| Forfatter |
|
mikaelhm Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en Beogram CD X, der er begyndt at svigte mig.
Det er som om den aldrig rigtig kommer igang(cd'en giver et kort ryk ikke engang en helt omgang). Men hvis den kommer igang
med at afspille, kører det også fint nok, men næste gang dur den måske
slet ikke.
Ved der kan være problemer med laseren, så synes jeg bare det lyder mærkeligt at den virker nogle gange...
Tak Hilsen Mikael
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Signal og servodelen i Beogram CDX er lavet af Phillips. Printene har samme fejl som en del af de ældre Phillipsmodeller. Der er brugt dobbeltsidede print, hvor forbindelsen mellem printbanerne på de to sider er lavet med et lille rør. Disse rør går nogle gange løs i lodningerne. Derfor optræder fejlen ofte som en periodisk fejl.
Det er faktisk meget sjældent at der er problemer med laseren i denne model.
|
| Til top |
|
| |
mikaelhm Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deter bare det svar jeg har fået fra mindre elektronik nørder. jeg har haft den skildt ad, men kunne umiddelbart ikke se nogle tydelige fejl på printene. Heller ikke om kring de der "rør" du snakker om. Men det kan være jeg skal ha kigget til det igen. Jeg kan da håndtere en loddekolbe, men er ikke mester. Den ene elektronik mand jeg snakkede, snakkede noget om noget olie/fedt der smurte den ene motor, det kunne nærmest størkne når det var for varmt. Men ved ikke om det kan have noget at sige..
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kigger på komponentsiden på de to store print, kan du se nogle ret store og tydelige lodninger der hvor rørene sidder. Hvis du så kigger godt på lodningen på den anden side af printet, evt med en lup, er der en tynd revne i lodningen hvis den er dårlig. Det er ikke tydelige fejl, men man kan godt se dem når man ved hvor de er.
Jeg har lavet en del Phillips og B&O afspillere for denne fejl, men så vidt jeg husker aldrig oplevet fejl på mekanismen/laserenheden.
|
| Til top |
|
| |
mikaelhm Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det vil jeg prøve engang, det kan jo være det ender med jeg skal have dig til at kigge på den  Den passer jo så fint ind med mit andet gamle B&O udstyr.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad ved en "elektronik-mand" om petrokemi?
Som hr Stanley siger: Det er sådan nogle hule nitter. De skal ikke kontrolleres, men voldloddes. Det er dem!
|
| Til top |
|
| |
mikaelhm Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki, jammen det vil jeg se om jeg kan få fikset så...
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikaelhm skrev:
Den ene elektronik mand jeg snakkede, snakkede noget om noget olie/fedt der smurte den ene motor, det kunne nærmest størkne når det var for varmt. Men ved ikke om det kan have noget at sige..  |
|
|
Min margarine plejer at blive flydende når panden er varm - men selvfølgelig kan den da branke og forkulle, hvis den bliver meget varm, men altså i en CD-spille  __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |