Sendt: 07 Februar 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg kan ikke huske den pågældende mikrofon fra filmen - Hvis du er i stand til at finde et billede, kan jeg/vi sikkert sige en hel masse om den.
Vedr. Elvis - mikrofonen - den originale Shure SH-55, så kan du jo selv se på billederne i denne tråd, at han har sunget igennem meget forskelligt i alle årene. Han brugte bl.a. SH-55'eren i de tidlige år hos "SUN" og i TV/film
Nu er jeg lige knap nok expert i mikrofoner, men jeg synes at huske, at Shure Mikrofoner, som man brugte mest "dengang", var type 545 og type 565 - de mikrofoner, som senere udvikledes til SM57 og SM58. De kunne fås i to forskellige versioner, nemlig med eller uden "leddet" eller "knækket" - Vi kaldte dem også "pistolmikrofonen# (den med leddet) (SD-545). De havde ikke XLR-socket som ellers er overall standard i dag, men derimod et særligt 4-benet stik, som skulle stikkes ind og herefter fastgøres med en skruekrans. - Weird. - og tit et "jack-stik i mixer-enden.
Jeg ville tro, at hvis filmfolkene har gjort lidt ud af autentitenten i filmen, så skulle Freddy have haft en "545" eller "565" til børnene i musiktimerne.
Hvis du søger på nettet på en "Shure 545", så kan du vel nogenlunde se, om det er sådan een?
Venligst
Freddy
|