| Forfatter |
|
Green Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.. 
Kan man godt vise HD over VGA? Fordi jeg har et samsung LE-72R32B og når jeg ser en HD trailer over VGA Dvs. fra computer til TV bliver det krystal klart at se på 
"Spørger fordi jeg troet man skulle have HDMI stik for at vise HD matriale" __________________ ---===Hi-Fi Fanatic===---
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63947&PN=1
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Green skrev:
|
Hej.. 
Kan man godt vise HD over VGA? Fordi jeg har et samsung LE-72R32B og når jeg ser en HD trailer over VGA Dvs. fra computer til TV bliver det krystal klart at se på 
"Spørger fordi jeg troet man skulle have HDMI stik for at vise HD matriale"
|
|
|
Sagtens 
|
| Til top |
|
| |
Green Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sejt..
Ved du hvordan det kan lade sig gøre? Og hvad er så idén med HDMI er det for at spare lydkablet? __________________ ---===Hi-Fi Fanatic===---
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Green skrev:
|
Sejt..
Ved du hvordan det kan lade sig gøre? Og hvad er så idén med HDMI er det for at spare lydkablet?
|
|
|
HDMI er digital overførsel. VGA (eller rettere D-sub) er analog overførsel.
I teorien giver digital overførsel et bedre billede end analog overførsel, men i praksis kan du ofte finde eksempler på det modsatte. Kort sagt; prøv dig frem 
|
| Til top |
|
| |
Green Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak tak. det gør jeg så  __________________ ---===Hi-Fi Fanatic===---
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt over 720x576 er jo i princippet HD.
CRT-skærme har kørt højere opløsninger (fx 1024x768) via D-SUB (VGA) i mere end 10 år, så selvfølgelig kan man køre HD via D-SUB...
|
| Til top |
|
| |
Green Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.  Men er der så nogle fordele hvis jeg anskaffesig mig et HD kabel? når det bare er pc til tv __________________ ---===Hi-Fi Fanatic===---
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også spørgsmålet går lidt på HDCP beskyttelsen... hvordan har den det med VGA?
__________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
Emka Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Je har også den samme tv, eller har den ikke endnu men har bestilt den Jeg kan heller ike forstå hvad er forskellen, hvad er bedst at bruge af de tre: component, vga, eller HD cabel? Også, hvor i pc skal man sætte HDcabel i?? DVI?? Min pc har dvi indgang, men ingen hdmi. __________________ Forza INTER!!
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, da jeg skal blande mig, alt andet bliver utænkeligt.
Jeg ser med den stoerste spaending frem til Billedkvaliteten af dette bevidst forringede billede for den gruppe som netop IKKE modtager det HDCP signal korrekt, naar det bliver aktuelt.
Jeg tænker her paa Forum og det som beskrives til den tid. A-Ha (oplevelsen). Baade en forudsigelse og et spoergsmaal.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
D-SUB (VGA) og component er analogt og er derfor ikke omfattet af HDCP.
HDMI er (på videosiden) bagudkompatibelt med DVI, dvs du kan købe en adapter fra DVI-til-HDMI og omvendt.
DVI kan også understøtte HDCP, men det er sjældent implementeret.
HDCP bliver først aktuelt når Vista, Blue-Ray og HD-DVD rigtigt kommer i gang, men det er vigtigt at være opmærksom på at købe et TV som understøtter HDCP.
I forbindelse med tilslutning af TV til PC er det altid ønskværdigt at opnå 1:1 pixelmapping så man undgår flere skaleringer end højst nødvendigt.
http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php#3
|
| Til top |
|
| |
Emka Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal faktisk have en Samsung LE-32R71W, understøtter den HDCP?
__________________ Forza INTER!!
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det understøtter HDCP
|
| Til top |
|
| |
Emka Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice Så skal jeg bare have den DVI-til-HDMI kabel, ved i hvor man kan få sådan en? Og hvordan kan jeg vide om jeg kan med min tv og pc opnå 1:1 pixelmapping?
|
| Til top |
|
| |
Dyrmann Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emka skrev:
|
Nice Så skal jeg bare have den DVI-til-HDMI kabel, ved i hvor man kan få sådan en? Og hvordan kan jeg vide om jeg kan med min tv og pc opnå 1:1 pixelmapping?
|
|
|
Kablet kan købes næsten overalt. Selv min lokale Aldi har nogle liggende. Kvaliteten kender jeg dog ikke noget til.
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 02:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når i skal bruge en PC på samsungs Tv bør i bruge VGA indgangen da i kan få opløsningen i 1:1 men hvis det er en HD kilde som f.eks en Bluray eller en HD selector skal i bruge HDMi indgangen det er det bedste resulttat jeg har opnået på mit LE-40M71.
|
| Til top |
|
| |
Emka Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info..Så det betyder at jeg kan ikke få digitalt opløsning i 1:1? Men jeg kan få det gennem vga? Så er det den jeg bruger...Eller kan det beale sig at få en graffikkort med hdmi indgang? Det gør det vel ikke da jeg skal ikke bruge en HD kilde..
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at sætte mit comp. til TV. Den højeste opløsning jeg kan vælge er 1280x768. Jeg kan ikke vælge noget med x1080 som mit TV også understøtter.
Jeg kører VGA til et samsung LE32R71B (720p 1080i)
|
| Til top |
|
| |
Green Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fnulder.
jeg har selv et Samsung TV LE32R72B ##Rettelse fra LE-72R32B i første indlæg## dejligt et og er utrolig glad for det da det køre som en drøm mellem pc og tv "det er næsten som en for-støret PC skærm 1:1 hehe" Jeg har fundet ud af efter mange forsøg med HDMI og VGA, at det er VGA i 1360x768 OG 60HZ husk de 60HZ det er et tv ikke en pc der er bedst til f.eks at se film eller spille mindre spil grunden til jeg siger mindre er at musen er forsinket mellem pc og skærm og er derfor ikke det bedste at spille et first-person spil (det kan også bare være min trådløse mus der er noget galt med) men derimod tetris er fint. 
bøje skrev:
| Når i skal bruge en PC på samsungs Tv bør i bruge VGA indgangen da i kan få opløsningen i 1:1 men hvis det er en HD kilde som f.eks en Bluray eller en HD selector skal i bruge HDMi indgangen det er det bedste resulttat jeg har opnået på mit LE-40M71. |
|
|
Rigtigt...
Men om det bliver bedre kvalitets mæssigt, med et HD Grafikkort ved jeg ikke, jeg gik ind på http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/ hdvideo/contentshowcase.aspx
og hentede en HD trailer og afspillede den på min pc og ja det blev kniv skarpt, kan faktisk ikke forstille mig meget bedre grafik selvom D-SUB (VGA) er analogt |
|
håber du/i kunne bruge det til noget, blev også selv klogere | __________________ ---===Hi-Fi Fanatic===---
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
Jeg har prøvet at sætte mit comp. til TV. Den højeste opløsning jeg kan vælge er 1280x768. Jeg kan ikke vælge noget med x1080 som mit TV også understøtter.
Jeg kører VGA til et samsung LE32R71B (720p 1080i) |
|
|
Når du sætter din PC til dit TV skal du stræbe mod at opnå 1:1 pixelmapping - dvs at du indstille opløsningen til at passe med panelts fysiske opløsning. I dit tilfælde vil det være 1360x768 (Panelet er 1366x768 men hvorfor denne ikke kan vælges kan du læse andetsteds i forummet).
Hvis du ikke umiddelbart kan vælge den rigtige opløsning, kan det være at det kan tilføjes via avancerede indstilllinger i driveren til grafikkortet. Hvis det ikke er muligt, så prøv at opdatere driveren. Hvis der stadig ikke er mulig for det, så prøv PowerStrip.
Så vidt jeg ved at der endnu ingen Samsung TV, der understøtter 1:1 pixelmapping via HDMI/ DVI, så der er det bedst at bruge D-SUB (VGA).
|
| Til top |
|
| |