| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens. Jeg har arbejdet mig ned i et hul :( Jeg har lavet mig et HTPC kabinet som også skal fungere som HiFi rack og centerhøjtaler "stander", men står nu med et video overførsels problem til min projektor. Relevant HW: Ældre GeForce 4800 med DVI Sanyo Z4 med HDMI 12m Supra HDMI kabel Jeg har forsøgt at overføre billedet vha en Supra DVI/HDMI konverter, men det gave ingen respons overhoved. Og da jeg hverken kan flytte projektor eller HTPC har jeg nu et ganske ubehageligt problem. Jeg har tidligere haft en Philips DFR9000 forstærker med HDMI udgang og har med før nævnte kabel haft forbindelse til HDMI på projektoren. Desværre kun via video A/D konverteren, da jeg ikke havde noget digital den gang. Den var MEGET ustabil og krævede fra tid til anden at man lige skiftede video kanal en extra gang, før den fik fat). Et andet digitalt forsøg var med et 10m "high-grade" (billigeste jeg fandt) DVI/HDMI kabel. Det gav ingen respons overhoved, så kablet røg retur. - Kan det være kablet den er gal med eller HDMI'en bare så dårlig på Z4/DFR9000/generelt?
- Kan jeg forvente markant bedre forbindelse med et DVI-HDMI kabel, taget i betragtning at første forsøg var med både Supra kabel og konverter?
- Findes der en aktiv konverter af DVI->HDMI, i så fald hvor og hvor meget?
- Kunne man forstille sig at der findes en sådan aktiv konverter i en HDMI surround reciever (leger med tanken om at opgradere min DA50ES som må siges at have udstået sin værnepligt)
- Andre geniale forslag?
Løsnings forslag giv mig lige en besked hvis det med sikkerhed ikke virker eller hvis du har andet/bedre forslag - Nyt GFX kort med HDMI ud - Relativt billig løsning (~1000)
- Førnævn konverter som enten solo-box eller i en reciever
- Kvalitets D-SUB kabel (skal jo "kun" køre 720p, så mon ikke det bliver udholdeligt at se på alligevel?)
- Bide i det sure æble og kassere mit Supra HDMI tilfordel for et high-end DVI/HDMI kabel
Nogen forslag?
|