| Forfatter |
|
Småt men godt Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er der nogen af jer super-hifi-nørder, der kan hjælpe os?
Vi vil gerne have et par højtalere, der ikke fylder for meget, men alligevel har en god lyd. Vi har brug for et tip til fabrikat, så vil vi søge højtalerne, nye eller brugte.
Sagen er, at vi er et par, der skal have barn, og vores lejlighed er for stor til de store kabinetter, vi har (hvor bashøjtaleren tillige er busted). Derfor søger vi nogle mindre, men funktionsduelige højtalere.
Vi lytter både til klassisk og rock/pop. Vi bor i øvrigt i lejlighed i København og pumper normalt ikke volumen op i det røde felt.
Håber nogen kan hjælpe...
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Småt men godt skrev:
|
Måske er der nogen af jer super-hifi-nørder, der kan hjælpe os?
Vi vil gerne have et par højtalere, der ikke fylder for meget, men alligevel har en god lyd. Vi har brug for et tip til fabrikat, så vil vi søge højtalerne, nye eller brugte.
Sagen er, at vi er et par, der skal have barn, og vores lejlighed er for stor til de store kabinetter, vi har (hvor bashøjtaleren tillige er busted). Derfor søger vi nogle mindre, men funktionsduelige højtalere.
Vi lytter både til klassisk og rock/pop. Vi bor i øvrigt i lejlighed i København og pumper normalt ikke volumen op i det røde felt.
Håber nogen kan hjælpe...
|
|
|
Hvad er budgettet ? __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du nok gå efter en stander / reol højtaler med bas porten i fronten, for så du fri for de skal stå så langt fra væggen.
Jeg synes selv meget godt om dali.
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vienna Acoustics Haydn Grand, 6495,- pr. sæt.
Hørte dem spille hos en ven så sent som igår, fantastisk lille kasse. Søg i forummet og du skal finde en masse omtale af dem.
http://www.vassagohifi.com/news/vienna_acoustics_haydn_grand .html
|
| Til top |
|
| |
DonDeLuca Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Småt men godt.
Du vil nok få en masse forskellige forslag. Det ville også være nemmere hvis du skrev lidt om dit budget.
Personligt syntes jeg at Dali Royal Scepter er en fantastisk lille højttaler og der for kunne være et godt bud, koster Ca. 6000 Sættet.
Eller Dali Concept 2 til Ca. 2200 Sættet, er dog knap så detaljeret som Scepter og en anelse lys i diskanten men alligevel en ret god højttaler til prisen.
Der er ikke andet for at du må ud og lytte til en masse forskelligt, det bedste er hvis du kan låne nogle med hjem og lytte i dine vante omgivelser.
Mvh. DonDeLuca __________________ Livet er ikke hvad det ser ud til "Så lad vær at kigge"
DonDeLuca.
|
| Til top |
|
| |
Runetheman Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ATC... Deres nye entry-modeller!
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
prøv at kigge ned til lydbutikken på frederiksberg alle 25 de har helt sikkert noget i kan bruge.jeg ville give epos els3 et lyt de koster ca 2500 for et sæt. ell. seqence de er ca 10 cm tykke så de fylder ikke meget ud i rummet. pris ca 4-5000 sættet. se evt. på www.lydbutikken.dk
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Waow! Mange tak for de prompte svar.
Det er rigtigt - jeg glemte at skrive noget om budget. Vi er ikke ved muffen for tiden, så vi håber at holde det under 2-2500, men så må højtalerne for den sags skyld også gerne være brugte, i fald man kan finde en pålidelig sælger et eller andet sted.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Strangelove Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
I kunne også overveje et sæt fra B&W's 600 serie. Ex. 602s3 til 4.000,- kan ofte fås brugt til 2-2500,- for et sæt.
Skal det være endnu bedre, kan jeg anbefale en B&W 805'er, men så skal I regne med omkring 4-4.300,- brugt.
Da der er solgt mange B&W'ere, dukker de jævnligt op her eller på dba. 805'er sælges dog ofte hurtigt brugt, da de stadig er ret efterspurgte.
mvh
__________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Reolhøjttalere?Så skal I ha' et sæt Tandberg Hifi System 12 eller System 20.Det er gamle højttalere,men i en superkvalitet(også enhederne,stadigvæk).De kan som regel fås for et overkommeligt beløb(50-300 kr for et sæt).Hvis I,mod forventning,ikke kan lide dem,så kan de sælges til undertegnede,der ikke kan få nok af mine egne Hifi System 12(nej,de er ikke til salg) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis dit budget er ca 2500 skal du nok i lydbutikken,de er nok de eneste der ikke syntes at højtalere skal koste over 30000kr før de lyder godt.
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
hvis du skal i lydbutikken. så er det en god ide at ringe og bestille en tid i lytterummet. så får du en super service.
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang tak for de gode tips!
Vil lige benytte lejligheden til et opklarende spørgsmål.
Jeg synes, at man i de senere år er begyndt at se flere og flere såkaldte reolhøjtalere, som tilsyneladende er meget eftertragtede. Skyldes det, at der er en anden teknologi til rådighed i dag? Er det ikke længere strengt nødvendigt med de store kabinetter for at få en hæderlig lyd ud af et par højtalere? Hvis ja - hvordan kan det så være?
Jeg er klar over, at den allerbedste stereofoniske gengivelse kræver nogle store bamser af nogle højtalere, men tilsyneladende er man alligevel godt tjent med visse reolhøjtalere i dag. Eller ej?
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Heybrook Quartet ? De kan fåes brugte helt ned til 3.000 - 3.500,- kr for et sæt! Og så får man en super højt, der mange år frem i tiden, belønner det elektronik der bliver monteret foran  Og jow, en lille reol/stander højt kan godt spille hifi og musik, bare den har den rette placering i rummet, og en go forstærker til at drive dem! /Jensby
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg vil klart anbefale Tannoy Sensys 1 eller Sensys DC 1, hvis I kan leve med den underlige diskant på toppen ;-) De fås p.t. til kampagne pris - halv pris; ca. 2600,- for et sæt. Tror det er meget svært at finde mere vellydende højtalere til den pris ... Topsound på Østerbro har dem bl.a. MVH.
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer at købe Sensys DC1, da det ser ud til at være et godt tilbud. Synes dog det er meget svært at finde nogle vurderinger af den på nettet, nogen som har erfaring med den?
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige Bose 301 vinder efter min mening den sag ; den stodste tyd til prisen , og brugt god stand Ca 1500, 2000 dkr.
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Småt men godt skrev:
|
Endnu engang tak for de gode tips!
Vil lige benytte lejligheden til et opklarende spørgsmål.
Jeg synes, at man i de senere år er begyndt at se flere og flere såkaldte reolhøjtalere, som tilsyneladende er meget eftertragtede. Skyldes det, at der er en anden teknologi til rådighed i dag? Er det ikke længere strengt nødvendigt med de store kabinetter for at få en hæderlig lyd ud af et par højtalere? Hvis ja - hvordan kan det så være?
Jeg er klar over, at den allerbedste stereofoniske gengivelse kræver nogle store bamser af nogle højtalere, men tilsyneladende er man alligevel godt tjent med visse reolhøjtalere i dag. Eller ej?
|
|
|
jeg synes egentlig der hele tiden har været gode standerhøjttalere, men mon ikke det mere har været noget med folks mening om at det kun er en stor højttaler der kommer god lyd ud af? Som regel lyder en standerhøjttaler bedre end en gulvhøjttaler til samme pris, der er så bare nogle elementer man må undvære, de spiller f.eks. ikke så dybt og der er ikke fysisk plads til samme antal enheder så lydtrykket ikke er så højt. Men hvis det er de primære højttalere ville jeg nok sørge for det er nogle med en basrefleksport. Jeg vil ikke umiddelbart anbefale nogen, da det er meget længe siden jeg har lyttet på andet end gulvhøjttalere, men B&W's 600 serie, som der var en der foreslog tidligere, ville jeg ikke umiddelbart gå efter, de er ikke noget særligt __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Vienna Acoustics Haydn Grand, 6495,- pr. sæt.
Hørte dem spille hos en ven så sent som igår, fantastisk lille kasse. Søg i forummet og du skal finde en masse omtale af dem.
http://www.vassagohifi.com/news/vienna_acoustics_haydn_grand .html
|
|
|
Helt sikkert en fin højtaler! Men den skal gerne en meters penge ud fra bgvæggen før den lyder rigtig, så jeg tror ikke helt den passer ind i dette tilfælde... (desværre)
|
| Til top |
|
| |
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evt. tag også et kig forbi TapeConnection og få lyttet til DLS R50 eller R60.
Hvad er budgettet? Det gør det en del nemmere :)
__________________ B&W 805 Matrix
Audiolab 8000C
LC Audio Zapsolution MK 4.1
Arcam DV-88
Tara Labs, Nordost, QED, Dali Biwire...
|
| Til top |
|
| |