Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 20:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nyt højtaler system til sommer! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
celfa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået sparet lidt op. Og besluttet mig at jeg ville købe nye højtalere til sommer.

Jeg har omkring 5500 kr. at gøre godt med.

Jeg har været inde i Hifi klubben et par gange nu. Jeg kan godt indrømme jeg er blevet lidt forelsket i Cerwin Vega, da jeg primært høre techno og rap, og ind imellem lidt rock.

Men jeg har undersøgt lidt de forstærkere jeg har nu, og det ser sq lidt trist ud.

Så nu tænkte jeg om det var muligt at købe 2 stk højtalere og en brugt forstærker for 5500 kr. ?

Håber i gider kommer med lidt input.

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Dav claus!

Nu skal du også huske hvor stort dit værelse er

Men vil da lige hurtig sige:

2 stk. VE-8F = 2000kr

Og så en Nad C525 = 2500kr

Alt ialt 4500kr Og så kan du bruge den sidste tusse på nogle kabler og det

Med venlig hilsen Troels

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

celfa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Men kan man smide flere CW'er på den? Hvis jeg nu en dag ville have 4 højtalere? Og kan man smide en sub til den?

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Du kan godt smide 4 højtalere til den.. Men kun 2 kan spille af gangen..

Hvis du vil have sådan at du kan udvide til surround en gang skal du have en forstærker der er bygget til det.
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej Claus,

Velkommen til

Jeg vil ikke ligge skjul på min holdning - hold dig væk fra Cerwin Vega - der er så meget andet godt derude! Som på sigt kan give dig en langt sjovere oplevelse for de samme penge.

Skulle jeg købe her og nu (med din musiksmag) og for dit budget, købte jeg flg:

Forstærker:

Thule IA60B - Dejlig stram og dynamisk forstærker, med gode muskler.
Handles bla. på dba til omkring 2.500-3.000.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48196531

Højtalere:

QLN 199 - Ca. 2.800,-
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47940933

eller alternativt

JBL L80 - Ca. 2000,- kr for et sæt
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47957097

Og så er udbudt til prisen, ikke udtryk for hvad tingene kan købes for. 10-20% afslag er jo ikke unormalt, og så er der til kabler

/Jensby

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

celfa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jensby: Jeg ville helst ikke købe brugte højtalere. Da jeg ikke gider have nogle højtalere folk har spillet voldsomt med til vilde fester osv. Tænker mere på membranerne.

Men jeg har bare hørt at hvis man er til Techno og rap så er det CW fordi der er god bas i dem. Men har også hørt mange der ikke kan lide dem?

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun støtte op om jensbys forslag med Thule og QLN. Jeg har selv haft en Thule IA100 sammen med et sæt QLN 606, og det spillede bare.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hej Claus,

OK! En højt er ellers noget af det, som man rimeligt sikkert kan købe brugt.
En hurtig lyttetest afslører om de har taget skade.
Og et hurtigt eftersyn afslører nemt mørnede membraner/kant ophæng.

Så højtaleren noget af det mest "simple" at købe brugt.

Omkring CW, så er det jo op til dig, hvad du kan lide og vælger. En CW kan måske spille meget bas med en lille forstærker, men tilgengæld synes jeg ikke man kan kalde dem "hifi" - høj troværdighed, men igen det er jo en smags sag.

Køber man en god forstærker, kan en "mindre" højt, som f.eks. QLN 199 sagtens spille god bas, og så kan man også genkende mellemtone og diskant lydene fra instrumenterne.

/Jensby

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

celfa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Men hvis man gerne ville have en højtaler der også kan spille mit værelse op og området udenfor op. ER det så CW?

Jeg er bare ikke så meget inde i hifi, så syntes det er svært for mig at gå ud og se om en højtaler er f**ked. Men jeg tænker også, en 7 år gammel forstærker? Det må da altså ikke være det bedste?

Eller er udviklingen ikke lige så hurtig inden for hifi som hardware/software markedet?

Jeg ville gerne købe højtalere af andre mærker osv. Men mine krav er at de kan spille højt og der skal være en god bas(elsker bas). OG at højtaleren ikke begynder at skratte og lyde dårlig hvis man spiller lidt højt til en fest.

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej.

Velkommen i den 'nye' verden, der er jo mange muligheder her, men du vil spille højt, så her er en højttaler som kan spille højt, den har bl.a. en 10" basenhed, men den kan også spille musik, den kan en CW absolut ikke :  http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=36027

Og denne NAD kunne være en passende forstærker :  http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=36027

Begge burde kunne klares inde for dit budget..

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Kig evt på klipsch synergy serien... Spiller meget dybt og præcist, og er noget mere kompakt... (ved ikke om det overhovedet er interessant, men lydmæssigt kunne den passe fint til både techno og rap tror jeg, uden overhovedet have testet dem med det)

Havde diskanten været lidt "bedre" havde jeg haft et sæt stående nu, uden tvivl...

Jeg syntes at CW var lidt mere tung i det, så jeg tror du kan få meget ud af små enheder, og så er klipsch iøvrigt så ekstremt letdrevne at du måske kan gøre forstærkerkøbet lidt billigere...

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

celfa skrev:
Men hvis man gerne ville have en højtaler der også kan spille mit værelse op og området udenfor op. ER det så CW?Jeg er bare ikke så meget inde i hifi, så syntes det er svært for mig at gå ud og se om en højtaler er f**ked. Men jeg tænker også, en 7 år gammel forstærker? Det må da altså ikke være det bedste?Eller er udviklingen ikke lige så hurtig inden for hifi som hardware/software markedet?Jeg ville gerne købe højtalere af andre mærker osv. Men mine krav er at de kan spille højt og der skal være en god bas(elsker bas). OG at højtaleren ikke begynder at skratte og lyde dårlig hvis man spiller lidt højt til en fest.

Det er da let at se/høre om der er noget galt med en højttaler: Spiller alle enheder? Er membranerne i stykker? Kan du svare henholdsvis ja og nej på de to spørgsmål er der ingen problemer.
Og med hensyn til alder: Jeg sidder og lytter til min elskede Luxman SQ 507x, der har, lad mig se - tælle tælle tælle en 30-35 år på bagen, og den spiller smukt! Så syv år skal du ikke lade dig anfægte af, bare du hører den spille, og tjekker at alle funktioner fungerer.
EDIT: Åh jo, jeg bruger forresten også et par DALI 109, og jeg skal da love for de kan levere bas hvis det er påkrævet! Men samtidig kan de også (til en vis grænse) spille klassisk, hvis man har lyst til det. Hvem ved, måske får du et par svigerforældre på besøg en dag
DALI 109 kan i hvert fald klart anbefales herfra - de er de fødte rockhøjttalere. Og så duer de nok også til techno.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

hendrix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Velkommen i den 'nye' verden, der er jo mange muligheder her, men du vil spille højt, så her er en højttaler som kan spille højt, den har bl.a. en 10" basenhed, men den kan også spille musik, den kan en CW absolut ikke :  http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=36027

Vil helt sikkert give Migo ret, avance højtalerne kan spille musik, også meget højt, har selv hørt dem bl.a. til festbrug.

Havde selv CW engang, og der vil ikke gå langt tid med dem, inden du kigger dig om efter nogle nye højtalere der rent faktisk kan spille musik.

Til top Vis hendrix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hendrix

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes