| Forfatter |
|
C-Harder Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa allesammen...
Jeg står overfor en mindre udvidelse af mit Surround-anlæg (Gør man ikke altid det???)og skal jo derfor have fundet det helt rigtige at udvide med...
Jeg overvejer et sæt Dali Concept 6 som front og Dali Concept CT som Center... Jeg har allerede et sæt DLS R50, som nu bliver brugt som front, og de vil så skulle bruges som baghøjtalere...
Men mit spørgsmål er så hvilken reciever jeg skal invistere i? Mit budget ligger på ca 4500 + - et par hundrede...
Jeg har selv kigget på et par forskellige:
-Marantz SR 4001
-Cambridge 540R v.2
-Denon AVR-1907
-Yamaha RXV 659
Jeg har for nyligt købt mig et panasonic TH 42 PV60 og har derfor mulighed for at benytte HDMI, men er det noget man skal bruge ekstra penge på? Jeg har helt almindeligt kabel-tv, så ikke nogen mulighed for digitalt alt muligt..
Recieveren skal forresten hovedsagligt bruges til film og X-360
Håber i kan hjælpe mig da jeg endnu ikke er ekspert i HIFI
P.S. Dette emne er også oprettet på recordere.dk, men det kunne jo være at der var et par stykker herinde som ikke også er brugere derinde.
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg kun hørt din DLS ganske kort for længe siden, men er den ikke noget bedre end den Dali du overvejer at købe??  Jeg ved ikke noget om surroundreciever, så jeg er nok desværre ikke til meget hjælp  . MVH Morten
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
C-Harder Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine DLS er sikkert i en anden klasse end dali'erne, men økonomien, og en forestående flytning gør at mit budget ikke rækker til nogle meget dyrere højtalere, men har da også overvejet at beholde mine DLS'er som fronter og så finde nogle lige så gode til bag...
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medmindre du har et par standere til dine fine højttalere, ville det være det første jeg købte. De penge du sparer ved ikke at købe nye front-højttalere, kunne du jo bruge til en brugt effektforstærker som kunne drive DLS højttalerne, samtidig med den aflaster recieveren. Det kræver at den reciever du køber har pre-out. Nu vægter jeg ikke surroundsound særligt højt, så det kan være der er nogle med bedre forstand på det, som har en anden mening end mig..
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
|
| Til top |
|
| |
C-Harder Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal jeg til at flytte i lejlighed, så ser skal nok desværre ikke spilles så højt som man kunne drømme om, så bliver der så stadig brug for en effektforstærker??
Jeg overvejer som sagt også at benytte mine DLS'er som fronter (og i så fald skal de helt sikkert på fødder) Men hvad skal man så benytte som baghøjtaler? et par magen til???
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
C-Harder skrev:
Nu skal jeg til at flytte i lejlighed, så ser skal nok desværre ikke spilles så højt som man kunne drømme om, så bliver der så stadig brug for en effektforstærker??
Jeg overvejer som sagt også at benytte mine DLS'er som fronter (og i så fald skal de helt sikkert på fødder) Men hvad skal man så benytte som baghøjtaler? et par magen til??? |
|
|
Jeg ville helt klart købe en effektforstærker til at aflaste recieveren. Umiddelbart tror jeg ikke at recievere i den prisklasse er særligt strømstærke. Men du kunne jo starte med at købe recieveren og så eventuelt senere opgradere med en effektforstærker, hvis du føler for det. Og med hensyn til effektforstærkeren kommer du helt sikkert meget længere ved at købe brugt.. Med hensyn til baghøjttalere, så tjaaa.. Jeg vægter ikke surroundsound så højt, men skulle det være, så synes jeg at fire ens højttalere er klart det mest gennemførte  EDIT: Skynd dig da at få et par standere til dine højttalere  __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
|
| Til top |
|
| |
C-Harder Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan jeg se at Tapeconnection har et sæt DLS R60 til 2.498,- og de kunne jo så eventuelt bruges som front og så rykke mine R50'ere bagud...
så er R60'erne godt nok 2. sortering, men det er mine R50'ere jo også, og det betyder jo kun at der KAN være en ridse på 2mm på siden af den, eller er det mig der forhelliger 2. sorteringer ???
|
| Til top |
|
| |
C-Harder Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg på recordere.dk blevet gjort bekendt med en JVC RX D701, og den virker ret smart med HDMI, trådløst link til pc, og meget mere.
Er der nogen herinde der kender til den? og hvordan vil den kunne enes med DLS R 60 front og R50 bag?
|
| Til top |
|
| |