Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 14:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Infinity Kappa 9.2i series II (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et sæt Infinity Kappa 9.2i series II, og kunne tænke mig at kende specifikationerne.
Her er hvad jeg kan finde på infinity's hjemmeside. Det er 9.1i'eren med en 12", tror jeg.  Jeg har fundet Infinity Kappa 9.2i series I i en HiFi-revy/HiFi-årbog. Hvor ens er spcifikationer som vægt og dimensioner på series I og series II? Evt. nogen som ved lidt om mine højttalere?
Til top Vis Holmen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmen

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige set en annonce inde på dba.dk, hvor der er en der sælger et sær Infinity Kappa 9.2i Series II, som mine. Han opgiver vægten til 56 Kg, I HiFi-revyen/HiFi-årbogen, er Infinity Kappa 9.2i Series I opgivet til 74,8 Kg. Kan der være så meget forskel? Eller er en af de to, annoncøren på dba og HiFI-bogen, misinfomerede?

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Er det ikke "bare" at smide dem på badevægten () ?
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hvilke spec er det du har brug for???

Johnny Mandal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Davzen der` "Holmen" . Bemærk lige at Hi-Fi revy`erne(årbøgerne) desværre år efter år er SMÆKFYLDTE med fejl.!! så gad vide hjem der læser "korrektion" på disse?? men iøvrigt tillykke med dine Kappa 9.2 ll - det er en kanon højttaler....hvis man får lov af konen...
Til top Vis Johnny Mandal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnny Mandal

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Lars37 De står på 1. sal, badevægten i stueetagen. Man kunne naturligvis bære den overnpå, men så skal spikesne afmonteres osv, det er jeg helst fri for, hehe.

Hurtig, jeg ville gerne kende impedancen, som vidst var oplyst til 6 ohm ved Series I, i hifi-årbogen,
En forklaring til hvilken funktion den kontakt der gemmer sig på bagsiden har. Har fundet frem til at den gør noget ved basenhederne, så mindre forstærkere ikke skulle have problemer med at trække dem, men er ikke sikker.
Vægten ville også være rar at kende.
Hvilke del-frekvenzer der er.
Bare de generelle ting som der står i et product/specification-sheet. Har kontaktet infinity, for at høre om det er noget de gider sende, men de har ikek svaret.

svendw
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2007
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hej holmen. Kappa9.2i series II er på 4 ohm i normal mode og 1,5 ohm, når du vælger extended mode og det vælger du på kontakten bag på. Del-frekvenzer er 180Hz, 750Hz, 3,5KHz følsomhed er på 89dB frekvenzområde er 27Hz-35KHz +/- 2dB.

De  blev lavet fra 95 til 98. har haft dem i mange år, men det kræver rigtig meget af din forstærker, hvis du køre i extended mode. Jeg har haft to nad brokoblet på 2x 400w i 8ohm ellers var der ikke rigtig styr på bassen. 

Håber at det var det du skulle bruge, ellers tilykke med dem. 

Til top Vis svendw's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendw

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2007 kl. 03:01 | IP-adresse registreret  

Tak for infoen svendw. De spiller ikke i extended mode nu. Men de skal spille sammen med en mark dane mb500, der leverer 2 x 300W i 8 ohm. Ved ikke hvor få ohm den kan tåle at højttalernes impedance er.

MartinH81
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hej Tråden har været død i et stykke tid men her er et link der kan bruges

http://www.anello.de/forum_alt.htmlold

MartinH81
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Samt skulle disse kunne komme helt ned på 0,6 ohm når der spilles igennem. Jeg havde gode erfaringer med at sætte en nad 218 thx på dem(meget strømstærk)

Carloss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Har selv haft Kappa 8,2 series II...og de spillede fremragende indtil jeg hørte Renaissance 90 som jeg fik efterfølgende. Med Kappa'erne var der så meget bas at en sub var helt unødvendig (også til film). Har også hørt 9,2 II og kan man li' bas i vildskab så er det højttaleren.

Dog skal man ikke høre Kappa'erne, i hvert fald ikke 8,2'erne eller 9,2'erne, ved siden af nogle af de (i mine ører) rigtig goe Infinity'er. Der lyder de slappe i bunden og skarpe i toppen...

Men en fantastisk højttaler til fest

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Jeg kan tilslutte mig Carloss's erfaring med Renaissance modellerne fra Infinity. Jeg har både haft Kappa 8.2 og Ranaissance 80, og ja.,.. Kappa 8.2 er en OK højtaler, men så heller ikke mere. Det er em typisk amerikaner, med masser af buldre.
Renaissance vil jeg til gengæld mene er noget det bedste jeg nogensinde har hørt!

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på, hvilke forstærkere i har brugt til at spille dem op med, eller i hvor stort et rum i spillede med dem.
Mine spiller i et 40 m2 stort rum og med de forstærkere har spændt for nu, er der ikke noget bulder. Prøvede med en luxman a-353, og der buldrede det, men med den EC effekt og spark forfrostærker som jeg spiller med lige nu ,kan tøjre dem og der er ingen buldre lyde.
Jeg har ikke hørt Renaissance-modellerne, så skal ikke kunne udtale mig om dem i fht. kappa 9.2i'eren, men alle højttalere kan få en dårlig lyd hvis der ikke er det rigtige udstyr spændt for.
Jeg har som sagt ikke hørt Renaissance'erne, men jeg har set billeder, og har erfaring med at HT'ere af den størrelse (1 X 8" eller 1 X 10") ofte lyder flade og tamme på 40 m2, når de skal levere tromme, bas og tung distortet guitar ved et forholdsvist højt DB niveau. Jeg kan godt li', at rummet er fyldt med lyd og det ikke lyder som om at HT'erne er ved at sprænges, når jeg skruer op og jeg har svært ved at forestille mig at 2 x (1 x 10") kan fylde 40 m2 på samme måde som 2 X (2 X 12").
Jeg ville formentlig aldrig blive glad for et anlæg, som kun kan spille lige over samtale niveau, men det er der jo nogen der kan.

Carloss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Holmen skrev:
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på, hvilke forstærkere i har brugt til at spille dem op med, eller i hvor stort et rum i spillede med dem.
Mine spiller i et 40 m2 stort rum og med de forstærkere har spændt for nu, er der ikke noget bulder. Prøvede med en luxman a-353, og der buldrede det, men med den EC effekt og spark forfrostærker som jeg spiller med lige nu ,kan tøjre dem og der er ingen buldre lyde.
Jeg har ikke hørt Renaissance-modellerne, så skal ikke kunne udtale mig om dem i fht. kappa 9.2i'eren, men alle højttalere kan få en dårlig lyd hvis der ikke er det rigtige udstyr spændt for.
Jeg har som sagt ikke hørt Renaissance'erne, men jeg har set billeder, og har erfaring med at HT'ere af den størrelse (1 X 8" eller 1 X 10") ofte lyder flade og tamme på 40 m2, når de skal levere tromme, bas og tung distortet guitar ved et forholdsvist højt DB niveau. Jeg kan godt li', at rummet er fyldt med lyd og det ikke lyder som om at HT'erne er ved at sprænges, når jeg skruer op og jeg har svært ved at forestille mig at 2 x (1 x 10") kan fylde 40 m2 på samme måde som 2 X (2 X 12").
Jeg ville formentlig aldrig blive glad for et anlæg, som kun kan spille lige over samtale niveau, men det er der jo nogen der kan.

Prøv at hør et sæt Renaissance ;)

Klart de kan ikke spille så kraftigt som et sæt 9,2 II'ere, men der er klasseforskel.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Jeps.... Renaissance kan nogle tricks! Og man skal ikke tage fejl af Bas-bestykningen. Jeg havde 80'eren med en 8" bas, og havde i den periode en stue på 35-40mm2. Og det var faktisk imponerende hvad de kunne præstere! Jeg har sjældent hørt noget så imponerende!

Skulle nogen have kendskab til et sæt Renaissance 80 til salg, er jeg meget interesseret!!

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeps.... Renaissance kan nogle tricks! Og man skal ikke tage fejl af Bas-bestykningen. Jeg havde 80'eren med en 8" bas, og havde i den periode en stue på 35-40mm2. Og det var faktisk imponerende hvad de kunne præstere! Jeg har sjældent hørt noget så imponerende!

Skulle nogen have kendskab til et sæt Renaissance 80 til salg, er jeg meget interesseret!!

Det er måske imponerende, når man tager i betragtning at det er en 8". Jeg er da også meget imponeret over B&W dm601 S3. Den kan levere ufattelig meget lyd, når man lige tager størrelsen i betragtning.
Det samme gør sig sikkert gældende med 8"'eren. Det kan sikkert meget i forhold til sin størrelse, men uden tvivl, så kan den ikke nok til mig. Og nu ved jeg ikke hvad i hører, men mange højttalere, har det med at blive tamme, når der bliver smidt en skivet metal på og volumen drejet op ad. Det gør 9.2i'erne i hvertfald ikke

Carloss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Holmen skrev:
Hurtig skrev:

Det er måske imponerende, når man tager i betragtning at det er en 8". Jeg er da også meget imponeret over B&W dm601 S3. Den kan levere ufattelig meget lyd, når man lige tager størrelsen i betragtning.
Det samme gør sig sikkert gældende med 8"'eren. Det kan sikkert meget i forhold til sin størrelse, men uden tvivl, så kan den ikke nok til mig. Og nu ved jeg ikke hvad i hører, men mange højttalere, har det med at blive tamme, når der bliver smidt en skivet metal på og volumen drejet op ad. Det gør 9.2i'erne i hvertfald ikke

Nej tamme kan man ikke kalde ikke kalde 9,2'erne. Det ville nok være min foretrukne højttaler til et SS-anlæg, så slipper man også for subs.  

Det lyder til du går meget op i volumen og slagkraft. Så er det de rigtige højttalere du har fat i.

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Tja joeh ja, det må jeg sige ja til. Jeg gider ikke have et anlæg jeg kun kan høre, jeg vil også kunne mærke det og det skal også lyde godt. Jeg gider ikke CV'ere. Da jeg havede et sæt KEF 104/2, prøvede jeg sideløbende flere CV-modeller (DC15, DC1515, HED (med 12" enhen) og VS-15), og ja, de spillede højere end KEF'erne, men de lød som om de spillede igennem en våd klud eller en mur af vand eller et eller andet. Alt fik en forkert lyd, især når man spillede lavt. Ved lidt over samtale niveau, havde den distortede guitar en forkert lyd. Når man skruede meget højt op, så var de ok, men så gad man ikke være i rummet, og det kan jeg ikke bruge til noget.
9.2i Series II'erne, er det bedste jeg har stødt på, til at opfylde mine krav, og som jeg kan betale, indtil videre.

MartinH81
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa faldt lige over manualen og tænkte at du godt kunne bruge den

http://manuals.harman.com/INF/HOM/Owner%27s%20Manual/KappaII %20om.pdf

MartinH81
Forum Bruger