| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan jeg se at mange af jer her inde har en flise under jeres højtaler.
Hvad gør den? For den kan da ikke tage nogle vibrationer, vil jeg mene. Går de ikke bare lige igennem stenen og vidre i gulvet?
Pierre
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte det nok, i ved det sku heller ikke selv hvad den gør
Er der virkelig ikke nogle som kan komme med et svar
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med selv at afprøve det, fremfor at adoptere andre folks meninger og oplevelser.
Oplever stadigt oftere herinde, at folk drevet af usikkerhed lader sig diktere af andre folk, fremfor selv at lette sig fra sofaen.
LYT!!
Det er det som er pointen ved at have et anlæg  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4931
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre!
Nu kan jeg kun tale om mine egne oplevelser med at bruge fliser under højtalerne.
I mit tilfælde har jeg et "flydende" parket-gulv, som tidligere stod og vuggede i takt med dybbassen fra mine højtalere. Efter at jeg fik fliser under, så forsvandt disse vibrationer.
Teorien bag at bruge fliser er, at flisens tungere masse er sværere at sætte i bevægelse. På den måde er de ikke absorbenter, men holder så at sige mund fordi den er mere lyddød end gulvet. Den skaber et stabilt underlag for højtalerne.
Mine egne fliser er 50 x 50 x 5, og vejer vist nok ca. 40 kg. stykket.
Håber det svarer lidt på dit spørgsmål.
Mvh, Mikkel.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Hvad med selv at afprøve det, fremfor at adoptere andre folks meninger og oplevelser.
Oplever stadigt oftere herinde, at folk drevet af usikkerhed lader sig diktere af andre folk, fremfor selv at lette sig fra sofaen.
|
|
|
Er det ikke derfor at sådanne forumer findes, for at blive klogere og høre andres meninger/ oplevelser. Det har intet med at lade sig diktere eller usikkerhed, men et simpelt spørgsmål, da jeg ikke kunne forestille mig at det havde nogen indvirkning og så går jeg sku da ikke ud i det lokale byggemarkede og køber fliser uden lige at havde forhørt mig.
Men det kan da godt være at jeg tager fejl, med hensyn til dette forum, at det KUN er til at vise sit anlæg frem og diverse forhandlere kan reklamere for deres produkter og så er der ellers ikke plads til spørgsmål
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
|
Håber det svarer lidt på dit spørgsmål.
Mvh, Mikkel.
|
|
|
Jeps det gør det, mange tak for det 
Tror at det måske kan hjælpe mig lidt da min stue et et rent helvede rent lydmæssigt og har også meget blødt trægulv.
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
blackhawk skrev:
|
|
|
|
Er det ikke derfor at sådanne forumer findes, for at blive klogere og høre andres meninger/ oplevelser. Det har intet med at lade sig diktere eller usikkerhed, men et simpelt spørgsmål, da jeg ikke kunne forestille mig at det havde nogen indvirkning og så går jeg sku da ikke ud i det lokale byggemarkede og køber fliser uden lige at havde forhørt mig.
Men det kan da godt være at jeg tager fejl, med hensyn til dette forum, at det KUN er til at vise sit anlæg frem og diverse forhandlere kan reklamere for deres produkter og så er der ellers ikke plads til spørgsmål
|
|
|
Jo! Der skal være plads til spørgsmål. Tror dog Blackhawks pointe var at DU SELV kunne prøve at lytte og gøre dig nogle erfaringer. Det er lidt det som er konceptet i at være hifi-entusiast. Man skal altså selv kunne prøve høre forskel på sine kabler, prøve at stille en flise under højttaleren osv. Men forumet her er også til at stille spørgsmål uden man skal prøve. Jeg har endda brugt røde ordbøger til at stille under nogle højttalere, men det var få at vinkle dem så "fasen" passede. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg læste Blackhawks indlæg, fik jeg lidt lyst til at placere en ost oven på en af højttallerne. Hvorfor? Det ved jeg da ikke, i kan da selv prøve! Jeg synes da at det er relavant nok bare at få et forklarende svar når man stiller et spørgsmål ellers ville disse forum være ens. Det kan jo også godt være at dette forum kun er til eliten. Og så kender man dansk klub samfund igen.
|
| Til top |
|
| |
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slap da lige af.
Det er da et relevant spørgsmål, ikke sikkert gutten har mulighed for at hente 2 eller 4 fliser som vejer 40kg stykket.
Så det da rart nok at vide inden, om det overhoved er nødvendigt i den her situation
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Pierre skrev:
blackhawk skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jo! Der skal være plads til spørgsmål. Tror dog Blackhawks pointe var at DU SELV kunne prøve at lytte og gøre dig nogle erfaringer. Det er lidt det som er konceptet i at være hifi-entusiast. Man skal altså selv kunne prøve høre forskel på sine kabler, prøve at stille en flise under højttaleren osv. Men forumet her er også til at stille spørgsmål uden man skal prøve. Jeg har endda brugt røde ordbøger til at stille under nogle højttalere, men det var få at vinkle dem så "fasen" passede.
|
|
|
Præcis min pointe, Bradman! Det er hverken farligt eller tidskrævende at gøre sig sine EGNE erfaringer. Gurutanken skal nødig blive det bærende element herinde, selvom det af og til virker sådan.
Har bare i den seneste uge oplevet flere entusiaster, som ikke ville slå en snoning på et kabel uden at spørge deres guru om det virkede. Det var lige før jeg foreslog, at de flyttede deres anlæg hen til guruen, nu han bestemte over det alligevel. Man skal selv forsøge sig frem, så kan man altid siden hen udveksle erfaringer og vidensdele. Men prøv selv først, det er så tilfredsstillende når ting lykkes, og man helt selv har gjort det  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Bradman skrev:
Pierre skrev:
blackhawk skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jo! Der skal være plads til spørgsmål. Tror dog Blackhawks pointe var at DU SELV kunne prøve at lytte og gøre dig nogle erfaringer. Det er lidt det som er konceptet i at være hifi-entusiast. Man skal altså selv kunne prøve høre forskel på sine kabler, prøve at stille en flise under højttaleren osv. Men forumet her er også til at stille spørgsmål uden man skal prøve. Jeg har endda brugt røde ordbøger til at stille under nogle højttalere, men det var få at vinkle dem så "fasen" passede.
|
|
|
Præcis min pointe, det er hverken farligt eller tidskrævende at gøre sig sine EGNE erfaringer. Gurutanken skal nødig blive det bærende element herinde, selvom det af og til virker sådan.
|
|
|
Hvem var Duelund??  __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
blackhawk skrev:
Bradman skrev:
Pierre skrev:
blackhawk skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Præcis min pointe, det er hverken farligt eller tidskrævende at gøre sig sine EGNE erfaringer. Gurutanken skal nødig blive det bærende element herinde, selvom det af og til virker sådan.
|
|
|
Hvem var Duelund?? 
|
|
|
Den var under bæltestedet, han er ikke min guru. Synes bestemt at hans tanker, de få af dem jeg forstod, var tiltalende. Men at jeg har købt hans højttalere betyder ikke, at jeg ringer rundt til folk for at spørge om lov, hver gang noget nyt skal ske. Jeg er gammel nok til både at gå potten, og købe ting på nettet
Hvorimod to mulige købere af mine brugte forstærkere ikke ville købe dem alligevel, fordi deres guru havde forbudt dem det. Så er der f.. noget galt, så uselvstændig må man ikke tillade sig selv at blive 
Lyt selv, lyt selv, lyt selv osv..
Undskyld for highjack af tråden, ikke mere offtopic fra mig  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Aslak
Det var bare en lille driller. Undskyld. Sad og kiggede på din tråd igår - lækkert grej. Det slog mig, hvor meget Duelund var indover på side 1.
Hvis man er uvidende på et punkt er det vel iorden at søge råd og inspiration hos nogle oplyste. Gider man anskaffe to 40 kg fliser, slæbe dem ind i stuen bare for at prøve? Meget rart at vide, hvorfor man skulle prøve det først, ikke?
Men jeg kan da godt se din pointe i, at man kan blive for styret. Der er bare forskel på fliser og anlæg. __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Lyt selv, lyt selv, lyt selv osv..
[/QUOTE]
Kan ikke være mere enig i at man skal lytte selv og derfra gøre sig sine erfaringer og derfra lave sine valg, men nogle gange er det rart lige at høre andre hvilken boldtgade man befinder sig i.
Du går jo heller ikke ud og køber et nyt komfur uden lige at havde forhørt dig om hvad det er for et
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt i ordenNADali 
Den var fair nok, jeg så den bare ikke komme. Duelund var min vej ind i hifi, så det er klart at der hænger lidt ved 
Og for at svare på spørgsmålet, nu har jeg fået luft for mine frustrationer. JA det kan i mange tilfælde godt betale sig med et par skiver beton eller cement. Har haft held med det under mine daværende NAD dele, da deres chassis ikke just er det mest vibrationssikrede. Og som det allerede er blevet nævnt; har man et gyngende parketgulv, så får man ofte en tørrere gengivelse i bassen og mere ro på generelt, er min oplevelse 
Pierre: Nej komfuret ville jeg aldrig købe selv. Dels fordi jeg har overladt det i Fruens til tider kompetente hænder, dels fordi jeg måske har set min kommende hvidevareguru i reklamerne for Punkt1  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er jeg selv lidt af den opfattelse af at det ikke kan skade at spørge hvad andre folk har fået ud af at prøve en ting før jeg selv gør det. Hvis nu de fleste har en nogenlunde videnskabelig grund til at smide en flise under en højttaler ville jeg gerne kende den inden jeg prøvede for ligesom at vide hvad er det jeg har gang i
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine står på en flise fordi der er spikes under dem, og jeg ikke vil have gulvet ødelagt.
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmen skrev:
| Mine står på en flise fordi der er spikes under dem, og jeg ikke vil have gulvet ødelagt. |
|
|
Det er også grunden til jeg har fliser under mine __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop fået fliser under mine, og er meget tilfreds! Og hvis ikke det var for dette forum, og folk der fik svaret fornuftigt på sine spørgsmål, havde jeg aldrig fået ideen! I mit lille rum, fik jeg en langt strammere bas, og klarere mellemtone, hvilket fik diskanten til at virke mere rimelig. Det bedste tweak jeg har prøvet (og har prøvet en del). Har blødt trægulv..
|
| Til top |
|
| |