Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 08:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony 50" 3LCD bagprojektion (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sygo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hej herinde.

Jeg har lige oprettet en bruger, har dog siddet og læst med et stykke tid efterhånden..

Kan se at jeres forhold til plasma/lcd er lidt ligesom religion, så derfor vil jeg undlade at komme mere ind på det..

Jeg har mulighed for at købe et Sony KDF50E2000 50" 3LCD HD TV
til 8.192,00 kr..

Panelopløsning (mener jeg det hedder), er på 1280*720, så den viser desværre kun 1080i hvis man skal se HD i den størrelsesorden..

Er der nogle der har erfaringer med dette tv?

Jeg har været inde i Expert for at kigge på Sony 55"XSRD KDS55A2000AEP
der viser full hd, hvilket jeg kan få til 16.298,00 kr.

Hvad siger i?
Hvordan opdaterer et bagprojektions tv, og hvad bliver kvaliteten hvis man sætter en computer til, eller en spillekonsol?

Personligt vil jeg hellere give 8k mindre, og så måske købe noget nyt om et par år igen..

Til top Vis Sygo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sygo

Sygo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Slet ingen?

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Hej Sygo.

Først vil jeg lige rette dig mht. HD

Med en panel opløsning på 1280x720 vil du ikke kunne få 1080i. 1080i = 1920 × 1080 i interlaced mode. Du vil derimod kunne kører 720p hvilket er 1280x720.

Til en pris af 8200kr vil jeg helt klart købe et LCD 40". evt et Samsung, som fåes for 10500kr via hifipriser.dk

Det jeg ser som et problem er HD. Der er ingen grund til at investere i et fuld HD tv nu, hvor der alligevel ikke er nogen som sender det. Det vil se flot ud på film, men spørgsmålet er om du vil kunne se forskel på 720p og 1080p. Derud over tænker jeg også på kvalitet af kablerne, da det helt sikkert vil hjælpe til med kvaliteten.
Der er så mange faktore som spiller ind, lige præcis derfor ville jeg købe et tv, som lever op til nutidens formater, og så vente nogen år og købe noget bedre.
Det betyder så også at der opstår endnu et problem. Bagprojektoret TV er svære at sælge, da fladskærme er ligeså billige og efterhånden ved at være ligeså gode. Derfor hvis du vælger at sælge dit tv, vil du ikke kunne holde ret mange penge hjemme. Det er lidt ligesom med billedrørs tv idag, hvor en 1 år gammelt sony 32" til 12-14000kr koster 2000kr i den blå avis, pga fladskærme.

Alt i alt så syntes jeg at du skal købe det du føler for, og så vent med at købe et dyrt indtil bla. det digitale sende net er kørende, så du får et tv med indb digital tuner og HDCP er blevet standard.

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Sygo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Okay..

Jeg har også overvejet et Samsung 42" plasma fra Expert de har på udsalg til 9.999,00 kr.

Hvad modellen hedder har jeg ikke lige mulighed for at tjekke op på nu, og det findes heller ikke på deres netbutik..

Men har været inde og se det stå ved siden af et LCD fra Pioneer til 25.000,00 kr., og jeg må sige at billedet var ligeså flot, hvis endda ikke flottere..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes