Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: DVD-optager med surround. Duer det? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
engsig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hej alle brugere på HIFI4ALL.DK.

Jeg har i noget tid nu fulgt forummet herinde, og synes det er kanon med et samlingssted for HIFI-nørderne.

Jeg har i lang tid kigget på TV + Surround til min snart kommende nye lejlighed , og har været vidt omkring. Jeg har i lang tid haft den overbevisning, at Harman Kardons HKTS 11 Surround system var det eneste valg for mig, men er nukommet på lidt andre tanker, derfor jeg henvender mig til jer.

I det jeg ufatteligt gerne kunne tænke mig en harddisk-optager til min nye "crib", har jeg kigget lidt på Pioneers RCS-656HX-system, som er komplet med harddisk-optager samt surround system. Grunden til dette er, at mit cirka-budget for både billed og lyd ligger på 30k-35k, og tv'et kommer til at koste 20k cirka.

Mit spørgsmål lyder derfor: Har nogen erfaringer med lydkvaliteten i dette system, eller evt. andre "All-in-one"-systemer?

Går man på kompromis med kvaliteten når man vælger et "all-in-one"-system i alle tilfælde?

Har lyttet meget til Harmans HKTS 11, hvilket jeg synes lyder fantastisk, og vil meget gerne undgå, at kvalitet bliver ringere.

Mvh

Anders Engsig

Til top Vis engsig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af engsig

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Velkommen til

Mit bud, som mange andre har nævnt uanset produkt, prøv selv at gi det en lytter. Jeg tror nogen af systemerne er udmærkede til hjemmebio men ikke til høj og klar musik. Jeg vælger selv at starte med et samlet system (jeg har ikke købt det endnu):

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48981&P N=1

Det koster ca. 6700 kr. fra Tyskland og mellem 9.500 og 12.000 kr. herhjemme. Jeg tager selv en tur forbi elgiganten imorgen og giver systemet en lytter. Lyder det ikke som jeg vil have det jamen så bestiller jeg det ikke. Jeg får også anbefalet at købe seperat evt. brugt men idet jeg har en etværelses lejlighed tror det er nok til mig idet jeg ikke skal spille alt for høj musik. Håber det hjalp lidt, men som sagt lyt til det hvis du kan få muligheden.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft et pioneer all-in-one anlæg i 3 år og har været fuldt ud tilfreds. Det er korrekt at sammenligner man med samle-selv produkter får man muligvis lidt dårligere lyd,men i mít tilfælde har jeg været ovenud lykkelig. Jeg tænker selv på at købe det ovennævnte anlæg fra Pioneer, primært fordi jeg har en pioneer plasmaskærm og dels gerne vil have en dvdafspiller med HDMI ligesom jeg ikke orker at skulle have mange store "kasser" stående på gulvet.... Er sikker på, at med mindre man er fein-schmecher og skal have discanten siddende i præcis 91cmhøjde, vi du blive glad for pioneer lydenWink

mv

TN

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

engsig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

tnaa:

Hvilken Pioneer skærm har du om jeg må spørge. Og er du tilfreds? Vil jo meget gerne have det samme mærke på det hele, det synes jeg er meget stilrent, så er mærket i og for sig underordnet, bare det duer

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

jeg mener at pioneers 407 model ligger lige omkring 20k alt efter om du vil have dvb-t tuner eller ej, det er et af de bedste (måske det bedste??) tv på markedet lige nu - og så er det rent faktisk til at betale.

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

engsig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Har du et link eller noget på den 407-model. Kan overhovedet ikke finde den

2jur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Søg på 427 XA el. XD

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

engsig:

Jeg har en 436 FDE 43" plasma ... er ovenud tilfreds. Specielt når jeg sammenligner med en 42" lcd skær somet familiemedlemhar anskaffet sig. Jeg ved at det er en smagssag hvilken type (lcd/plasma) der er bedst men i mit hoved giver plasmaskærmen det langt flotteste og rolige billede.... -og så synes jeg at Pioneers design er lige efter mit hovede: enkelt og stilrent uden alt muligt overgejlet design lir.

Mvh

TN 

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

engsig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

tnaa:

Har kigget på den nævnte skærm, det eneste jeg er lidt forbeholdende overfor, er at den ikke kan køre Full HD. Synes næsten jeg vil have 1080p til min PS3, så man kan udnytte den fuldt ud.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes