Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Yamaha V640 med Optonica sm-7100 som eff. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chrborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline
Sendt: 26 December 2003 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Hej Forum. Jeg har fået fingre i en gammel optinica (sharp) SM-7100 forstærker fra 1978, som min far har haft.

Har for sjov prøvet at sætte den til mine højttalere, og blev overrasket hvor meget smæk der er på! Den vejer også 11kg, og er kun integreret forstærker.

Da jeg er blevet enig med mig selv om, at der er mere smæk på dens udgange, end på yamahaéns, vil jeg gerne bruge Optonicaén som effektforstærker på mine fronthøjttalere, og nu er mit spørgsmål bare om der er noget galt i det? Om det af nogle årsager ikke kan lade sig gøre, at bruge en integreret forstærker som effektforstærker på en sorroundreciever?

Håber i vil hjælpe,

Vh Borup

Til top Vis chrborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrborup

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 December 2003 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

chrborup skrev:

Hej Forum. Jeg har fået fingre i en gammel optinica (sharp) SM-7100 forstærker fra 1978, som min far har haft.

Har for sjov prøvet at sætte den til mine højttalere, og blev overrasket hvor meget smæk der er på! Den vejer også 11kg, og er kun integreret forstærker.

Da jeg er blevet enig med mig selv om, at der er mere smæk på dens udgange, end på yamahaéns, vil jeg gerne bruge Optonicaén som effektforstærker på mine fronthøjttalere, og nu er mit spørgsmål bare om der er noget galt i det?

Jeg har en gammel Optonica tuner jeg fandt på et loppemarked engang. Den spiller bragende godt og meget mere levende end de fleste digitalt afstemt tunere jeg har hørt.

Og du kan sagtens bruge den som effekttrin, hvis altså bare er PRE OUT på FRONT LEFT og FRONT RIGHT på din receiver. Forbind disse til AUX, TAPE IN, TUNER eller hvadsomhelst (bare ikke PHONO!) på Otonica'en, skru volumen op til et fast niveau, styr resten fra receiveren og du har opgraderet dit setup til noget der er federe, uden at have brugt penge.

ikk' så ringe endda

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes