Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny saft til gamle kasser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Så for søren - nu ser det ud som om at jeg har fundet det perfect match til min Tannoys - to styk QUAD 510 mono trin - 130 wat stykket ligegyldigt hvad ohm ht har 2-75 ohm.

Skal hente dem i morgen - glæder mig vildt - så skulle der være de reserver nok at tage af

(Det kan være der kommer nogle sæt Quad 303/33/fm3 til salg snart fra mig ;-) )

ps. kl. 1926 mandag - hør Mike Stern på P2 fra Vega med radioens big band - det er ret fedt)

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Så skal der vel sparkes lidt bagdel? Hvilket nummer skal først på grammo'en? Og hvordan går det egentlig med de der store Revox højttalere - spiller de godt?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Så godt de kørte igennem brugtsektionen - Prisen var da også ret rimelig, for en gangs skyld. Bliver spændende at høre din mening om hvordan de spiller!

Har sådan nogle egentlig noget tilfælles med det "gamle" Quad? Hvor gamle er de?

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det skal være noget der udfordre de nedre toner så jeg kan mærke om der er kommet mere "styr" på bassen - jeg glæder mig en del :-)

Revox anlægget med de to 4100 højtalere spille forbavsende godt for tiden - jeg har fået palceret min indendørsantenne så at FM går igennem på fuld signal så nu får jeg rigtg rigtig god lyd ud af Tuneren.
Relæerne er nok lidt slidte på forstærkeren men når den har stået et kvarters tid spiller den alt uden problemer og giver ingen mislyde fra sig.

Det er egentligt mærkeligt - Revox setup'et er bare ren lyd for pengene - måske lidt til den kliniske side men godt og gedigent og jeg tror roligt man kan kalde det 100 % hi-fi - det spiller Patsy Cline, U2, Talking Heads, Stones, Chopin etc ligegodt.

Tannoy og Duelund, Thorens og Cyrus nu med Quad 510erne fra i morgen er noget helt andet end revox - jeg tror i og for sig også det er hi-fi men det er også noget mere - det er som en meget voldsom krammetur med musikken - det er som om at det formår at gengive komponistens/musikerens/sangerens smerte, glæde, sorg, ekstase på en måde at det bliver til ens egne følelser -  nogle musik stykker kan jeg blive helt omtumlet af at høre - andre kan jeg sidde bagefter med et næsten udslukt og tungt humør og igen andre bliver jeg hel høj af - men det er altså på en god og intens måde - en måde som jeg ikke har oplevet fra andre anlæg. Dette forhold tror jeg ikke at de to QUAD 510ere kan ødelægge men blot intensivere.

jeg har heldigvis 22 timer til at tænke over hvad der skal være den første plade - lige nu er jeg stadig i tvivl

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:
Så godt de kørte igennem brugtsektionen - Prisen var da også ret rimelig, for en gangs skyld. Bliver spændende at høre din mening om hvordan de spiller!

Har sådan nogle egentlig noget tilfælles med det "gamle" Quad? Hvor gamle er de?

S.R

De er en pro udgave af 405eren som var stereo afløseren for 303eren. Jeg tror der er samme omsorg for lydkvalitet men jeg tror det bliver svært at sammenligne. De er nok 25 år yngre end mine ældste 303er

Jeg beholder jo et sæt 303/33/fm3, men sælger de to andre sæt jeg har så helt slipper jeg ikke 303eren

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

De er en pro udgave af 405eren som var stereo afløseren for 303eren. Jeg tror der er samme omsorg for lydkvalitet men jeg tror det bliver svært at sammenligne. De er nok 25 år yngre end mine ældste 303er

Jeg beholder jo et sæt 303/33/fm3, men sælger de to andre sæt jeg har så helt slipper jeg ikke 303eren
[/QUOTE]

Spændende! Var det ellers ikke 303'eren du fik renoveret?

S.R

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Jeg gik og ventede på en fjerede 303er - så skulle de til belgien og blive renoveret ens - til 4 styk mono trin - de skulle deles aktivt så hver Tannoy fik to hver.

Jeg tror nu at dette bliver en ligeså god hvi ikke bedre løsning

Det sæt 303/33/fm3 jeg gemmer til mig selv bliver sat op sammen med coral beta 8 i Fidelio kabinetter - så tror jeg jeg får fin lyd til et mindre rum.

De to 303/33/fm3 (faktisk er den ene en FM2 -rør-tuner !! wauw!!! must see must buy) sæt jeg sælger er OK og kan godt spille udenrenovation men da de er over 30 år gamle ville de ikke du som ovenover beskrevet da de sikkert har vidt forskellige værdier tilbage i lytter m.m.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Lige nu er der da også en Quad 520'er (stereo) til salg for noget der for en lægmand ligner en rimelig pris?

Hvad er det forresten der er med de Coral enheder? De lader til at være ret eftertragtede (eBay o.s.v.)?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

520 er til salg af samme fyr som sælger 510erne - den skulle vist være fed nok - jeg mener pmoren har en stående i sit setup - Han kunne ivhertfald anbefale 510erne

Hvad er der med de Coral - mange ting - nogle hade dem - andre som udnertegnede er meget glade for dem. - why - og hvem sælger dem på e-bay

Faktisk er det en fyr fra Aalborg der sælger flest - Audioscan var storforhandler af Coral og da Coral gik rabundus fil de som den største forhandler vist hele reservedels lageret - dette lager har Kenneth Weller opkøbt - så han dels fyrer et sæt Beta 8 af i ny og næ og dels kan recone enheder m.m.

Fordi de var relativ billige - ikke betaerne  men fx. en Coral Flat 10 kostede under 500 kr og havde en følsomjed på 96 db og en ret "flat" frekvens kurve så fik man enormt meget musik for pengene.

Ud ove fultoneren lavede de nogele imponrende stor højtalere og nogle meget vellyden basser - Et af kendetegnene var kæmpemagneter og ophæng der holdt.

I 81 havde jeg en gammel Wv bobbel bag ved bagsæderne var der en fordybning - den lagde jeg en "hattehylde på med to styk coral flat 10 - med datidens kasetteradio til biler på 2 x 5 watt var det helt fantastisk hvor god og hvor høj lyd jeg havde i den bil.

Jeg havde dem også i små gulvhorn

Jeg kan kun varmt anbefale coral flat 8 og 10 og beta 8 men ikke beta 10 (i forhold til prisen) - i en enkelt voigt pie fx. for du for under 1000 kr inkl materiale to ht der lyder kanon godt

Hvar jeg ht fabrikant i dag ville jeg købe rettighederne til flat 8 og 10 og bruge den som mellemtoner der fik lov at gå langt ned og op - men jeg er jo ikke ht fabrikant

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Tak for det.

Ja jeg har godt lagt mærke til at K. Weller sælger en del Coral. Men specielt billige er de da ikke (længere). Eller hvad? Men fede ser de da ud.

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at høre om ud faldet cool udstyr

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Tak for det.

Ja jeg har godt lagt mærke til at K. Weller sælger en del Coral. Men specielt billige er de da ikke (længere). Eller hvad? Men fede ser de da ud.

Nej især Beta 8'eren er "giftig "- men når du har den i hånden - den er bare så lækker - tykt støbt kurv - mega tung magnet - og en følsomhed på mellem 96 og 101 db alt efter version - og så går den bare ned til 35 hz og op til 22 khz

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Ja OK - Jeg overgiver mig. Den beskrivelse og de tal er ikke til at diskutere. Nam nam!

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 06:57 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Ja OK - Jeg overgiver mig. Den beskrivelse og de tal er ikke til at diskutere. Nam nam!

Der er en på den blå avis som har brugt den som mellem tone
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47855198

han deler ved 800 og ved 7000 - jeg ville umiddelbar have delt dybere men hvis det lyder godt er det jo hip som hap

her er der et billede af "old School" basser:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47825505
havde de ikke en papskade ville jeg have købt dem

de nyere 15"  er her
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47960550

sjovt der har været tørke hvad angår Coral på Den Blå Avis et stykke tid og nu er der en del

Falder du over et sæt fuldtoner og får løst til noge hjemmebag har jeg kopier af deres tegninger til både horn og basrefleks - det første dog at foretrække

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hvis Pmoren siger god for dem, så er de næppe helt tossede. Han har da vist lagt øre til noget godt grej gennem tiden.

-Du formelig svømmer jo i lækkert grej Rlb !

S.R

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

.
.
Hej r-l-b,
Hvilke Tannoy enheder spiller du på? Og hvilket kabinet sidder de i?
.
.

Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
.
.
Hej r-l-b,
Hvilke Tannoy enheder spiller du på? Og hvilket kabinet sidder de i?
.
.

Dual Concentric 12" fra dc 4000 - papirkant - de sidste ordentlige Tannoys - de sidder i Duelunds Egoisthorn - 60x60x130cm, med beton + 100 kgs stykket - fu**ing grimme kasser Duelund har sin egen tråd på Hifi og Musik - han var vist en blanding af en guru, et geni og en særling indenfor hifi op gennem 70eren og 80erne - RETTELSE INDFØRT 21 marts 2007 : han lagde på sine sidste dage stor afstand til hornhøjtalere dette udsagn fremhævet med rød passer ikke i følge Bjørn der kendte Duelund - Duelund skulle i følge Bjørn have fortsat med arbejde med horn og fuldtone til det sidste jeg er om alle omstændigheder meget glade for dem. Duelund døde i april 2005

pmoren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hej S.R Vaughan !!!!

Du skriver at hvis PMoren siger god for dem, hvilke ????? er det Tannoy eller de Quad 510 monotrin ?????, for jeg selv end Quad 520  effekt trin, som jo er god ligesom 405.

Den 520 er jo pro udgaven af 405 også har den et par flere Watt ca 130 styk og med ringkerne

trafo, men spiller nu lige så godt som 405 som jeg også har haft et par stykker af

har jeg nu heller ikke lyttet til og på bare noget jeg godt kan stå indefor selv og vil have selv.

Hilsen PMoren

Til top Vis pmoren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pmoren

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

pmoren skrev:

Hej S.R Vaughan !!!!

Du skriver at hvis PMoren siger god for dem, hvilke ????? er det Tannoy eller de Quad 510 monotrin ?????, for jeg selv end Quad 520  effekt trin, som jo er god ligesom 405.

Den 520 er jo pro udgaven af 405 også har den et par flere Watt ca 130 styk og med ringkerne

trafo, men spiller nu lige så godt som 405 som jeg også har haft et par stykker af

har jeg nu heller ikke lyttet til og på bare noget jeg godt kan stå indefor selv og vil have selv.

Hilsen PMoren

Hej PMoren
Det ser ud som om der er faldet et par ord ud i dit indlæg men om alle omstændigheder ved jeg om ca.6-7 timer om man kan stole på dine gode råd for da skulle jeg gerne være tilbage med de to 510 mono-bamser fra Næstved egnen.
Hilsen r-l-b

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om i kan gætte hvad jeg synes om mine nye 510er!!

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes