| Forfatter |
|
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa ville høre ang. hvordan jeg kan få bedre lyd ud af min surroundforstærker(Denon2805) når jeg hører stereo......
Hvis nu ´Jeg anskaffer mig en god effektforstærker vil det så gi en bedre lyd eller vil det bare tilføje ekstra kræfter, hvad er jeres/din mening om dette, umiddelbart er der krafter nok at ta af....
håber der er nogen der kan hjælpe.. På forhånd tak-..
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49464&P N=1
Ud af denne tråd, som du selv har startet, der synes jeg at kunne se at du vil skulle bruge en stereoforst;rker til det formål. Om lyden bliver bedre? Det vil jeg ikke udtale mig om. Men hvis du alligevel skal have et ekstra stykke hardware stående, så kunne du jo bare købe en integreret stereoforstærker og flytte HT-kablerne over i den, når du ville høre stereo. Nu ved jeg ikke hvordan dit setup står, men derhjemme ville det ikkke tage mig mere end 10 sek. at flytte HT kablerne fra en forstærker til en anden (Der er bananstik i enderne af kablerne). Du vil muligvis også kulle flytte signalkablerne fra surroundforstærkeren til stereoforstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
HappyFrog Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke højttalere har du spændt for?
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmen skrev:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49464&P N=1
Ud af denne tråd, som du selv har startet, der synes jeg at kunne se at du vil skulle bruge en stereoforst;rker til det formål. Om lyden bliver bedre? Det vil jeg ikke udtale mig om. Men hvis du alligevel skal have et ekstra stykke hardware stående, så kunne du jo bare købe en integreret stereoforstærker og flytte HT-kablerne over i den, når du ville høre stereo. Nu ved jeg ikke hvordan dit setup står, men derhjemme ville det ikkke tage mig mere end 10 sek. at flytte HT kablerne fra en forstærker til en anden (Der er bananstik i enderne af kablerne). Du vil muligvis også kulle flytte signalkablerne fra surroundforstærkeren til stereoforstærkeren.
|
|
|
Hmm vil helst undgå, den metode, vil godt ha man lige kan skifte rundt på remoten
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
HappyFrog skrev:
Hvilke højttalere har du spændt for?
|
|
|
dali evidence 470
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke gøre som foreslået i denne tråd?
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49464&P N=1 Du kan jo prøve med forskelllige forstærkere, og prøve om du kan høre forbedringer/forringelser.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at købe en god brugt int. forst.?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Hvad med at købe en god brugt int. forst.? |
|
|
Hvad er forskellen på en integ. forstærker og en forforstærker..?
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmen skrev:
Kan du ikke gøre som foreslået i denne tråd? http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49464&P N=1 Du kan jo prøve med forskelllige forstærkere, og prøve om du kan høre forbedringer/forringelser.
|
|
|
ja det rigtig men ville lige høre om der var nogle andre gode forslag.....
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
En int. forst. er en kombineret for og effektforst. Ligesom din Denon bare kun i stereo. Hvis din surround har pre out kan du sætte en int. til der. Så sætter du din int. på et fast punkt. hver gang du ser film. Det har jeg gjort
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
En int. forst. er en kombineret for og effektforst. Ligesom din Denon bare kun i stereo. Hvis din surround har pre out kan du sætte en int. til der. Så sætter du din int. på et fast punkt. hver gang du ser film. Det har jeg gjort 
|
|
|
Det har jeg også, det virker rigtigt godt. Og lyden er super både i surround og stereo da man har et anlæg til begge dele uden at det fylder mere.
|
| Til top |
|
| |
HappyFrog Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville smide alle pengene på en effektforstærker istedet for en integreret forstærker. Din Denon vil i forvejen fungere som forforstærker hvis du sætter en int. forst. efter, så de penge der bliver brugt på forforstærkerdelen i den integrerede forstærker er spildt. Så hellere en god effekt der har fuld kontrol over dine fronter, din Denon vil også få mere luft i surround da den kun skal trække dine bagkanaler og center. Det med at skifte kabler eller selv skulle justere lydniveauet hvis du sætter en integreret forstærker efter, ville jeg ikke selv gide døje med. Mit udstyr skal kunne justeres een gang for alle - at jeg så alligevel piller ved det i ny og næ er en anden sag
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
HappyFrog skrev:
Jeg ville smide alle pengene på en effektforstærker istedet for en integreret forstærker. Din Denon vil i forvejen fungere som forforstærker hvis du sætter en int. forst. efter, så de penge der bliver brugt på forforstærkerdelen i den integrerede forstærker er spildt. Så hellere en god effekt der har fuld kontrol over dine fronter, din Denon vil også få mere luft i surround da den kun skal trække dine bagkanaler og center.
Det med at skifte kabler eller selv skulle justere lydniveauet hvis du sætter en integreret forstærker efter, ville jeg ikke selv gide døje med. Mit udstyr skal kunne justeres een gang for alle - at jeg så alligevel piller ved det i ny og næ er en anden sag 
|
|
|
Idéen er jo netop at forforstærker delen i en surroundforsærker er meget dårligere end i en intg. forstærker, og derfor bruger man kun forforstærkerdelen i den intg. forstærker når man hører stereo, det er klart det bedste!
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv taget valget og købte mig en effektforstærker for at prøve om det kunne hjælpe på lyden hjemme ved mig i mit surround system og det skal jeg lover for at det har, jeg havde i forvejen en Pioneer Receiver og købte mig en Primare 30.3 effektforstærker og det har løfte lydkvaliteten meget.
Det kan godt være at det måske ville blive bedre med en intg. forstærker, det skal jeg ikke kunne sige, men jeg er meget glad for det valg jeg har gjort. __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
HappyFrog Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
|
Idéen er jo netop at forforstærker delen i en surroundforsærker er meget dårligere end i en intg. forstærker, og derfor bruger man kun forforstærkerdelen i den intg. forstærker når man hører stereo, det er klart det bedste! |
|
|
Men hvis du kører fra preout på surround forstærkeren til din integrerede forstærker, må forforstærkeren fra surroundforstærkeren nødvendigvis have haft en indvirkning på lyden. Iøvrigt er Denon AVR2805 heller ikke nogen dårlig forstærker, så man skal alligevel op i pris for at få en integreret forstærker, hvor du får mere for pengene end der allerede haves. Hvad er budgettet iøvrigt?
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
HappyFrog skrev:
Ascari skrev:
|
Idéen er jo netop at forforstærker delen i en surroundforsærker er meget dårligere end i en intg. forstærker, og derfor bruger man kun forforstærkerdelen i den intg. forstærker når man hører stereo, det er klart det bedste! |
|
|
Men hvis du kører fra preout på surround forstærkeren til din integrerede forstærker, må forforstærkeren fra surroundforstærkeren nødvendigvis have haft en indvirkning på lyden. Iøvrigt er Denon AVR2805 heller ikke nogen dårlig forstærker, så man skal alligevel op i pris for at få en integreret forstærker, hvor du får mere for pengene end der allerede haves.
Hvad er budgettet iøvrigt?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
HappyFrog skrev:
Ascari skrev:
|
Idéen er jo netop at forforstærker delen i en surroundforsærker er meget dårligere end i en intg. forstærker, og derfor bruger man kun forforstærkerdelen i den intg. forstærker når man hører stereo, det er klart det bedste!
|
|
|
Men hvis du kører fra preout på surround forstærkeren til din integrerede forstærker, må forforstærkeren fra surroundforstærkeren nødvendigvis have haft en indvirkning på lyden. Iøvrigt er Denon AVR2805 heller ikke nogen dårlig forstærker, så man skal alligevel op i pris for at få en integreret forstærker, hvor du får mere for pengene end der allerede haves.
|
|
|
Budgettet ligger på omkring 4000kr.. det må gerne være brugt.. kan godt li rotel----..
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
HappyFrog skrev:
Ascari skrev:
|
|
|
|
Man skal slet ikke bruge surround receiveren når man hører musik, det er det der er smart! Man bruger begge forstærkere i surround, og KUN stereo forstærkeren i stereo. Så forforstærkeren i surroundreceiveren har INGEN indvirkning. Og Denon er generelt ilde set i stereo sammenhængen da det ikke er her vægten er lagt, men derimod på den glimrende surround del. Derfor vil en intg. forstærker til 4k sagtens kunne overgå den.
|
|
|
Budgettet ligger på omkring 4000kr.. det må gerne være brugt.. kan godt li rotel----..
|
|
|
Tag evt. et kig på Classic No 6.8 til 3900. Jeg har storebroren til den, og den spiller rigtigt godt, tror næppe du finder noget bedre i prisklassen. Den kan købes hos Ardency Audio.
|
| Til top |
|
| |
HappyFrog Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tvivler stadigvæk stærkt på en 4k int. forstærker kan slå Denon'en, men jeg har aldrig hørt det og har derfor svært ved at udtale mig om det.
Jeg vil tilgengæld forslå Classic 8.0 effektforstærkeren. Du får langt mere power end i 6.8'eren og den er på bud til 2800,- også hos Ardency. Den bruger jeg selv i et stereo setup og den gør et virkelig godt stykke arbejde.
|
| Til top |
|
| |
franke69 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at få en brugt DOXA 70,det ryyyykker..
__________________ Mcintosh 6900
XTZ Divine 100.33
Doxa Sig
|
| Til top |
|
| |