Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: wyrewizard enchantress (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DRINAWOLF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2006
Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hej hi-fi folks!

Hvem har erfaring med disse signal kabler:wyrewizard enchantress?

Jeg har haft black knight signal kabler i ca.8 år,men jeg vil gerne prøve noget nyt,så jeg håber at disse kabler bliver bare på samme højde med black knight lydmessig.

Kan man sammensætte wyrewizard med nordost flatline gold ht. kabler?

Drinawolf

Til top Vis DRINAWOLF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DRINAWOLF

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

DRINAWOLF skrev:

Hej hi-fi folks!

Hvem har erfaring med disse signal kabler:wyrewizard enchantress?

Jeg har haft black knight signal kabler i ca.8 år,men jeg vil gerne prøve noget nyt,så jeg håber at disse kabler bliver bare på samme højde med black knight lydmessig.

Kan man sammensætte wyrewizard med nordost flatline gold ht. kabler?

Drinawolf

Om man kan sammeligne de to kabler, er et svært spørgsmål.

Der er tale om to vidt forskellige geometriske konstruktioner. Det ene kabel har en rund geometri og det andet er fladt.Prismæssigt er der også væsentlig forskel på de to typer af kabler. Wyrewizard er et kabel i budgetklassen, hvor NO giver kunden en mulighed for at få en del af deres lydfilosofi, til en rimelig penge.

Men, hvis jeg skulle vælge mellem et Wyrewizard og et flatlinekabel, så ville jeg da nok se mig om efter et brugt NO Blue Heaven. Til prisen er det fremragende kabel, som man kan leve med i mange år. Jeg har selv tidligere benyttet Blue Heaven (opgraderede fra Super Flatline Gold) og var yderst tilfreds med dette. Blue Heaven er et meget mere neutralt kabel end Super Flatline og jeg tror, du skal lede længe, hvis du skal finde et kabel i den prisklasse (hvis du køber brugt), der kan matche Blue Heavens performance.

Nå, men i sidste ende er det op til dig og dine øre, der skal afgøre, hvad der vejer tungest på vægtskålen.

Håber, du kan finde noget, som du bliver glad for.

Mvh.

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

DRINAWOLF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2006
Lokalitet: Fyn Nord
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Til FLEX!

Tak for din anbefaling,men jeg vil godt at blue heaven er bedre end flatline gold,men jeg har 2 sæt ht.flatline gold.

Men jeg vil bytte signal kabler, black knight til wyrewizard,vigtigste er for mig,at kan wyrewizard enchatress(pris:1350 kr.1m)komme sammen med nordost flatline gold ht.kabler?

Med black knight var helt ok.så jeg håber at wyrewizard kunne være måske lidt bedre.

Jeg er lidt usikker,fordi mange mener at det er ikke god ide,at blande fletline kabler med andre slags kabler.

Mvh.

Til top Vis DRINAWOLF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DRINAWOLF

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

DRINAWOLF skrev:

Til FLEX!

Tak for din anbefaling,men jeg vil godt at blue heaven er bedre end flatline gold,men jeg har 2 sæt ht.flatline gold.

Men jeg vil bytte signal kabler, black knight til wyrewizard,vigtigste er for mig,at kan wyrewizard enchatress(pris:1350 kr.1m)komme sammen med nordost flatline gold ht.kabler?

Med black knight var helt ok.så jeg håber at wyrewizard kunne være måske lidt bedre.

Jeg er lidt usikker,fordi mange mener at det er ikke god ide,at blande fletline kabler med andre slags kabler.

Mvh.

At, blande flatline og runde kabler sammen, ser jeg ikke det store problem i. NordOst gør det jo selv. Hele den nye serie af interconnects, altså norse-line (Baldur, Heimdall & Frey) er runde kabler og det samme er deres reference-line (Quattrofil, Tyr, Valkyrja & Valhalla, minus SPM), benytter også den runde geometri i deres kabelkonstruktion. Men, højttalerkablerne er baseret på flatline-teknologi.

Hvorfor det hænger sådan sammen, kan jeg ikke svare på, men det er jeg sikker på, at Lars Kristensen (brugernavn: Nordost) kan svare på, hvis du evt. kontakter ham i en PB).

Jeg selv benytter mig af Valkyrja højttalerkabel, der er et flatlinekabel og Heimdall interconnect, der er et rundt kabel. Og jeg oplever bestemt ingen problemer ved dette.

Mvh. Flex

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes