| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har I et bud på om ovenstående kombination burde kunne spille sammen?
Når som helst jeg skruer op til over -30dB slår sikringskredsløbet i Marantz'en til og den går i Protection mode. Volumenkontrollen går fra -75 til +18dB, og -30 er meget lavt.
- Det var stille og roligt musik: Skye Edwards nye. - Forstærkeren har masser af luft omkring sig, og havde kun spillet i 5 minutter, så det er sandsynligvis ikke et varmeproblem. - Højttalerkablet er et biwiret audioquest med 8 enkeltledere. Altså ingen løse tråde der kan lave halve kortslutninger. - Forstærkeren spiller fint sammen med mine Dali 850. Og den kan spille højt! Jeg tør simpelthen ikke skrue så højt op at sikringskredsløbet slår til. - Højttalerne spiller fint med andre (på papiret) svagere forstærkere. Fx den 2*60W Densen den kom fra.
Er der noget jeg har glemt at teste? Så vidt jeg kan se peger alt desværre i retning af at min Marantz bare ikke kan lide 4 ohms højttalere. Den må blive snydt af den lave impedans. Jeg kan simpelthen ikke tro den er oppe i nærheden af max belastning. Nok er følsomheden på Helicon 300 væsentligt lavere end for Dali 850, men der blev spillet så lavt da den slog fra at vi må være langt ude over forskellen i følsomhed.
Kan det virkelig passe at den kombination bare ikke kan bringes til at spille? Jeg kunne ikke lige finde noget i manualen om at indstille forstærkeren til 4 ohm. Det har jeg ellers set på andre forstærkere.
Anyways. Hvis jeg skulle sætte en effektblok bagefter Marantz'en til at drive fronterne. Har I så et bud på hvad der kunne passe sammen med? Jeg har været meget glad for Marantz'ens lyd på mine Dali 850. Jeg er helt blank på effektforstærker området, så jeg har ingen fornemmelse af hvor højt jeg skal op i pris for at få noget der kan matche Helicon 300.
|