Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Remote problem med gammel forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Jeg står i en problemstilling som jeg gerne vil have lidt vejledning til at løse...

I mit setup er jeg efterhånden blevet lidt træt af at jeg ikke har nogen remote så jeg kan justere lydstyrken og skifte mellem inputs. Mit nuværende setup gør det lidt umuligt da forstærkeren er 30 år gammel.

Min tanke var så at indvestere i en SunWave remote der så kan styre både min skærm, dvd og dertilhørende anlæg. Men hvordan faen grejer jeg den med anlæget??

Jeg har overvejet at sætte en forforstærker af nyere dato (og dertil remote) før forstærkeren. Dog har jeg også set motoriseret volumekontroler for erstatning af den gamle, men vil nødig til at makke i min ellers fine forstærker.

Nogen forslag til mit problem?

Jeg personligt hælder mest til forforstærker løsningen, og hvis det bliver det kunne jeg godt fristes til at prøve at bygge en selv. Forslag til denne?

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hvis du også vil kunne skifte mellem inputs, så bliver det da vist en større operation. Tror jeg ville vælge den løsning med forforstærker. Har du pre-out, så er det jo nemt.

-tunghør
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Vi danskere rør os mindre og mindre

Mit første apperatur udi i hi-fi med remote var en cyrus cd-medie afspiller

Denne remote ligner modsat cyrus maskinen noget Denvers eller Eurolines chefdesigner kunne have fundet på at formgive efter en lang nat på en østeuropæisk stripklub.

Jeg søgte derfor desperat efter en elegant og enkel remote til min cyrus, men  trenden - for det hedder jo således i disse tider - ja trenden gik henimod remotes med indbyggede lcd skærme og parabolantenner og hvad ved jeg - så jeg konkludere at - nej jeg  skal ikke have en remote - eller

hvad man ikke har i remoten må man have i benene

så kære nye bruger "Neon med en lille hat" - spar remoten og gavn dit helbred og fortryd for stedse at du er havnet i dette nørdede forum for dette svar er det rene vand i forhold til hvad der venter dig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes