| Forfatter |
|
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har nærmest ved et tilfælde fået fat i et sæt Quad 33 + 303 forstærkerer. Og så skal jeg jo, forståeligt nok, også have et sæt højtalere til disse. Jeg tænker jeg vil bruge dette sæt til mit soveværelse, så de skal være forholdsvis små og spille i et rum der ikke er større end ca 8-10 kvm. Godt med dyner og gardiner:-) Jeg er til en detaljeret lyd. Varm og fyldig, men samtidig med den præcise detaljerede diskant. Den dybe bas er mindre vigtig, da jeg regner med bruge en mindre sub, hvis det skulle blive nødvendigt.
Jeg er på udkig efter nogle højtalere der gerne skulle matche Quad sættet. Dog har jeg ikke plads til deres egne ellers flotte højtalere.. Jeg tænker i nogle ældre små højtalere (ældre er mest en faktor pga højt lyd/pris forhold, jeg er endnu ikke blevet offer for "ældre des bedre", men alder er altså ikke noget der skræmmer mig. Jeg er heller ikke bleg for evt selv at skulle skrue lidt, hvis det skulle være nødvendigt. Jeg har rimeligt med tid, så sjældenheder må gerne komme på tale. Om prisen: Så højt/pris som muligt, men helst ikke over 1500-2000 kroner, da der er tale om en slags hobby projekt:-)
Hvad vil i foreslå jeg kigger nærmere på?
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej bojsenbord
en lille højtaler der spiller fremragende er epos els3 de koster 2400 for et sæt hos lydbutikken.en anden lille sag er tannyo. jeg kan ikke huske hvad modellen hedder men lydbutikken har den hjemme
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bsl. Har godt læst om epos ELS 3 erne, og de skulle da være glimrene. Min erfaringer siger mig dog, at jeg komme længere med brugtkøb, i samme prisklasse
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej bojsenbord
kig evt efter chario ell. sonus-faber. snell kunne også være et alternativ.QUAD har for et par år siden lavet en alm højtaler serie de hed noget med 21L og 22L. expert i jyderup havde 21L stander sættet og stod til demo. de spillede rigtigt godt og så var de rigtigt flot lavet.22L gulvsættet er testet her på siden kig under test
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej bojsenbord
har du set det sæt QUAD 11L der er til salg her på siden. sælger bor på fyn
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt B&W DM4 fra den gang B&W ligesom QUAD fik den engelske dronnings eksportpris for innovation etc. send mig en PM det kan være jeg kan overtales til at sælge mine som jeg i øvrigt har nydt lyden af sammen med netop 33/303 ;-) Kabinetterne kræver dog en kærlig hånd men selve ht er perfekte både i lyd og enheder. Til et soveværrelse skal de vel også helst være hvid-malet med hvidt front stof eller ? Hvad har du til kilde til din QUAD - jeg købte i sin tid cyrus CD fordi den ligesom quad havde en lidt varm lyd og beskedent ydre - der er et par til salg brugt for tiden til 3-4000. - lidt overpriced men nogen gange er "less more"
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm Quad 11l kunne være interresante! Hvordan er lyden af DM4'erne? Det er nogle ældre kasser, er de stadig fede at lytte til? Eller skal man vide de fik en pris, for at de kommer rigtigt til sin ret?
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
KEF IQ 3 ....
Har også den fordel at basporten vender fremad .
Mvh. __________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kef har jeg ikke lyttet så meget til.. Hvordan ligger de lydmæssigt?
Om B&w. De lidt billigere modeller jeg har hørt, har ikke imponeret mig. De spiller sådan rent og pænt, og ikke umiddelbart dårligt, det har bare været som om de manglede "noget". dynamik.. Og en tendens til at være noget indelukket? Ganske vist siger mange anmeldelser noget andet, så måske det er andre steder ik kæden den har været gal.
Da dette anlæg er et nummer 2 anlæg, har jeg endnu ikke nogen kilde. Men det bliver nok noget i retning af cyrus:-) Dem holder jeg meget af.
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
I et så lille rum, som jeg har tænkt mig at bruge (8 kvm) vil det da være at foretrække IKKE at bruge basreflekshøjtalere? Eller har det ikke noget at sige? Jeg væge er af sten, og højt til loftet.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
DM4 er ikke at sammenligne med "billige" modeller idag - lyden - den er lidt herreværelse agtig og konservativ - jeg har ikke plads til flere aktive anlæg pr. men havde jeg stod de og spillede i et fedt lille "bibliotek" bag de fiktige røgskyer fra piben velstoppet med "dunhill 965" - fiktivt fordi jeg ikke ryger - og et glas single malt vil heller ikke være dårligt
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, hvordan skal konservativ lyd forstås? Lidt herreværelse skader jo aldrig, men vil da helst ikke have meget røg i mit soveværelse Findes der ikke flere Best Buy ældre/billige højtalere derude, som man lige kan fikse med en ny diskant eller en ny stump ledning?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
| I et så lille rum, som jeg har tænkt mig at bruge (8 kvm) vil det da være at foretrække IKKE at bruge basreflekshøjtalere? Eller har det ikke noget at sige? Jeg væge er af sten, og højt til loftet. |
|
|
Du har ret i at basrefleks ikke nødvendigvis er en god ide i et så lille rum. Hvis de endelig skal være der, bør det som audio-kjaer antyder være fremadrettede. Bagudrettede porte kræver som bekendt at højttalerne står et stykke fra væggen, og det kan jo næppe lade sig gøre.
Har du evt. overvejet noget med et par små to-vejs (lukkede) ht'er, kombineret med en aktiv subwoofer (ikke en 15" helvedesmaskine, men en god musikalsk ting med 8" eller 10" enhed)
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fx. også nogle små Mission 700 med bas mellemtone øverst og diskant nederst -på begge sider af diskanten lidt over - sidder der to barsreflekser - de spille sku godt i små rum - det behøver ikke altid at koste en million
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Har en lille audiopro sub som kan assistere, så en lukket "bassvag" højtaler er ikke noget problem. tvært imod.
Hvordan er den konservative lyd?:-)
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
| Har en lille audiopro sub som kan assistere |
|
|
Sorry, havde jeg ikke bemærket i dit første indlæg... 
|
| Til top |
|
| |
Jonas Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen! Så.. Nu skulle der være et par DM4 på vej, så må vi se hvordan det går:-) Det dumme med ældre højtalere at jo at man sjældent kan nå at høre så mange før man køber over sig:-) Men sådan er det nu engang. Vender tilbage når de står i mit soveværelse og vækker mig med Dire straits.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
et pare små rogers monitor kunne også have været en mulighed...  der er dog vist noget med at man skal holde øje med hvad de hedder efter "Rogers Monitor" da der er lavet rigtig mange modeller af dem. http://www.rogershifi.com/ENG/speaker.php Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey jonas! Glæder mig til at høre hvad du synes om dem! Har også selv fået at par på vej:-) Så må vi se!
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg DM4 i stuen! Og deres alder, og alle de slidte elementer både Quad 33, 303 og DM4, synes jeg de klarer det overraskende godt! Glæder mig allerede til at få skiftet caps, renset det sidste skrat ud af volumenpotmeter, og få evt få dem malet! Juhuu! Nu har jeg er rent vintage setup, som jeg så skal lege med!
|
| Til top |
|
| |