Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: opgradering af Concept 10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

hey alle nørder

jeg har rendt rundt med ideen om at opgradere mine Dali concept 10..

det eneste problem er at jeg er ret meget noob på det her område men kan sagtens finde ud af at betjene en loddekolbe(men det er også det hehe)

mmit spørgsmål til jer er så.. hvad kan man gøre for at få en bedre lyd? Nu tænker jeg ikke på noget bestemt bare bedre lyd.. har selv fået lavet mig noget bedre de kan stå på.. men har bare rendt rundt med ideen om at der er sku da mere man kan gøre ved sådan en svend.. eller hvad ?

så bare kom med en masse gode ideer.. alt er velkomment

Til top Vis pigolo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pigolo

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

er der slet ikke nogen der har nogle ideer ??

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

jeg indrykker lige det her indlæg da jeg er meget intra i et svar :D

Cheezdippers
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 08 Oktober 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hvad havde du tænkt dig at lave med en loddekolbe? Skifte delefilter eller noget i den stil?

Hvis jeg var dig havde jeg nok valgt at spare op til noget bedre, i stedet for selv at forsøge at lave noget om på dem.

If it ain't broke don't fix it

Til top Vis Cheezdippers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cheezdippers

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Cheezdippers skrev:
Hvad havde du tænkt dig at lave med en loddekolbe? Skifte delefilter eller noget i den stil?

Hvis jeg var dig havde jeg nok valgt at spare op til noget bedre, i stedet for selv at forsøge at lave noget om på dem.

Hvis ikke du kan lide lyden, og gerne vil lodde lidt selv, så sælg dem og køb et byggesæt.

Jeg har ikke set delefilteret til Concept, men Dali plejer faktisk at bruge ganske gode komponenter. Der hvor jeg umiddelbart tror der kan være noget at hente, er på afstivning af kabinet. Prøv at skrue enhederne ud, og se om ikke der er plads til lidt rundstokke.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Cheezdippers skrev:

nej mente bare at vis det krævede noget i den stil så ville jeg kunne gøre det hehe

kan godt se at det kunne være smartere og mere praktisk at spare sammen til noget bedre.. men er blevet lidt bidt i det der med at "tune" sine højtalere og anlæg

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Cheezdippers skrev:

Hvis ikke du kan lide lyden, og gerne vil lodde lidt selv, så sælg dem og køb et byggesæt.

Jeg har ikke set delefilteret til Concept, men Dali plejer faktisk at bruge ganske gode komponenter. Der hvor jeg umiddelbart tror der kan være noget at hente, er på afstivning af kabinet. Prøv at skrue enhederne ud, og se om ikke der er plads til lidt rundstokke.

rundstokke ?? hvad skal jeg med dem hehe??

Jonas Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Stive af:-) Sæt dem i spænd i højtalerens kabinet. Så stramt som muligt. Disse vil, forhåbenligt mindske kabinettets svingninger. Læs evt om fx B&W matrix modeller. 
Til top Vis Jonas Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas Nielsen

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jonas Nielsen skrev:
Stive af:-) Sæt dem i spænd i højtalerens kabinet. Så stramt som muligt. Disse vil, forhåbenligt mindske kabinettets svingninger. Læs evt om fx B&W matrix modeller. 

ah ok hehe men hvordan sætter man dem i spænd vis du har en "opskrift" hehe ville det være vildt fedt :D

Jonas Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hmm det har jeg ganske vist ikke.. Forsøgte mig i sin tid med nogle ældre dalier, med et ok resultat, men skal ikke kunne sige om det kunne have været bedre.
jeg gjorde det med nogle 10 mm rundstokke i limtræ? (det der ikke blot er et stykke "rent" træ.) som jeg skar af i stykker der var nøjagtigt lidt for store til at kunne være i højtalere. (på tværs, som på langs) og klemte dem på plads. Du skal selvfølgelig passe på ikke at mase ALT for kraftigt, for ikke at splitte dem ad:-)

Men måske andre har bedre råd til afstivning?
Til top Vis Jonas Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas Nielsen

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Prøv som noget af det første at finde nogle granit(eller andet)sten og sæt højtalerne op på disse! ved ikke hvad underlag du har, men på mit trægulv har det været en helt utrolig forbedring! Langt det bedste tweak jeg har prøvet! Det må ikke undervurderes!
har ikke forsøgt mig med afstivning, men mon ikke dine dalier som sådan, er godt nok stivet af? Jeg ville forsøge med en sten under. Her ødelægger du i  hvert fald ikke noget. Jeg har fået langt mere bas og mellemtone, og som noget nyt i forhold til før, er det en bas der er stram og god, og ikke flyder!  Som at få helt nye højtalere!

Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes