Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til surround-anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stives
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Min receiver (sony str-db725) er efter ca 7-8 år tilsyneladende brændt og jeg er på udkig efter en erstatning (for det kan vel næppe betale sig at reparere?)

Mit spørgsmål er så: Er det noget problem at en surround receiver kun tilsluttes 2 fronthøjtalere (så længe jeg bor i en lille lejlighed) eller kan receiveren tage skade af at der ikke også er center og baghøjtalere at drive når jeg ser film?

Min plan er at erstatte med sony str-dg500 i sort så hvis nogen ved hvor jeg kan finde en sådan til rimelige penge (internetshop eller i Århus) hører jeg meget gerne fra jer.

Mvh Kim

Til top Vis Stives's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stives

Jesse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Et simpelt spørgsmål kræver et simpelt svar: Nej. Din forstærker vil ikke tage skade af det

Til top Vis Jesse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesse

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hej Stives - Velkommen til, godt med flere medlemmer

1. Hvis den er så gammel, og muligvis brændt så ville jeg på ingen måde mene at du skulle reparere den, den kan på ingen måde svare sig, så du kan lige så godt købe en ny...

2. Nej en receiver kan på ingen måde tage skade at det, men hvis du ved at du gør, og altid vil kun køre Stereo , så kan du lige så godt købe en intgforstærker - http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/Forstaerker/N AD_C325BEE_forstaerker_Moerk_graa.htm  - Det ville kunne svare sig meget mere, hvis du kun bruger stereo...Men når du nu ser film, hvilket jeg du skriver, hvorfor vil du så ikke købe baght'er og center???..

3. Sony, Ja altså jeg har det sådan at sony receiver / forstærkere er for meget unge mennesker (omkring 10 / 12).. Du kan selvfølgelig godt finde noget nogenlunde sony, hvis du ikke har særlig mange penge, men så hellere invistere lidt mere, også får noget ordenligt - fx. H/K, NAD, Denon eller lign..

Håber du kan bruge min besvarelse..

mvh Henrik

Zirio's Cinema

Bassfilm

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Sony laver også ret dyre recievere... -også gode...
Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også bruge penge på en stereo forstærker, de er som oftes kraftigere og lyder bedre i stereo. Hvad er prisen du vil betale for forstærkeren, og hvilke højttalere har du?
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Stives
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Tak for svar!

Jeg har center + baghøjtalere (+sub), men det fylder simpelthen for meget til mit 12 m2 værelse, derfor nøjes jeg med de to fronthøjtalere. Grunden til at jeg stadig påtænker at købe en receiver i stedet for stereo er udsigten til inden for et par år at flytte i noget større.

Mht sony vs nad og andre kvalimærker så tror jeg ikke at jeg vil kunne høre den store forskel med det volumen som min studenterhybel tillader, men entusiaster vil måske mene noget andet?

Hvis jeg skulle vælge nad og stadig vil have en receiver hvad siger i så til T744?

Og tillægsspørgsmålet: man skal ikke langt op i sonys program for at finde receivere med HDMI stik. Er det en ny standard som alle skal have på et tidspunkt for jeg kan ikke finde det på nogle af nad's modeller?

Til top Vis Stives's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stives

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=35769

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes