Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hjælp..!! ANG. SuRROUND OG STEREO (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

har en denon 2805, kunne godt tænke mig at købr en stereo forstærker men vil stadig gerne ha surround, kan man man ha begge dele på et anlæg så man kan få stereo forst. til at køre fronterne, men stadig høre sorround?????? 

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens kombinere stereo og surround. Hvis din surroundreciever har en preout udgang og den stereoforstærker du påtænker at anskaffe har en "Theater" indgang, kobler du dem bare sammen med et signalkabel. Når du hører surround styrer surroundrecieverens volumenknap alle 5.1 (eller flere) kanaler. Frontkanalerne bliver trukket af stereoforstærkeren - de øvrig kanaler af surroundrecieveren.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Mange tak batman.....   

Et spørgsmål til: hvilket kabel skal jeg forbinde til mellem de 2..?

Og er det kun de dyrere stereoforstærkere der har theater indgang, synes ikke det noget jeg har set før...?

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:

Mange tak batman.....   

Et spørgsmål til: hvilket kabel skal jeg forbinde til mellem de 2..?

Og er det kun de dyrere stereoforstærkere der har theater indgang, synes ikke det noget jeg har set før...?

Du skal bruge et almindeligt signalkabel også kaldet et phonokabel - magen til (ikke nødvendigvis samme fabrikat) det du f.eks. har mellem dvd-afspiller og recieveren.

Når du ønsker en separat stereoforstærker må det jo være fordi at du ikke er helt tilfreds med denons stereogengivelse. Du kan jo også vælge at udskifte din nuværende reciever og anskaffe en med en tilfredstillende stereogengivelse - men der  er nok en tendens til at surroundgengivelsen får første prioritet i disse apparater. Alt i alt peger dinne ønsker jo i retning af et dyrere set-up hvis du vil have det bedste fra begge verdener (stereo og surround)!

Jeg har ikke overblik over hvor udbredt surroundprocessorindgange -nogen gange kaldet "Theater-input" er. Men der er nok en tendens til at vi skal op i de lidt højere prisklasser.

Jeg mener at følgende mærker i hvertfald har surroundprocessorindgang: Primare, Copland, Krell, BAT og Mark Levinson. Men der skal nok være flere med denne facilitet.

Nogen mener at man kan bruge en hvilken som helst linieindgang på forstærkeren - men så får man jo to volumenkontroller i signalvejen, hvilket jeg synes er upraktisk når man skal indstille niveauerne ved surroundgengivelse.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Ja det lige det med prisen, er fint tilfreds med surround lyden, men synes der mangler lidt når jeg spiller stereo, og hvis jeg skal ha en kombineret med god stereo lyd, blir det alt for dyrt  .. mange tak Batman, nu tror jeg nogenlunde har styr på det.....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes