Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Kvalitet af dvd afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal have ny ny dvdafspiller og er lidt itvivl om hvad jeg skal gå efter, både i pris og mærke. Jeg vil ikke ofre over 10K på dvd`en men i lejet 3.000 - 8.000 kr. Men så kommer spørgsmålet.........

Hvor stor forskel er der egenligt på kvaliteten/ billede af en dvd til 3.000 & 8.000 kr, jeg mener jo at i nogle pris nivuer (som fx 3000 - 8000) kan der jo godt være stor prisforskel men lille forskel på kvaliteten, eller skal jeg højere op for at få noget som virkelig sparker røv eller kan en maskine til 1.000 også gøre det.

Har 2 krav som den skal kunne overholde. 1 - den skal kunne gøres kodefri. 2 - den skal have HDMI eller DVI udgang.

Pierre

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke prisforskellen kan retfærdiggøres på en DVD til 3000 kontra en til 8000kr hvis man kun kigger på DVD-delen.

Selvfølgeligt er billedet bedre, men det er MINIMALT i de maskiner som jeg har kigget på og sammenlignet.

Tilgengæld bliver CD gengivelsen MEGET bedre i de dyre manskiner.

Hvis man har en god cd-afspiller så køb en DVD-afspiller i 2500-3500 kr klassen og så udskift den hvert 2-4 år så har man hele tiden en afspiller med de nyeste chip's, billedprocessor osv.

En afspiller som får 1-2 år siden kostede 10.000 har lige så godt billed som maskiner som nu koster 2500-4000kr. Så stor er udviklingen.

Hvis det var mig som skulle have ny DVD-afspiller nu så købte jeg en Denon 1930 til 2500 i hifiklubben eller en Denon 2910 til 3999 i audiosound.

Nicolai

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Du skriver intet om at den skal anvendes til musik, derfor villle jeg vælge denne:

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=396052

Årsagen til at jeg ville vælge den er at den bliver rost til skyerne for dens opskalering af dvd. Læste om det på avsforum.com. Du får så også en HD-DVD afspiller.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Her starter avsforum.com tråden om Toshibaen:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=782887

mazdarati
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Luis Figo: Den tråd du linker til handler om XA2-modellen og prissøgningen linker til XE1-modellen. XA2'eren kan så vidt jeg ved ikke fås i danmark endnu, og den ligger nok ikke på 5000,- når den kommer - men man kan jo aldrig vide.
Til top Vis mazdarati's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mazdarati

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Hej mazdarati, måske er jeg kommet til at tage fejl men jeg mener XE1 kan sidestilles med XA2, måske tager jeg fejl?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Er det ikke farligt at sætte lighedstegn mellem "dyrere" og "bedre"??? Det er netop denne holdning der hjælper producenterne med konstant at hæve priserne p HiFi udstyr, selvom elektronikken konstant bliver billigere og billigere at producere.

Skulle man have lavet samme tendens i computerbranchen, ville en ny computer i dag næppe kunne købes under 250.000,-. Men med computere er det lidt lidt nemmere at benchmarke, da man typisk måler på ren hastighed.
I HiFi branchen spiller man på bløde værdier, der kan give folk en illusion af at det de køber må være bedre fordi de har givet ekstra for det.
Det er næppe tilfældigt, at firmaer der sælger dyrt HiFi ofte ofrer lige så meget på kabinettet som på elektronikken indeni . Det er simpelthen svært at sælge et High End produkt billigt i et tyndt kabinet, for prisen og det billige kabinet gør, at folk ikke kan lide lyden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes