Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Viasat, Canal Digital og DVB-T sammen.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLDJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hejsa......

Jeg sys selv jeg står for noget af en opgave...... kæresten har lige beslutte at tegne abo på både viasat og canal digital, samtidigt har jeg en DVB-T antenna. Jeg vil så gerne køre f.eks visat og DVB-T sammen, det er så ikke det store problem at få det hele samlet ned til stuen, mit problem opstår når jeg skal videre fra stuen op til 1. sal hvor jeg har et Sony tv stående med inbygget DVB-T modtager...... Jeg har selv forsøgt at lave en måske noget rodet tegning over hvordan jeg tror det kan laves, men jeg ved ikke om det fungere eller om det vil kunne laves på en anden måde.?

Til top Vis FLDJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLDJ Besøg FLDJ's Websted

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Byg dog en HTPC

Her kan du set hvordan du skal sætte det op med Viasat og Canal Digital:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47643&K W=Viasat

Du kan derefter fx bruge den gratis Media Portal som front-end, denne har en 'tv-server' der lader dig tilgå dine tv-kanaler på alle pc'er i hustanden med netforbindelse til din primære HTPC!

-Så kan du jo have en gammel maskine (fx laptop) stående ovenpå ved sony'et, og voula - så skal man heller ikke skifte mellem det forpestede Set-Top-Boxe.

Med andre ord, du har det hele i én kasse, med én (lækker) menu!

(jeg ved godt det ikke kan bruges til det helt store hvis du ikke har lyst til at gi' dig i lag med sådan et projekt, men syntes alligevel du burde overveje det!)

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg læste at konen også vil betjene systemet. Min kone på det nærmeste HADER at jeg har solgt anlægget og skiftet til htpc/mediaportal. Det er jo en pc og nogen gange vil den bare ikke, ingen grund, den vil bare ikke virke...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Det er sjov at mange slås med de samme problemer...

Efter at være gået over til en HTPC løsning, foretrækker WAF ikke at gå tilbage, trods tilligere skeptis,  video og øvrige "kasser" kan findes frem, hvis det ønskes...

Forbrugerelektronik hævdes jo at være så enkelt at bruge fremfor PC-er, stabler af "kasser", ledninger og fjernbetjeninger... Men som ovennævnte eksempel viser, synes jeg ikke det holder stik, jeg ville nødigt anvende et sådant setup...

Har holdt HTPC-en totalt clean for overflødigt programmel og der "pilles" sjældent ved den, så kører HTPC forbavsende stabilt....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes