Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: DAC muligheder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
torben kbh.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 December 2003 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg har overvejet at opgradere mit anlæg, og jeg tror jeg kommer længst ved at anskaffe mig en DAC. På et andet anlæg hørte jeg forskellen da der kom en Audio Note DAC O på, det var som om det gav noget luft og fylde i lyden, i det hele taget et bredere lydbillede. Ellers har jeg overvejet at få hørt Sugden (min forstærker er Sugden), andre Audio Note modeller, Audio Research eller Musical Fidelity (kan nogen fortælle mig hvem der forhandler de sidste to i DK?). Jeg har ikke hørt andre DAC´er, så hvis der er en der kan fortælle, hvad jeg i det hele taget bør se efter, vil det være til stor hjælp. Og om man kan risikere at købe brugte DAC´er?

MVH. Torben Kbh.

Til top Vis torben kbh.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torben kbh.

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 December 2003 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Hvis du mener risikere at købe en DAC eller er der risiko ved at købe?

HVis du mener det første, så har jeg en Audio Research DAC-1 i overskud, du kan sende en "privat besked"  så taler vi om det.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

torben kbh.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2003 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hej gli,

spørgsmålet var egentlig, om man skal passe lidt på når man køber brugt DAC, jeg er selv ikke så meget for at købe brugt CD, da jeg ikke mener at kunne vurdere kvaliteten særligt godt. Ved nykøb har man trods alt en garantiperiode. Hvorimod jeg føler mig lidt mere på sikker grund med ex. brugte højtalere. Tak for tilbuddet om din DAC, men lige nu er jeg ved at pejle efter hvad, der passer til mig, hvilke mærker/modeller/forhandlere osv., så det bliver ikke lige på det første jeg køber.

Venlig hilsen

Torben

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 December 2003 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

torben kbh. skrev:

Hej gli,

spørgsmålet var egentlig, om man skal passe lidt på når man køber brugt DAC, jeg er selv ikke så meget for at købe brugt CD, da jeg ikke mener at kunne vurdere kvaliteten særligt godt. Ved nykøb har man trods alt en garantiperiode. Hvorimod jeg føler mig lidt mere på sikker grund med ex. brugte højtalere. Tak for tilbuddet om din DAC, men lige nu er jeg ved at pejle efter hvad, der passer til mig, hvilke mærker/modeller/forhandlere osv., så det bliver ikke lige på det første jeg køber.

Venlig hilsen

Torben

Og hvordan finder du om det er noget for dig ????

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

torben kbh.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2003 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen,

med min forstærker og mine højtalere har jeg gjort det ved at spørge forskellige steder efter hvad der findes af godt udstyr - de steder hvor jeg nu har kunnet kan få et råd - og så har jeg lyttet på venners udstyr men også hos de forhandlere, der ligger inde med det jeg er blevet anbefalet. Endeligt har jeg lånt med hjem når jeg har været næsten sikker på købet.

Jeg har fået nogle gode råd her på siden, jeg er lidt grøn i hifi, og det har været en rigtig god hjælp, så det var det jeg håbede på at kunne få igen. Så hvis du (eller andre) syntes der er andre veje jeg kan finde min lyd på - nu med DAC -  eller har mulighed for at svare på spørgsmålene i første indlæg, så vil det være velkomment.

Venlig hilsen

Torben

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes