? ? ?
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhm se det tror jeg ikke der der normalt ikke er højtaler udgang på en sub, men mere en overførelse af de signal man får ind i den.
men det må du jo spørger ham om. man kan jo ikke ligefrem sige at man kan se han kabler omme bag ved ht'erne __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |