Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: GooKit-CRTWhite VS. GooKit-DigitalGray (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kent77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Jeg bestilte følgende GooKit-DigitalGrey hos Techhaus.dk, men fik i stedet GooKit-CRTWhite med posten.

Nu kan jeg ikke rigtig finde ud af om jeg skal beholde CTR sættet i stedet, da jeg har læst at folk bruger CTR-kittet til alle tre typer projektorer,
men
ifølge GooSystems egen hjemmeside anbefaler de DigitalGrey kittet til min model.

Link: http://www.techhaus.dk/index.php?cPath=173_118_160

Min projektor: Sony HS50
Min bio-stue: Hvidt/lyst rum, med 98% mørklægning

Håber at der er nogle kloge hoveder, som kan hjælpe mig.

Til top Vis Kent77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kent77

Kent77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Ingen som ved noget ?

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Hvis man ser på selve malingen, så skulle CRT White være den der giver det bedste billed med hensyn til farveægtehed. Desuden så er gain også højere end på de grå versioner. Fordelen ved de grå er, at de hæver sortniveauet samtidig med at ambinet lys i rummet ikke påvirker billedet i samme grad, som det ville med CRT White.

Da din projektor har rimelig god kontrastforhold og du samtidig kan mørklægge rummet 98% vil jeg mene at du vil være bedre tjent med den bedre farveægtehed.

Grunden til at Goo vælger Digital Grey er fordi den regner med 1200 lumens lysstyrke. Hvis du reducerer lysstyrken til 800 lumens anbefales Digital Grey Lite og ved 600 lumens anbefales CRT White (dette ved et 100" 16:9 lærred). Den reele lysstyrke fra din projektor er, når den er kalibreret og med slidtage på pæren, meget tættere på de 600 lumens end de 1200 lumens og derfor vil CRT White være det bedste bud. Et gråt lærred med lav gain vil hurtigt blive mørkt at se på når pæren slides, hvilket de gør meget hurtigt. Ofte taber de halvdelen af lysstyrken indenfor de første 300-800 timer.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

Kent77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Hey Eeyore

Jeg takker for dit svar

Jamen så tror jeg sgu, at jeg beholder CRT sættet.

Generelt har de sgu været lidt Barcardi hos Techhaus.dk. Jeg bestilte Digital Grey sættet + et projektor-vægophæng pr. efterkrav, men fik i stedet
CRT sættet, men intet projektor-vægophæng. Og et par dage efter modtager jeg en regning fra Techhaus.dk hvor sidste betalings dato er d.16/2,
som er den dag, de har udskrevet og sendt brevet!! Jeg modtager regningen d. 17/2 og jeg har endnu ikke modtaget projektor-vægophænget.
Så enten har de været p***e stive eller også har praktikanten styret showet den dag

Hvilken projektor og lærred gør du brug af ?

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Optoma H79 og en Infocus X1. Jeg har selv købt et CRT White sæt, jeg har dog ikke fået lavet lærredet endnu. Så indtil videre bruger jeg hvidmalede MDF plader.

Det kunne godt lyde som om Techhaus har holdt en forsinket julefrokost den dag de ekspederede din ordre

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:

Jeg har en Optoma H79 og en Infocus X1. Jeg har selv købt et CRT White sæt, jeg har dog ikke fået lavet lærredet endnu. Så indtil videre bruger jeg hvidmalede MDF plader.

Så kom lige i gang . Jeg vil meget gerne høre om erfaringer med CRT White fra alle dem som måtte have dette.

Og ja, noget af en brandert fra Techhaus' side, men hvis du vil få mere glæde af CRT White så gør det jo ingenting .

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes