| Forfatter |
|
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
I dag gik jeg en tur nede i byen og nææh se hvad jeg faldt over: Alicia Keys to album, Songs in A minor og the diarys of alicia keys. Og så endda til stærkt nedsat pris!! Vupti hurtigt over disken og resten af eftermiddagen bruger jeg så på at glæde mig til at høre cd'erne, når jeg kommer hjem  Derhjemme ryger cd'erne lige i computeren og jeg sidder forventningsfuldt klar med høre-bøfferne. Men så er det dét sker: ikke en pind! Cd'en tilbyder mig at installere et eller andet latterligt program, så jeg kan hører numrerne i en nedsat kvalitet. Jeg vender cd'en om og ganske rigtigt, "copy-control" står der bagpå.. Men jeg vil sgu da ikke høre skidtet i en eller anden nedsat møgkvalitet! Jeg har købt og betalt for cd'erne for at få lyden i cd-kvalitet. Hvis jeg ville have et julekort med lyd i, havde jeg da købt sådan et!!Det er da bare supersurt, at forventningens glæde bliver slået hårdt i jorden af sådan en gang skidt! Hvad i al verden skal det gøre godt for? 1) Anyway, er der nogen der ved om man lovligt må omgå copy-control'en?2) Hvordan man eventuelt omgår copy-control'en?3) Om copy-control'en har en stor indvirkning på lydenFor mig at se går copy-control'en kun ud over dem som rent faktisk skaffer sig musikken på lovlig vis
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stang Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hep.
CloneCD sammen med AnyDVD så skulle den ged være barberet!
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, det prøver jeg  Men det er stadig drøn-irriterende, at man skal så meget igennem for at høre en cd som er købt og betalt!
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
Tak, det prøver jeg 
Men det er stadig drøn-irriterende, at man skal så meget igennem for at høre en cd som er købt og betalt! 
|
|
|
Ja. Men det er jo branchens desperate forsøg på at standse en uheldig tendens hvor folk ikke betaler for musik. Du må købe dig et rigtigt musik-anlæg - det er jo kun på din computer problemet opstår __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må endelig ikke sige ja til at installere deres l**teprogrammer! Jeg har hørt (måske en skrøne?) at der bliver lagt en form for blokering på din computer, så du ikke længere kan rippe copy protected cd'er på din computer + at du nu skal bruge l**teprogrammet til at afspille cd'en på computeren.
Jeg skal ikke kunne sige om det er sandt, men jeg har altid klikket "nej"/lukket vinduet ned og i stedet brugt windows media player til at afspille mine copy protected cd'er. Ingen problemer der! Jeg kan sågar bruge media playeren til at rippe copy protected cd'er med, men foretrækker selvfølgelig EAC ;-)
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
gunbox skrev:
Du må købe dig et rigtigt musik-anlæg - det er jo kun på din computer problemet opstår |
|
|
Jeg har skam et anlæg, som jeg også er meget glad for  . Du kan se det ved trykke på linket i min underskrift. Men i øjeblikket og i det kommende halvanden års tid bor jeg i udlandet. Her hvor jeg er, har jeg absolut ingen mulighed for at have et anlæg..  Skal jo have min musik på en eller anden måde  __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 03:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR skrev:
|
Du må endelig ikke sige ja til at installere deres l**teprogrammer! Jeg har hørt (måske en skrøne?) at der bliver lagt en form for blokering på din computer, så du ikke længere kan rippe copy protected cd'er på din computer + at du nu skal bruge l**teprogrammet til at afspille cd'en på computeren.
Jeg skal ikke kunne sige om det er sandt, men jeg har altid klikket "nej"/lukket vinduet ned og i stedet brugt windows media player til at afspille mine copy protected cd'er. Ingen problemer der! Jeg kan sågar bruge media playeren til at rippe copy protected cd'er med, men foretrækker selvfølgelig EAC ;-)
|
|
|
selvom det skulle gøre at du kun kan bruge det program, så ska der ikke det store nørderi til at fjerne det igen.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 04:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| selvom det skulle gøre at du kun kan bruge det program,
så ska der ikke det store nørderi til at fjerne det igen. |
|
|
Nogle af dem (fra Sony?) var da vidst ret svære at slippe af med igen..
Så af det dejligt ikke at have en Windows-inficeret computer
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
I dag gik jeg en tur nede i byen og nææh se hvad jeg faldt over: Alicia Keys to album, Songs in A minor og the diarys of alicia keys. Og så endda til stærkt nedsat pris!!
Vupti hurtigt over disken og resten af eftermiddagen bruger jeg så på at glæde mig til at høre cd'erne, når jeg kommer hjem 
Derhjemme ryger cd'erne lige i computeren og jeg sidder forventningsfuldt klar med høre-bøfferne. Men så er det dét sker: ikke en pind! Cd'en tilbyder mig at installere et eller andet latterligt program, så jeg kan hører numrerne i en nedsat kvalitet. Jeg vender cd'en om og ganske rigtigt, "copy-control" står der bagpå..
Men jeg vil sgu da ikke høre skidtet i en eller anden nedsat møgkvalitet! Jeg har købt og betalt for cd'erne for at få lyden i cd-kvalitet. Hvis jeg ville have et julekort med lyd i, havde jeg da købt sådan et!!
Det er da bare supersurt, at forventningens glæde bliver slået hårdt i jorden af sådan en gang skidt! Hvad i al verden skal det gøre godt for?
1) Anyway, er der nogen der ved om man lovligt må omgå copy-control'en?
2) Hvordan man eventuelt omgår copy-control'en?
3) Om copy-control'en har en stor indvirkning på lyden
For mig at se går copy-control'en kun ud over dem som rent faktisk skaffer sig musikken på lovlig vis
|
|
|
Hej, Man må ikke omgå copy-control med henblik på at kopiere cd'en. Fra www.kum.dk: " Lovligt
Du må gerne: • Kopiere et værk, som ophavsmanden selv har givet tilladelse til at kopiere • Kopiere en cd og spille den til en privat fest (også hos andre) • Kopiere en cd og lytte til den på kontoret på din arbejdsplads • Kopiere en cd/dvd til bilen, sommerhuset, båden og til din discman eller mp3-afspiller • Kopiere en lånt cd/dvd, hvis kopieringen sker på et analogt medie (fx kassettebånd) • Kopiere værker til personlig brug hentet på nettet, når værket er lagt ud med ophavsmandens samtykke •
Omgå eller bryde en kode eller kryptering på fx en dvd-film, en
musik-cd eller netradio i det omfang, det er nødvendigt for at kunne se
filmen eller lytte til musikken privat. Det er fx ikke ulovligt, at du
bryder krypteringen på en dvd, hvis det er nødvendigt, for at du kan
afspille dvd’en på din private pc ved hjælp af fx et Linux-styresystem • Bryde en dvd-regionskode Ulovligt
Du må ikke: • Kopiere en kopi af en cd/dvd, når du har fået kopien fra andre • Kopiere en original cd/dvd lånt af en ven • Kopiere en original cd/dvd lånt på biblioteket • Kopiere en original dvd lejet i en videobutik • Kopiere værker hentet på nettet, når værket er lagt ud uden ophavsmandens samtykke • Forære kopien af en cd/dvd væk • Udlåne, bytte eller sælge en kopieret cd/dvd • Sende en digital kopi via din e-mail • Bryde en kopispærring med henblik på fremstilling af en kopi af musik-cd’en eller dvd-filmen. " Jeg prøver helt at undgå copy-control, enten ved at undlade at købe eller at bestille samme skive i USA. Som regel er der IKKE copy-control på skiverne derovre. Jeg har dog nogle cd'er med copy-control. Dem afspiller jeg fint på både min arbejds- og hjemme-pc. Tricket hos mig er at holde Ctrl+Shift nede mens jeg lukker cd-skuffen i pc'en (det er enten Ctrl eller Shift der virker, men jeg kan aldrig huske hvilken, så jeg holder begge nede  ). Dette slår drevets auto-run funktion fra, så der starter altså hverken et installationsprogram eller en player. Efter nogle sekunder starter jeg windows media player manuelt. Det har virket indtil nu. __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bare være opmærkom på at der i loven står "en effektiv kopispærring" og så er spørgsmålet hvad det er når snart sagt alle programmer kan kopiere cd'er med kopispærring.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lovligt
Du må gerne: • Kopiere et værk, som ophavsmanden selv har givet tilladelse til at kopiere • Kopiere en cd og spille den til en privat fest (også hos andre) • Kopiere en cd og lytte til den på kontoret på din arbejdsplads • Kopiere en cd/dvd til bilen, sommerhuset, båden og til din discman eller mp3-afspiller • Kopiere en lånt cd/dvd, hvis kopieringen sker på et analogt medie (fx kassettebånd) • Kopiere værker til personlig brug hentet på nettet, når værket er lagt ud med ophavsmandens samtykke •
Omgå eller bryde en kode eller kryptering på fx en dvd-film, en
musik-cd eller netradio i det omfang, det er nødvendigt for at kunne se
filmen eller lytte til musikken privat. Det er fx ikke ulovligt, at du
bryder krypteringen på en dvd, hvis det er nødvendigt, for at du kan
afspille dvd’en på din private pc ved hjælp af fx et Linux-styresystem • Bryde en dvd-regionskode Ulovligt
Du må ikke: • Kopiere en kopi af en cd/dvd, når du har fået kopien fra andre • Kopiere en original cd/dvd lånt af en ven • Kopiere en original cd/dvd lånt på biblioteket • Kopiere en original dvd lejet i en videobutik • Kopiere værker hentet på nettet, når værket er lagt ud uden ophavsmandens samtykke • Forære kopien af en cd/dvd væk • Udlåne, bytte eller sælge en kopieret cd/dvd • Sende en digital kopi via din e-mail • Bryde en kopispærring med henblik på fremstilling af en kopi af musik-cd’en eller dvd-filmen.

Jeg har nu ellers godt nok prøvet det der med at slå auto-run fra, men desværre så kommer der sådan nogle irriterende klik ca hvert 10. sekund. Tror det er fejl, som er lagt ind med vilje på cd'en 
Anyway, det virker fint med EAC 
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at jeg pænt ligeglad med hvad loven siger om kopispærrede cd'er. Har jeg købt en cd, vil jeg vel også høre den i bilen på min mp3-afspiller, på computeren osv. også selv om der er kopispærring på!
Jeg kan virkeligt ikke se hvordan dette kan skade nogle kunstnere? Tåbelig lov og kopispærring!
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR skrev:
|
Jeg må indrømme at jeg pænt ligeglad med hvad loven siger om kopispærrede cd'er. Har jeg købt en cd, vil jeg vel også høre den i bilen på min mp3-afspiller, på computeren osv. også selv om der er kopispærring på!
Jeg kan virkeligt ikke se hvordan dette kan skade nogle kunstnere? Tåbelig lov og kopispærring!
|
|
|
Problemet er vel nok mest at udvikle en kopispærring som gør det muligt at kopiere til eget brug men ikke til andre. Ikke nogen helt nem opgave tror jeg.
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men det er jo efterhånden temmelig gammel viden, at "kan det digitaliseres kan det kopieres"
Så hvorfor kiminalisere køberne af musikken og besværlliggøre musiklytningen mest muligt, når det alligevel ikke hjælper spor? Man behøver jo hverken være hacker eller ekspert for at omgås "copy control" Mediaplayeren klarer det jo fint for dig
|
| Til top |
|
| |