Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 17:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nad S200 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sponk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 25 December 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

God jul alle sammen.

Er der nogen herinde der har erfaring men Nad S200 da jeg har tænkt på at invistere i sådan en.

Grunden til det er at min surround-forstærker en Yamaha 7*110w ikke kan levere bas nok i mine front ht dali evidence 870.

Så er spørgmålet vil det ha nogen indflydelse på bassen hvis jeg kobler den på front ht ( vil det gi lidt mere bas el meget bas??..

Håber at der er nogen her inde der har lidt mere erfaring end mig og kan hjælpe mig...

Mvh Sponk..

Til top Vis Sponk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sponk

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 December 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Den vil have væsentligt bedre kontrol over enhederne i højtaleren, så det kan faktisk godt ske, at du oplever det som om, der kommer mindre bas, fordi den bliver mere præcis og mindre buldrende.

Den vil i hvert fald uden tvivl give dig en væsentligt bedre gengivelse specielt i stereo.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 December 2003 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Giver Pascal ret, men hvis du har 15k til en amp var det ikke en NAD s200 jeg ville anbefale. Lyt helt klart til noget forskelligt for du kober. De gange jeg har varet med til en test i den prisklasse har s200 ikke kunne folge med konkurenterne.

Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 December 2003 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Hej Sponk

Hvordan er lyden nu med din Yamaha?

Grunden til spørgsmålet er at jeg har en Yamaha RX-V 1300 nummeret ældre en din, og jeg regner selv med, at købe Evidence 870 i starten af det nye år.

Men jeg kan forstå, at du ikke mener Yamaha´en levere nok?

Undskyld mit spørgmål i din tråd, det var jo ikke meget hjælp jeg kom med

Til top Vis Glady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Glady

Sponk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 December 2003 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Angående dit spørgsmål om Yamaha kan levere strøm nok så må jeg nok skuffe dig for det kan det ikke,men du må ikke misforstå det!den kan sagtens spille sammen med evidence 870 og du vil også få bas ud af den men kun hvis du skruer helt op for bas reguleringen.

Men efter hvad jeg har erfaret så ligger yamaha også i den lyse ende med mindre man går op i de store modeller.

Jeg har en makker der har den der hedder DSP-AX2 lidt ældre model men vejer 7 kg mere end min den kan gi noget bas fra sig ( han har også evidence 870.

Jeg har prøvet for sjov skyld at tilslutte min gamle denon stereoforstærker som nok er over 10år og den var der virkelig punch i,så enten skal jeg ha fat i en effektforstærker eller må bruge min gamle denon,men jeg synes på en må at det kan sku ikke passe.

Jeg håber du kan bruge det her til noget??.

MVH Sponk.....

Til top Vis Sponk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sponk

Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 December 2003 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret!

Så kan det være jeg lige skal overveje at skifte forstærker også, ville det blive bedre med Pioneers nye VSX-AX5? Eller skal vi op i noget mere serieøst (dyrt)udstyr? Som F.eks NAD nye T973 7-kanals effekt monster, og så bruge Yamahaen til forforstærker.

Det kan være det var nået for dig Sponk?

Godt nok snakkede du om NAD S200 som er to-kanals kraftværk, men prisen er den samme ca. 15000,- som NAD T973  som yder 7x140 Watt, ifølge Hi-Fi klubbens seneste produkthæfte.

Godt nok er der ingen tvivl om at S200 er bedre, men hvis det er to-kanals effekt kunne NAD C272 også være en mulighed, den yder 2x150 Watt og jeg har hørt den på Evidence 870, det lød sku helt okay syntes jeg, og prisen er kun (iforhold til de to andre) 4999,-  Rotel kunne også være en mulighed, de er også rimelig voldsomme nogle af deres modeller. Har dog ikke selv nogen erfaring med Rotel og Dali sammen?

Til top Vis Glady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Glady

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes