| Forfatter |
|
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
går lidt med tanker på at få noget souround men jeg har altid tænkt på hvoffor er det man næsten altid vælger en baghøjtaler der er mindre en fronten ? har det noget at sige lydmessigt? ville det ikke blive bedre med ens højtalere hele vejen rundt?
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det som bare fordi bagerste ik ska lave så meget som den forreste:-)
Så vælger man tit små som bagerste isteder for at have fire mega klodser stående:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
znefi skrev:
| går lidt med tanker på at få noget souround men jeg har altid tænkt på hvoffor er det man næsten altid vælger en baghøjtayyler der er mindre en fronten ? har det noget at sige lydmessigt? ville det ikke blive bedre med ens højtalere hele vejen rundt? |
|
|
Jeg kan godt se hvad du mener, og jeg har ikke svaret som sådan. Men mange "mindre sæt" er jo også lavet af samme ht hele vejen rundt oftest. Men ang svaret lytter jeg lige med og ser hvad de kloge siger *S'
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
dels fordi, som don dario siger, at baghøjttalerne ikke har så pokkers meget at lave, men nok også fordi mange gerne vil høre musik i stereo og det er fronterne der bruges i stereo
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har faktisk enormt meget at sige, men det er et kompromis der trods alt er til at klare...
-personligt har jeg gulvhøjtalere hele vejen rundt... (ikke center) og godt nok er baghøjtalerne et nummer mindre end fronterne, men det har virkelig løftet filmoplevelsen helt utroligt i forhold til de almindeligt små baghøjtalere... - men pung og plads gør at baghøjtalere næsten altid nedprioriteres lidt... -forståeligt nok igrunden, selvom det i mine øjne er det hele værd...
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
znefi skrev:
| går lidt med tanker på at få noget souround men jeg har altid tænkt på hvoffor er det man næsten altid vælger en baghøjtaler der er mindre en fronten ? har det noget at sige lydmessigt? ville det ikke blive bedre med ens højtalere hele vejen rundt? |
|
|
Det optimale ville være ens højttalere hele vejen rundt ja....men prisen kan godt ende med at blive en smule afskrækkende for de fleste __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don rammer hovedet på sømmet - baghøjtalerne skal ikke bestille så meget, og er i praksis mindre kritiske. I princippet er det bedst med ens højtalere over det hele, men skal der prioriteres, og osse tages hensyn til almindelig musikgengivelse (stereo), kan der være god mening i at have større fronter end bag'er .
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som udgangspunkt er 5 ens højttalere jo, at foretrække. Jeg har selv haft store baghøjttalere, bestående af henv. Dali evidence 470. Dali Grand. og Euphonia MS5. Dog er det kun 470erne der har stået og spillet som permanent baght. De andre to har kun været i en mindre periode. Der er slet ingen tvivl om at den bedste gengivelse bliver med de store højttalere da de ganske enkelt går dybere end de "små" man normalt bruger. For selv om nogle er inde på at baght. ikke skal lave så meget som fronterne har jeg nu oplevet at de har en ganske stor betydning for helheden af oplevesen. Så hvis man har pladsen og økonomien til det, er der for mig, ingen tvivl om at det er de store man skal gå efter  MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
znefi skrev:
| går lidt med tanker på at få noget souround men jeg har altid tænkt på hvoffor er det man næsten altid vælger en baghøjtaler der er mindre en fronten ? har det noget at sige lydmessigt? ville det ikke blive bedre med ens højtalere hele vejen rundt? |
|
|
Det optimale ville være ens højttalere hele vejen rundt ja....men prisen kan godt ende med at blive en smule afskrækkende for de fleste  |
|
|
kommer lidt an på hvilke man køber, ik? dm601 hele vejen rundt er ik ret dyrt, men heller ik ret godt
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men nu skal det ikke være nogen hemlighed at jeg overvejede et sæt Mirage mere til at lave sourund med
|
| Til top |
|
| |