| Forfatter |
|
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja er selv ny i det med at bygge HTPC, dvs ikke generelt pc men har først nu kastet mig ud i at bygge pc til stuen da en fladskærm jo næsten er et must.
Jeg kan se at mange tråde handler om det samme, hvad skal jeg købe, hvad er nødvendigt osv, og har selv stået lidt i samme situation.
Derfor vil jeg gerne fortælle hvad min består af og at det virker efter den hensigt jeg havde.
Bundkort Asus P5B DL wifi
Cpu Conroe E6600
Køler artic freezer 7 pro
ram 2 x 1 GB
HD 400GB
Gfx Asus 7600GT silent passiv kølet
Tv kort Hauppauge PVR 500 MCE edition pga remote.
Maskinen er installeret med MCE 2005, Nvidia pure decoder som forbedre billedkvaliteten væsenligt på PVR 500 kortet. Maskine kan gå i standby helt og slukke alle blæsere, og selv starte op, begynde at optage og lukke ned igen efter. Dette fik jeg til at virke efter et USB hack som skulle installeres, og herefter kunne jeg også tænde min pc med remote til hauppauge kortet.
Jeg havde før et 7900GT kort i, men blev droppet pga larm, og ville have min 7600GT chip da den indeholder nogen billed forbedring ting som de mindre modeller ikke har, og større chip enårnd 7600GT fås ikke passiv. Liste over chip ses her http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html
Bundkortet har indbygget wifi, men da jeg kører med kablet giganet, kan det sættes til at virke som access point istedet, og er meget fedt når man lige har en bærbar på. I min anden pc har jeg et P5W deluxe også med wifi og dette kort kan også virke som access point også selvom pcen er slukket. Gider dog ikke bytte om på dem som det er nu.
Core 2 chippen kører std 2400 mhz og clocker ned til 1600 normalt så der bliver ikke særlig varmt. Jeg har købt et reol system fra clic kan ses her, så har ikke noget kabinet, har bare lagt bundkort på en antistatisk pose inde bag lågen så det kan nemt komme af med varmen og både anlæg og tv tuner virker igennem stoffet. http://www.clic.dk/web/web42.asp
Jeg uddyber min erfaring hvis det skulle have interesse eller hvis jeg selv skulle finde ud af noget smart, men dette forum har jo meget mere erfarne brugere end jeg selv er inde for dette område.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu idag prøvet dvi til HDMI vs Vga til vga fra min HTPC over til mit Pioneer 427XD.
Det er sku det sværeste jeg har prøvet endnu... Via Vga kan jeg kører skærmens native opløsning som er 1024 x 768. Her kører det meste fint osv. Prøvede at sætte en DVD film i min pc (Ice age 2 og Ringenes herre) Ice age 2 kører fint, friske farver osv. ringenes herre også fint..
Nu smed jeg så Hdmi kabel i tv og dvi i pcen. Jeg satte nu opløsning til 1280 x 720 og så lavede den overscan. Nu gik jeg i kontrol panel i Nvidia og her stod nu at jeg havde tilsluttet min pc til en HD skærm, om jeg ville tilpasse. Ja tak. Der kom nu 4 pile op på skærmen jeg nu skulle trække ud til hjørne, som sagt gjort og billedet passede nu perfekt. Mit tv skrev nu jeg var tilsluttet med 720P men kiggede jeg opløsning i Windows stod den til 1192 x 720 eller noget. så det var overscan den havde rettet ind.
Over på tv kort og her kunne jeg ikke se den store forskel i forhold til vga. Når jeg gik i billed mappen, i MCE så blev billederne ikke trukket ud i fuldskærm, hvilket de gør når jeg kører 1024 x 768, så her kører diasshow med "kanter"
Zoom knappen kom frem da jeg skiftede opløsning til 1280 x 720, den manglede jeg ellers før med de 1024 x 768 så nu kunne jeg zoome hvis jeg ville det. Nå på med Film igen for at se forskellen. ICe age 2 stod godt igen (gør tegnefilm jo) men ringenes herre havde pludselig meget mere dybde så det stod meget bedre end med vga. Slet ingen tvivl om det. dog er der en scene lige i starten hvor man ser et bjerg hvor der sprøjter lava op ad og lige efter bliver nogen orker skudt med pile og her var der en slags støj, lidt ala mpeg støj med lidt pixelering. Hurtigt i med vga kabel og kigge der, her var ikke den støj men billedet heller ikke lige så klart, i med filmen i min DVD afspiller (Kiss DP-500 ikke noget vildt) og her var billedet endnu mere klart end via dvi og slet ingen støj ved det bjerg.
Så er lidt i tvivl om jeg skal kører med min native opløsning eller med dvi og lidt skallering. Er dog helt sikker på at min dvd nu ikke kan erstattes af en pc, og tænker lidt på hvor meget bedre det måske ville være med en dvd med hdmi udgang og bedre mærke end kiss.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der hvis du kører 1024x768 via DVI? Eller få du slet ikke muligheden for det?
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ændre udgang på min kiss? Jeg kører med scart fra Kiss til skærm, vel tro det er bedste mulighed, og her mener jeg den står til RGB, men når jeg vælger Kiss siger skærmen at jeg kører 576I mener jeg.
Jeg kan desværre ikke kører 1024 x 768 via HDMI det vil skærmen ikke acceptere, den skal have en HD opløsning som min 720P via hdmi indgangen. Dog kan jeg godt få lov efter at have valgt 1280 x 720 and ændre billed så det passer og herefter bliver opløsningen så 1190 x 720 mener jeg eller deromkring, skærmen siger dog stadig at jeg er koblet på med en 720P indgang.Det havde jo været det bedste hvis jeg havde den mulighed. Desværre er mange skærme åbenbart lavet sådan, min kammerats 40M61 kan heller ikke modtage over HDMI uden scallering.
\René
__________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at gøre følgende på din Kiss: Eject
Clear
276 Her får du en række muligheder. Bl.a. kan den gøres regions fri herinde, men du har også muligheden for at ændre opløsningen. Jeg har aldrig selv prøvet hvor god dens scaler er, da jeg solgte min gamle Kiss inden jeg købte fladskærm, men du kan da prøve at se hvilket resultat det giver. Du skal afslutte ved at trykke på "Setup"
__________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Nagash
Je har godt nok været inde i den menu for lang tid siden, da jeg havde mit drev ude for at gøre det kodefrit, så skulle jeg som du siger derind bagefter og ændre det. Nu har jeg kigget derinde igen og sørme jo om den ikke kan scallere fra 576i op til 1080P med alt imellem. Det er dog via ypbpr. Går ud fra det er component eller hvad? Så er der vga indstillinger inde i den menu også hvor man kan kører 1024 x 768 eller feks 1600 x1200 dog ved jeg ikke lige hvordan jeg skal tilslutte via det.
Men tak for det nu må jeg se o jeg kan prøve at få fat i et kabel så jeg kan prøve det også.
Nogen der ved hvad det er der gør at jeg ikke synes film er så godt via computeren. Er det fordi jeg scallere via mit tv? er det fordi de dvd drev er noget L..t eller noget helt andet? For hvis det ikke kan blive bedre ned end en Kiss, som vel betegnes som en billig dvd så skal jeg da ikke have bluray i min pc for at se via den ihvertfald.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
FLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primeradk skrev:
|
Over på tv kort og her kunne jeg ikke se den store forskel i forhold til vga. Når jeg gik i billed mappen, i MCE så blev billederne ikke trukket ud i fuldskærm, hvilket de gør når jeg kører 1024 x 768, så her kører diasshow med "kanter"
|
|
|
Er det ikke fordi det er billeder der er taget i 4*3 og ikke i fotoformat 3*2 ?
MVH
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLarsen, jo billederne er i fuld størrelse så det har du nok ret i.
Den kører faktisk p***e godt nu, men skulle dog lige prøve med en QX6700 idag, er var dog ingen mærkbar forskel hverken under HD video eller andet, så tror den anden ryger I MB igen og så kommer den anden videre til næste.
Jeg er dog ved at være lidt lun for måske at prøve den digital løsning med et fireDTV kort, men skal lige hvae undersøgt først med driver hvis man, når Vista virker ordenligt, skal have det på.
Jeg har nu valt at kører alt i 1024 x 768 på begge skærme da jeg så kna bruge klon og efter at have prøvet diverse DVD film må jeg som tidligere skrevet erkende at en PC ikke kan levere det samme billed.
\René
__________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jeg kører særdeles succesfuldt med hvad der står i min profil. Købte Vista Home Premium i mandags - har INTET installeret ellers. ALT VIRKER PERFEKT - bare stil spørgsmål for detaljer...
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
interessant nu da du faktsik har næsten det samme HW som jeg har i min. Ihvertfald samme bundkort, cpu, grafikkort, og et 150 hvor jeg så har et 500.
Hvordan synes du vista er i forhold til MCE, kun MCE delen jeg tænker på? Virker program guiden fint i vista også?
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg er faktisk ret imponeret - ikke mindst efter at jeg gik fra RC2 til den endelige version jeg købte. Var ret skeptisk, pga. lydproblemer, standby-problemer osv. Taler vi om MCE-delen så virker det fuldstændig som det skal. Jeg bruger stort set EPG'en dagligt inkl. optagelse - uden fejl overhovedet. Det hænder at der er en kanal der "falder" ud af EPG'en hvor den så skriver at der ingen data er tilgængelig for kanalen. Jeg ved ikke hvorfor - men jeg går så ind og tildeler den igen, og så virker det fint. Derudover mangler der nogle kanaler i MS' EPG - Disney Channel, Viasat sport 2+3, osv - de findes i XMLTV - men altså ikke i MS' endnu... De DVD film jeg har kopieret ind på harddisken kan den ikke finde - så de skal startes med e.g. Media Player - MCE2005 kunne selv finde ud af at der var en film i biblioteket. Ellers er jeg godt tilfreds - ingen fejl eller pludselig stops...starter perfekt op fra stand-by, pass-thru til min surround receiver med Dolby og DTS er også i orden... Så hvis nogen er i tvivl - så køb mine komponenter og en Home Premium - så er der ingen bøvl
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Wonderboy, lyder godt. Kunne være jeg skulle sigte efter Vista, kan jo lige lave et ghost af den gamle hvis det skulle gå helt galt :o)
Får noget nyt grej denne uge så må jeg se hvad jeg kan bygge af det og om noget af det skal i "vistaen" istedet  __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det mener jeg roligt du kan gøre. Jeg har ikke engang installeret nogle lyd eller dvd codecs. Faktisk er det eneste jeg har gjort er den seneste mb-bios, lydkortdrivere fra asus og en usb driver til min Hawking wireless samt Avast antivirus...og så selvfølgelig installeret alle opdateringer fra windows-update. INTET andet...
|
| Til top |
|
| |
mice Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at kanalerne falder af guiden, er et kendt problem som der arbejders på. Desværre forekommer det i visse tilfælde når der ændres på guiden på et ikke mappet TV-net (tror det nu hedder manuelt opsat guide)
/Mice
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kører du med MyMovies i Vista?
Tænkte på om det kunne afhjælpe at den ikke finder de film du har lagt ind. __________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
bphhm skrev:
Kører du med MyMovies i Vista?
|
|
|
Hmm.. aner jeg ikke hvad er  Rettelse: fandt lige dette. http://www.mymovies.name/home.aspx men ved ikke om det virker med Vista...tør ikke installere det (og ødelægge et ellers velfungerende system) før der er lidt feedback på mymovies og vista sammen.  __________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa mit setup er som følger: MCE Maskine: Antec Super Lan Boy Gigabyte GA-965G-DS3 Core 2 Duo E6300 1024mb Ram DDR2-800 2 x Seagate Barracuda V 300gb SATA Samsung SH-S183A Geforce 7600GT MCE Transciever ATI Theater 550 Hauppauge PVR-150 HDA Mystique Silicon Wave Bluetooth Transciever Microsoft IntelliMouse 3.0 Microsoft Natural Ergonomic 4000 Keyboard Software: Windows XP MCE 2005 Girder 3.3 Nvidia Pure Video FFDshow Styring: Nokia 6230i via Bluetooth, Java og Girder. HP 6340 Via Netremote MCE Webguide3 MCE remote Niveus X-10 Universal Skærme: Iiyama Prolite E430T Kontor via VGA Sony VPL-CS5 Projektor via VGA Sony 32" SD Stue Via S-video Phillips 32"SD soveværelse Via S-video Lydsetup: DENON AVR-1906 via SPDIF og DDL Dali Trio i Stue Altec Lansing ADA 885 I soveværelse Fysiske forhold: HTPC er gemt væk, alle fjernsyn er tilkoblet HTPC via Hjemmelavede RJ-45 Distributions kabler. Et RJ-45 kabel overfører IR Blaster Signaler, Stereo/SPDIF, S-video til Lexcom Fuga 125 dåser. Alle fjernsyn + HTPC kan styres via Girder og fra alle nævnte remote enheder. Screenshots fra mit customized remotesystem på 6230i Mobilen:  
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wonderboy skrev:
Rettelse: fandt lige dette. http://www.mymovies.name/home.aspx men ved ikke om det virker med Vista...tør ikke installere det (og ødelægge et ellers velfungerende system) før der er lidt feedback på mymovies og vista sammen.
|
|
|
Det fungerer glimrende på Vista - der er lavet fuldstændig om i installeren og andet for at det fungerer korrekt.
Det kræver dog at du installerer .NET Framework 1.1 og 1.1 SP1 for at programmet kan være bagudkompatibelt med MCE 2005. __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
|
Det kræver dog at du installerer .NET Framework 1.1 og 1.1 SP1 ... |
|
|
Gælder det også i Vista ...? __________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
|
| Til top |
|
| |