Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 18:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LG Plasma retention (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bleze
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Mit gamle 37" Panasonic havde ingen problemer med retention, men mit nyt 50" LG har store problemer. Billede bliver hængende efter kun et brøkdel af et sekund. Det kan let ses hvis man slår over på en AV kilde uden at skærmen modtager noget. Så viser den "No signal" i en lille box. Denne pop'er op forskellige steder på skærmen i meget kort tid, men man kan se hvor den har været.

Spørgsmålet er om dette er normalt og acceptabelt eller om der er noget galt med min skærm.

Jo længere jeg har vist et billede på skærmen, jo længere forbliver en ghost af det synlig. For det meste betyder det ikke noget, da man ikke lægger mærke til det, men der er tilfælde hvor det driver mig til vanvid.

Nu læste jeg lige denne ved et tilfælde: http://www.cinenow.com/uk/news-2224.html

"A new 14 bit video process is able to generate over 4.3 trillion colors. The resulting image remains true to the original source and what’s more is it doesn’t suffer from “image retention” like most plasma screens today!"

Meget mystisk. Det er godt nok PC1R og ikke PC1D som jeg har, men forskellen skulle kun være tuner delen (Digital mod Analog) og ikke panelet.

Nogen der har nogen erfaring eller skal jeg kontakte LG?

Til top Vis bleze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bleze

bleze
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Bump

Virkelig ingen der har erfaring om dette?

Til top Vis bleze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bleze

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes