Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 17:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Betydning af bagudvendt basport (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HenningL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Når jeg studerer markedet for højttalere, er der rigtig mange modeller som har en bagudvendt basport. Især blandt de bedre (dyrere) højttalere er en bagudvendt port almindelig.

Mine højttalere skal stå med fronten ca. 40cm fra bagvæggen. Dvs. hvis højttalerne er 30cm dybe, kommer bagsiden til at stå ca. 10cm fra væggen. Den ene kommer også til at stå tæt på en sidevæg.

Men hvor stor betydning har portens placering? Skal jeg holde mig fra modeller med porten bagud? Eller skal jeg ikke bekymre mig om det?

Henning Larsen

Til top Vis HenningL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenningL

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

HenningL skrev:

Når jeg studerer markedet for højttalere, er der rigtig mange modeller som har en bagudvendt basport. Især blandt de bedre (dyrere) højttalere er en bagudvendt port almindelig.

Mine højttalere skal stå med fronten ca. 40cm fra bagvæggen. Dvs. hvis højttalerne er 30cm dybe, kommer bagsiden til at stå ca. 10cm fra væggen. Den ene kommer også til at stå tæt på en sidevæg.

Men hvor stor betydning har portens placering? Skal jeg holde mig fra modeller med porten bagud? Eller skal jeg ikke bekymre mig om det?

Henning Larsen

Hej Henning