Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. maj 2024 | 21:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: RD HomeTheater - v.2 (56K Warning) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

du skal ikke tage Cerwin vega og slet ikke det nye, man får en elendig lyd, så heller beholde dem du har nu.

et mindre dali setup er en fin begyndelse



__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:

du skal ikke tage Cerwin vega og slet ikke det nye, man får en elendig lyd, så heller beholde dem du har nu.

et mindre dali setup er en fin begyndelse

kommer da an på hvad man mener er god og dårlig lyd. Jeg vil da påstå at CV skal prøves, især brugt, hvor man ikke mister så mange penge når man bliver træt af det og vil sælge det igen.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

vis man vil prøve CV så skal man have fat i de ældre modeller, de nye kan slet ikke spille, vis man kun hører radio og bor ude på landet hvor man ikke kan tage en kanal uden den skratter så kan man bruge dem der,

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:
vis man vil prøve CV så skal man have fat i de ældre modeller, de nye kan slet ikke spille, vis man kun hører radio og bor ude på landet hvor man ikke kan tage en kanal uden den skratter så kan man bruge dem der,

Hehe, så er det jo godt at du skærer alle over en kam og mener at de bor på landet

Men du har nok ret, jeg har ikke rigtigt hørt de nye modeller. Men de gamle Al, DC, og LS serie skulle være rigtigt gode. LS serien har jeg selv hørt i 12" versionen, og ja, trykforskelle kan opstå, og det er sjovt i en rum tid indtil man bliver træt af det.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

sHaCk_kO skrev:
vis man vil prøve CV så skal man have fat i de ældre modeller, de nye kan slet ikke spille, vis man kun hører radio og bor ude på landet hvor man ikke kan tage en kanal uden den skratter så kan man bruge dem der,

Hehe, så er det jo godt at du skærer alle over en kam og mener at de bor på landet

Men du har nok ret, jeg har ikke rigtigt hørt de nye modeller. Men de gamle Al, DC, og LS serie skulle være rigtigt gode. LS serien har jeg selv hørt i 12" versionen, og ja, trykforskelle kan opstå, og det er sjovt i en rum tid indtil man bliver træt af det.

 

Selvom det var mig der foreslog cerwin vega anlægget, samt et andet, kan jeg ikke selv lide cerwin vega, men sHacKo_Ko, du kan jo ikke sige at cerwin vege har dårlig lyd, ( m.h.t ) de ting du har sagt, af 3 forskellige grunde.

1. Der er forskellige meninger med god lyd, og kan derfor heller ikke defineres.

2. Han køber nok ikke et surround anlæg til flere tusinde anlæg, for at høre radio.

3. Cerwin vega højttalere ( har du forstået conceptet ) de er til at spille højt med, og ikke til at høre om dronningen stadig ikke har været hos tandlægen. !



__________________
Cerwin vega = god bas
Dali = god lyd
Nad = Gode wat
Denon = Mange watt
Effektforstærker = En opgradering
Hjemmekinoen
Til top Vis skAlkiO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skAlkiO Besøg skAlkiO's Websted
 
RedDragunee
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

skAlkiO skrev:

3. Cerwin vega højttalere ( har du forstået conceptet ) de er til at spille højt med, og ikke til at høre om dronningen stadig ikke har været hos tandlægen. !

Jeg kunne ikke lade være med at bryde ud i latter, da jeg læste dét der

Nå, til topic.

Jeg har selvfølgelig lyttet til jeres mange forslag og jeg går fra næste uge, på udkig efter både forstærker og højtalere. Jeg satser på, at købe forstærkeren fra ny af, hvor imod jeg vil lede efter højtalerne brugte, og er kommet frem til, at jeg leder efter noget fra DALI's concept 6 serie, eller er der andre forslag? - send mig meget gerne en privat besked, hvis I ligger inde med noget.

Jeg kender udemærket til Cerwin Vega, da min fatter ejer et komplet sæt derfra, og for det første tiltaler deres design mig ikke på nogen måde overhovedet, og det er en ret væsentlig faktor for mig. Jeg vil ikke have "El Klammo - model ekstra grim" til at stå ved væggen, selvom de spiller noget så fint, hvis I kan følge mig
Så lydkvalitet og designkvalitet må gerne følges lidt ad - det må prisen desuden også gerne 


Hvad angår forstærker, jeg har kigget lidt rundt omkring, og læst brugerbedømmelser, anmeldelser og sammenligninger til den helt store guldmedalje. Jeg vil gerne have noget i samme mærke som min DVD-afspiller, da jeg har haft rigtig gode erfaringer med den, og synes det er kram, der er skruet rigtig godt sammen - jeg taler om Pioneer. Nærmere bestemt har jeg udset mig Pioneer VSX-915. Ville den kunne trække DALI'erne ordentligt? Link

Ellers er det lidt småt hvad der sker i bioen lige pt. Jeg har fået mine film op i reolen, frem for de stod på bordet. Der er også blevet ryddet gevaldigt op - og igår fik jeg taget mig sammen til at opgradere firmwaren på min Pioneer 380'er, så skidtet blev regionsfrit. Nu kan jeg bruge mine R1 film, som har samlet støv lidt for længe - yir!

Sidst men ikke mindst, går jeg og planlægger anskaffelse af HDDVD til biffen - det bliver dog lidt ved tanken endnu, da der ligger mange uklarheder omkring fremtiden endnu.

God aften til alle




__________________
Filmsamlingen
Bioen
Til top Vis RedDragunee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RedDragunee
 
RedDragunee
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Dét var ikke meget respons, der var at hente i overstående indlæg

Anyway.
Jeg gjorde i går, som første led i udskiftningen af højtalerne, et køb. Jeg skulle have mig en subwoofer, og tankerne jeg gjorde mig var, at det designmæssigt skulle se rigtig godt ud - gerne en flot pianolakering. Samtidig skulle kvaliteten være bedre, end hvad jeg har nu og sidst men ikke mindst, skulle den ikke spille for voldsomt, da mit rum som tidligere nævnt, ikke er så stort. På disse præmisser, kunne jeg ikke lade være med at falde for en Yamaha YST-FSW100, som jeg så også endte med at købe, i sort piano lakering. Designet er i top, lyden er god, dyb og klar, og den fylder keine. Lige en subwoofer efter mit hoved

Lidt billeder:





Det næste der står for spring, er højtalerne og så kommer forstærkeren, altsammen inden for relativ kort tid, så kig endelig forbi igen


__________________
Filmsamlingen
Bioen
Til top Vis RedDragunee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RedDragunee
 
skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

RedDragunee skrev:
skAlkiO skrev:

3. Cerwin vega højttalere ( har du forstået conceptet ) de er til at spille højt med, og ikke til at høre om dronningen stadig ikke har været hos tandlægen. !

Jeg kunne ikke lade være med at bryde ud i latter, da jeg læste dét der

Nå, til topic.

Jeg har selvfølgelig lyttet til jeres mange forslag og jeg går fra næste uge, på udkig efter både forstærker og højtalere. Jeg satser på, at købe forstærkeren fra ny af, hvor imod jeg vil lede efter højtalerne brugte, og er kommet frem til, at jeg leder efter noget fra DALI's concept 6 serie, eller er der andre forslag? - send mig meget gerne en privat besked, hvis I ligger inde med noget.

Jeg kender udemærket til Cerwin Vega, da min fatter ejer et komplet sæt derfra, og for det første tiltaler deres design mig ikke på nogen måde overhovedet, og det er en ret væsentlig faktor for mig. Jeg vil ikke have "El Klammo - model ekstra grim" til at stå ved væggen, selvom de spiller noget så fint, hvis I kan følge mig
Så lydkvalitet og designkvalitet må gerne følges lidt ad - det må prisen desuden også gerne 


Hvad angår forstærker, jeg har kigget lidt rundt omkring, og læst brugerbedømmelser, anmeldelser og sammenligninger til den helt store guldmedalje. Jeg vil gerne have noget i samme mærke som min DVD-afspiller, da jeg har haft rigtig gode erfaringer med den, og synes det er kram, der er skruet rigtig godt sammen - jeg taler om Pioneer. Nærmere bestemt har jeg udset mig Pioneer VSX-915. Ville den kunne trække DALI'erne ordentligt? Link

Ellers er det lidt småt hvad der sker i bioen lige pt. Jeg har fået mine film op i reolen, frem for de stod på bordet. Der er også blevet ryddet gevaldigt op - og igår fik jeg taget mig sammen til at opgradere firmwaren på min Pioneer 380'er, så skidtet blev regionsfrit. Nu kan jeg bruge mine R1 film, som har samlet støv lidt for længe - yir!

Sidst men ikke mindst, går jeg og planlægger anskaffelse af HDDVD til biffen - det bliver dog lidt ved tanken endnu, da der ligger mange uklarheder omkring fremtiden endnu.

God aften til alle


Hvis du går meget op i design, OG lyd, ville audio Pro være perfekt, og ligne din sub meget. !  Audio pro ser god ud, lyder fantastisk og er faktisk billigt. Og de fylder da lidt. men man kan lige overskue det.

Og ja. der er sgu nok lidt komikker i mig  ej. men tandlægen må da næsten nægte at kigge på droningen. jeg synes det er synd for henrik. !  Og jeg synes du har helt ret med cerwin vega. De er alt for rustike og knasende i lyden. !  Nu ved jeg ikke om du har bestilt dalierne, men audio pro, ville passe i designet, og lyde godt.



__________________
Cerwin vega = god bas
Dali = god lyd
Nad = Gode wat
Denon = Mange watt
Effektforstærker = En opgradering
Hjemmekinoen
Til top Vis skAlkiO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skAlkiO Besøg skAlkiO's Websted
 
RedDragunee
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jeg fik i dag et godt tilbud på 2 stks. Jamo S708 for 1999 kr. Jeg var solgt, da jeg hørte dem, så jeg lægger lige lidt billeder ind senere i aften 

__________________
Filmsamlingen
Bioen
Til top Vis RedDragunee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RedDragunee
 
skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

RedDragunee skrev:
Jeg fik i dag et godt tilbud på 2 stks. Jamo S708 for 1999 kr. Jeg var solgt, da jeg hørte dem, så jeg lægger lige lidt billeder ind senere i aften 

Det lyder da meget fedt. Så er det bare at fixe de billeder, så hurtigt som muligt. ( vi elsker billeder her på www.hifi4all.dk



__________________
Cerwin vega = god bas
Dali = god lyd
Nad = Gode wat
Denon = Mange watt
Effektforstærker = En opgradering
Hjemmekinoen
Til top Vis skAlkiO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skAlkiO Besøg skAlkiO's Websted
 
RedDragunee
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

skAlkiO: Tak fordi du tager dig tid til at svare - det er da rart at høre, der i det mindste er én der læser hvad jeg skriver

Så er der her lidt billeder, af mine nye Jamo S708 fronte, som er 3-vejs højtalere. Der er monteret spikes, og det er selvfølgelig noget helt andet, end de små sutter der hænger på væggen ved siden af lærredet, som i øvrigt snart pilles ned 

Lidt billeder:





Det næste der står for skud, er uden tvivl forstærkeren.
Og selvfølgelig centeren - den drukner i Jamo'erne & Yamaha'en


__________________
Filmsamlingen
Bioen
Til top Vis RedDragunee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RedDragunee
 
skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Det går sgu hurtigt med dig. Og ja, jeg ved hvordan det er uden respons, det er om at holde gejsten oppe. ( fede fronte du har der ). Det er sgu også billigt. Men bare ud og køb pioneer forstærker og jamo center. ( sidder lærredet ikke meget højt ) ?  GODE KØB. !

__________________
Cerwin vega = god bas
Dali = god lyd
Nad = Gode wat
Denon = Mange watt
Effektforstærker = En opgradering
Hjemmekinoen
Til top Vis skAlkiO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skAlkiO Besøg skAlkiO's Websted
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud, men jeg syntes også, ay lærredet måske hænger lidt højt.. men billedet kan snyde.. jeg kender ikke så meget til Jamo, så jeg kan desværre ikke kommentere dine højtalere, men de ser da fornuftige ud..

Hvad måtte du smide for din projektor??

 

sigaard



__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
RedDragunee
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hvad angår lærredets højde, så snyder billedet. Jeg kan prøve at se om jeg kan få taget et billede, der viser det modsatte 

sigaard>
Den har jeg givet lige lidt over 7000 kr for, og den er alle pengene værd, og lidt til


__________________
Filmsamlingen
Bioen
Til top Vis RedDragunee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RedDragunee
 
skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

RedDragunee skrev:
Hvad angår lærredets højde, så snyder billedet. Jeg kan prøve at se om jeg kan få taget et billede, der viser det modsatte 

sigaard>
Den har jeg givet lige lidt over 7000 kr for, og den er alle pengene værd, og lidt til

bare få det gjort, vi følger med. Er der planer om nye opgraderinger ?



__________________
Cerwin vega = god bas
Dali = god lyd
Nad = Gode wat
Denon = Mange watt
Effektforstærker = En opgradering
Hjemmekinoen
Til top Vis skAlkiO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skAlkiO Besøg skAlkiO's Websted
 
RedDragunee
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke lige haft tiden til at tage billeder af det - men det hænger ikke for højt IMO 

Og ja, det er der. Jeg leder med lys og lygte efter både center og bag-højtalerne, der passer til frontene, men det er sgu noget af en mission. I værste tilfælde, må jeg kigge mig om efter noget der spec-mæssigt, minder om, men jeg har endnu ikke opgivet. Ny forstærker bliver det først til i april, da den koster en smule knaster. Jeg har endnu ikke bestemt mig for, hvilken det skal være, så det ville være rart, hvis folk ville komme med input


__________________
Filmsamlingen
Bioen
Til top Vis RedDragunee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RedDragunee
 
djaan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 380
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

fik du hørt på andet inden du købte de jamoer?

 



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
Til top Vis djaan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af djaan
 
skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

RedDragunee skrev:
Jeg har ikke lige haft tiden til at tage billeder af det - men det hænger ikke for højt IMO 

Og ja, det er der. Jeg leder med lys og lygte efter både center og bag-højtalerne, der passer til frontene, men det er sgu noget af en mission. I værste tilfælde, må jeg kigge mig om efter noget der spec-mæssigt, minder om, men jeg har endnu ikke opgivet. Ny forstærker bliver det først til i april, da den koster en smule knaster. Jeg har endnu ikke bestemt mig for, hvilken det skal være, så det ville være rart, hvis folk ville komme med input

Forstærker : 1 x PIONEER VSX-416-K

Center : 1 x Jamo A 3CEN

Rear : 2 x Jamo S 602

dvd : den du har ? ( medmindre du er utilfreds ) men skrev du ikke i et tidligere indlæg at du var glad for pionner ( eller.. at du havde haft gode erfaringer med det ? )



__________________
Cerwin vega = god bas
Dali = god lyd
Nad = Gode wat
Denon = Mange watt
Effektforstærker = En opgradering
Hjemmekinoen
Til top Vis skAlkiO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skAlkiO Besøg skAlkiO's Websted
 
skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

men jeg har lige noget :

HVORFOR FANDEN HAR DU FJERNET SLIK BILLEDET FRA SIDEN ?

ps. har selv en "OBH BIG POPPER" ( obh nordic styrer )



__________________
Cerwin vega = god bas
Dali = god lyd
Nad = Gode wat
Denon = Mange watt
Effektforstærker = En opgradering
Hjemmekinoen
Til top Vis skAlkiO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skAlkiO Besøg skAlkiO's Websted
 
RedDragunee
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

djån> Ja, det gjorde jeg 
Jeg blev introduceret for noget Bose, Harman og noget System Audio, udover Jamo'erne. Bose spillede afsindig godt, men prisen var også langt højere end Jamo. System Audio og Jamo blev der fyret op under bagefter, og forskellen var for mig ikke særlig stor. I hvert fald ikke en forskel, der retfærdiggjorde prisforskellen. Harman Kardon-sættet spillede decideret dårligt, set i lyset af de andre, men okay - det var heller ikke rigtige gulv-højtalere. Nærmere satellitter. Der fra, traf jeg mit valg.

skAlkiO> Ang. Pioneer-forstærkeren du nævner, ved du om den så er at finde i en fysisk dansk butik?
Slik-billedet blev fjernet, da det ikke længere ser sådan ud herhjemme. DVD'erne har fundet sig en plads i reolen. Slikket og maskinen har fået eget bord


__________________
Filmsamlingen
Bioen
Til top Vis RedDragunee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RedDragunee
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes