Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 17:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Audioquest erfaringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 23 December 2003 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer i øjeblikket at købe Audioquest's DiamondBack RCA kabel, men kender kun lyden fra Audioquest's Copperhead, så kommer spørgsmålet hvordan lyder DiamondBack iforhold til Copperhead'en.

Mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 December 2003 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Audioquest de billigste kan godt lyde lidt lukkede, bamsede med deres typiske US-westcoastlyd, men det bliver bedre jo dyrere kabel du køber. Men US-lyd vil det altid være!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Sendt: 25 December 2003 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hmmmmmm.

Det var jo ikke mange erfaringer der var med Audioquest's DiamondBack RCA kabel, og jeg vil da lige sige at CopperHead'en ikke lyder bamset, men godt og neutralt for et kabel i den prisklasse.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Sendt: 04 Januar 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Nå nu vil jeg da lige selv svare på mit indlæg. Nu har jeg købt Audioquest's DiamondBack RCA kabel, disse er monteret mellem CD og forforstærker, og mellem forforstærker og effektforstærker, og selvom de ikke er spillet helt til endnu, så lyder de faktisk rigtigt godt, god dynamik, god opløsning, samt neutralt lydbillede uden fokusering på nogen enkeltområder.

Og til F.Christians så lyder de overhovedet ikke bamset eller lukkede, jeg syntes du skylder dig selv at prøvelytte Audioquest's lidt bedre kabler.

mvh Gorm

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft mange Audioquest-kabler, men ikke de helt dyre (2000kr+), og jeg synes stadig, at de lider af US-westcoast-lyd; lidt varm og lukket i de billigste og stadig lidt varm, men meget mere åben ved de halvdyre kabler. Mit problem med Audioquest er at deres højttalerkabler, specielt, er stive som en bryllups***, svære at terminere og så er jeg ikke til skærmede kabler, hverken pseudo- eller fuldbalancere, de lægger en dæmper på begivenheden, synes jeg!!!

Men Audioquest´s kabel og stik rensevædske er et af mine yndlingsprodukter, det virker fortrinligt!!!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Men Audioquest´s kabel og stik rensevædske er et af mine yndlingsprodukter, det virker fortrinligt!!!

Rensevædsken hedder 1,1,2 trichlo-rtrifluorethan og hører under de såkaldte fluorerede chlorkulforbindelser (CFC gasser). Til daglig hedder det også bare Freon 113)
På et tidspunkt ændrede de vædsken til noget lovligt med lignende affedtende egenskaber. Henvend dig hos et kølefirma med beholderen og spørg hvad det er for et stof de har brugt, så kan du købe 25l for det samme som du gal for 25ml hos HIFIklubben eller andre steder.
Hvis du så hælder det på pæne flasker, så kan du tjene 9000% og rejse til Honolulu i 3-4 år.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Nemlig rigtigt; trichlor-trifluor-ethan og hvis Freon 113 er det samme, tanker jeg op hos den lokale kølemontør for eftertiden. Tak for tippet!!!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Januar 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Nemlig rigtigt; trichlor-trifluor-ethan og hvis Freon 113 er det samme, tanker jeg op hos den lokale kølemontør for eftertiden. Tak for tippet!!!

Du kan ikke få det mere, med mindre du køber det oparbejdet( noget der allerede eksisterede før forbuddet trådte i kraft - det har altså kølet onkel Olferts pilsnere i en årrække)
Jeg tror det er strengt forbudt i øvrigt.
Freon ødelægger ozonlaget.
Men der er sikkert kommet nye affedtende og flygtige stoffer, som bruges i kølere d.d. Så spørg anyway. Medbring flasken, så kan de kende stoffet på lugten.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Januar 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Hælløw!

Er der i øvrigt nogen der har erfaringer med AQ´s batterifiduser?

Har nogen scoret sådan et sæt?

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Og hvad er en batteri-fidus for en???

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Januar 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
AQ laver gudhjælpemig kabler hvor der er batterispænding på isoleringen, bl.a. fordi det så ikke skal spilles til?
Så ja! Der sidder et AAA batteri i den ene ende af kablet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes