| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener du at du er bedre til at bedømme lydkvaliteten på hifikomponenter, end gennemsnittet af hifiinteresserede her på sitet ? Undersøgelser blandt bilister, viser at de fleste mener at de kører bedre end gennemsnittet. Måske det også gælder indenfor hifi.
|
| Til top |
|
| |
Jesper75 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Har stemt På gennemsnitligt niveau
Men nogen gange er den nok over, men det er kun når jeg har fået dræn i ørene efter diverse flyveture, så bliver lyden markant bedre. En skam at de ikke holder for evigt 
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedre end gennemsnittet selvfølgelig!
Duelundister er de bedste lyttere!
Mvh. Jens/Modifix
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende spørgsmål Spencer. Der kan måske også spørges til hvor megen erfaring man har med at vurderer / beskrive hvad man hører? Vi kan jo starte helt nede i bunden, hvor konen befinder sig - hun kan ikke høre perspektiv andet end at lyden kommer fra højtalerne. Det må være starten med en erfaring på omkring 0  . Hvor er enden så? hvem/hvad er den perfekte lytter? det må et eller andet sted være en hårfin grænse mellem det punkt hvor der faktisk kan høres en forskel og der hvor ens hjerne laver sjov med det hele. Alternativt kunne vi hifi nørder også bare lytte til lidt musik, det gør konen i alt fald.
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt klart p***e-dårlig til at lytte  __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv stemt, da jeg ikke har nogen ide om det. Jeg kunne i hvert fald narres godt og grundigt, da jeg fik min sidste 'superkomponent', i form af et bedre CD-drev. Jeg var aldeles sikker på at bassen var mere præcis, og dyb, end på det gamle drev. Da jeg så skiftede tilbage, fulgte denne fantastiske egenskab med tilbage, på det gamle drev.  Man skal altså lige huske at skifte frem og tilbage et par gange, og ikke tro blindt på hukommelsen. Hvor god hørelsen er, tror jeg er mindre væsentligt, når man sammenligner. Det med at huske, hvor godt noget lyder, er derimod hamrende svært, hvis der ikke er deciderede fejl, som stikker ud.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, svært at sige... Men tager man min begrænsede erfaring inden for Hifi og adderer min unge alder og det faktum at jeg ikke har CW i min alder som begge beviseligt giver mig lidt ekstra og til sidst trækker en lille smule tinnitus på venstre øre fra, må det jo lande pladask midt i gennemsnittet...
|
| Til top |
|
| |
zappafan Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Man skal altså lige huske at skifte frem og tilbage et par gange, og ikke tro blindt på hukommelsen.
|
|
|
Sandt nok - Det siges at lytteindtrykket kun bevares i den menneskelige hukommelse i op til 2 sekunder!
Mht. hvor god jeg er til at lytte, tror jeg ikke, at jeg er bedre end gennemsnittet - Når jeg overfor mindre interesserede beskriver hifi-verdenens lyksageligheder, kigger de tvivlende på mig - Men når de selv forsøger, viser det sig, at de kan høre langt flere forskelle end forventet.
Der hvor det måske er svært, er det at sætte ord på oplevelserne - Og at skelne dem fra hinanden.
Men bortset fra det kender jeg flere, som virkelig har gyldne ører, der lynhurtigt er i stand til at opfattte forskelligheder. __________________ Hvo intet vover, intet vinder
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
Duelundister er de bedste lyttere! host lige engang 
Mvh. Jens/Modifix |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Modifix skrev:
|
Mvh. Jens/Modifix
|
|
|
|
|
|
Klarer jeg fint, er snot forkølet..
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
nhj4 skrev:
Modifix skrev:
|
Mvh. Jens/Modifix
|
|
|
|
|
|
Klarer jeg fint, er snot forkølet.. av min arm host, så er der da ikke noget ved at lytte til musik
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
pt hæves gennemsnittet...
hvor ligger man så 
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
hvor ligger man så  |
|
|
Der skulle nok have været et fjerdevalg: "kommer ikke andre ved" eller "Jeg hader afstemninger". Her ville resten af stemmerne så ligge, så gennemsnittet kommer til at passe. (Der er vist iøvrigt noget med, at mænds hørelse er dårligere, i det frekvensområde hvor barnegråd ligger)__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stemt: Dårliger end gennemsnittet.
Hallo jeg jeg lytter på Cerwin Vega, og er godt tilfreds! Så et eller andet må der sgu være galt 
|
| Til top |
|
| |
Rotte Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
| Mener du at du er bedre til at bedømme lydkvaliteten på hifikomponenter, end gennemsnittet af hifiinteresserede her på sitet ? |
|
|
Er det ikke et underligt spørgsmål? Er god Hifi ikke det der lyder bedst i ens egne øre? I så fald kan der ikke være nogen, der er bedre til at vurdere hvad der er god Hifi, end mig selv. (set fra min synsvinkel). Da jeg er er den bedste må jeg ligge over gennemsnit - det gælder i øvrigt også alle andre. Hmm, er jeg nu på vej til et paradoks?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rotte skrev:
Spencer skrev:
| Mener du at du er bedre til at bedømme lydkvaliteten på hifikomponenter, end gennemsnittet af hifiinteresserede her på sitet ? |
|
|
Er det ikke et underligt spørgsmål?
Er god Hifi ikke det der lyder bedst i ens egne øre? I så fald kan der ikke være nogen, der er bedre til at vurdere hvad der er god Hifi, end mig selv. (set fra min synsvinkel). Da jeg er er den bedste må jeg ligge over gennemsnit - det gælder i øvrigt også alle andre. Hmm, er jeg nu på vej til et paradoks?
|
|
|
Hvis al hifibedømmelse kommer ind under "hifi er en smagssag", er det så ikke muligt at sige at en plastikhøjttaler, med enheder næsten uden magnetstyrke, er dårlig ? Uden et kvalitetskriterie, ville hifibladenes anmeldelser jo også være aldeles ligegyldige. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bedre end gennemsnittet til at lytte. Min tissemand er større end gennemsnittet. Jeg er bedre end gennemsnittet til at køre bil.
Til gengæld lider jeg ikke af falsk beskedenhed  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Rotte skrev:
Spencer skrev:
|
|
Er god Hifi ikke det der lyder bedst i ens egne øre? I så fald kan der ikke være nogen, der er bedre til at vurdere hvad der er god Hifi, end mig selv. (set fra min synsvinkel). Da jeg er er den bedste må jeg ligge over gennemsnit - det gælder i øvrigt også alle andre. Hmm, er jeg nu på vej til et paradoks?
|
|
|
Hvis al hifibedømmelse kommer ind under "hifi er en smagssag", er det så ikke muligt at sige at en plastikhøjttaler, med enheder næsten uden magnetstyrke, er dårlig ?
Uden et kvalitetskriterie, ville hifibladenes anmeldelser jo også være aldeles ligegyldige.
|
|
|
Det er vel også et spørgsmål om: Drejer det sig om at det skal lyde som man selv kan lide eller skal det lyde så naturtro som muligt.
Ved sidstnævnte så må vi da alle kunne være enig?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Spencer skrev:
Rotte skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
|
|
Hvis al hifibedømmelse kommer ind under "hifi er en smagssag", er det så ikke muligt at sige at en plastikhøjttaler, med enheder næsten uden magnetstyrke, er dårlig ?
Uden et kvalitetskriterie, ville hifibladenes anmeldelser jo også være aldeles ligegyldige.
|
|
|
Det er vel også et spørgsmål om: Drejer det sig om at det skal lyde som man selv kan lide eller skal det lyde så naturtro som muligt.
Ved sidstnævnte så må vi da alle kunne være enig? |
|
|
Hvordan kom det der 'eller' ind i billedet ? Jeg ville skrive 'og'. Igen er det en bedømmelse af egne evner, der stemmes om. Hvis man ingen mening har om det, så undlader man ganske enkelt at stemme. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
3DX skrev:
|
hvor ligger man så  |
|
|
Der skulle nok have været et fjerdevalg: "kommer ikke andre ved" eller "Jeg hader afstemninger".
Her ville resten af stemmerne så ligge, så gennemsnittet kommer til at passe. 
(Der er vist iøvrigt noget med, at mænds hørelse er dårligere, i det frekvensområde hvor barnegråd ligger)
|
|
|
ja pt er der noget der ikke stemme 
dem over 50 kan jo starte med at hoppe ned, det bestemmer det biologisk ur.
så er der os der lytter alt for højt hvis der er noget der hedder det vi kan også hoppe ned.
til sidst kan dem der bare kan tale andre efter munden, også hoppe ned...
så passer pengene nok meget godt  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |