| Forfatter |
|
tummes Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Her til aften ville jeg bære mit Thomson 32" TV ned i kælderen, da jeg i morgen tidligt vil købe mig et LCD TV af en eller anden slags...
Nu er der bare sket det at jeg har tabt TV'er ned at 10 beton trapper, og det er pænt smadret. Jeg er temmelig sikker på at det er forsikret hos HIFIklubben endnu, mener også at det er en "Udvidet plus forsikring" - kan bare ikke lige finde de papire endnu...
Hvis det er forsikret dækker det vel også at jeg taber det, ikke?
Det kostede 9000 - 10.000 af nye, og forsikringen giver et nyt eller tilsvarende produkt. Det er bare begrænset hvor meget TV man får for 10.000 kroner.
Derfor vil jeg spørge om i tror man kan få lov til at betale nogle penge til og få et bedre TV?
Hvis jeg får et nyt TV, er der så normal garanti på det igen - og er der mulighed for at købe en Udvidet Plus forsikring til det igen...?
Håber der er nogen der kan komme med nogle konkrete svar...
Mange Tak, Thomas
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læs din forsikringpolice nærmere efter....nogle forsikringer dækker hvis man taber produktet under transport men har kun set dette når det drejer sig om bærbare...sjovt nok
Ellers er der jo ikke andet for end at ringe til forsikringsselskabet og høre ad __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
tummes Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vigtigt at huske at der står et tilsvarende produkt.
Dvs. at de kan give dig en billedrørs tv (som nok vil koste ca. 5.000 kr i dag) som tilsvarer det du netop har tabt!
Så derfor skal du nok regne med at hive lidt mere op af lommen
|
| Til top |
|
| |
tummes Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
På den udvidede plus forsikring er der ingen selvrisiko og ingen afskrivninger, så man burde vel få et TV til den 10.000 det andet har kostet fra ny eller?
Tror i man får lov selv af ligge nogle penge, og så et større/bedre TV?
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror kun at hifiklubben er interessereti at du selv vil lægge flere penge på disken. Så det vil jeg mene at du bør få lov til.
Men et tilsvarende produkt koster langt fra 10.000 kr. Du skal i hvert fald være en meget glad mand hvis du får over 5.000 kr.
Vi er egnige om at der hverken er selvrisiko eller afskrivning, men markedet har ændret sig en hel del -dvs at umiddelbart koster et tilsvarende produkt altså kun det halve.
|
| Til top |
|
| |
tummes Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når der ingen afskrivninger er, betyder det vel at jeg får et produkt som koster omkring nybeløbet dog max 10.000 DKR ikke - alt andet er ulogisk. Den billigere forsikring de har, er det en afskrivning på 20% de første 4 år og 40% det 5. år - desuden er der en selvrisiko på 200DKR...
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afskrivning har med værditab grundet alder/slid at gøre. Intet med at teknologien har overhalet indenom. Hvis de kan finde et CRT fjernsyn med samme eller bedre specifikationer end dit gamle kan de med rette tilbyde dette som kompensation. Men prøv da af få de 10.000. Du burde ikke have problemer med at få lov til at købe noget ekstra - dog kan din garanti jo så ikke vidreføres i restløbetiden hvad den sikkert ville hvis du fik erstattet med et tilsvarende TV. Men det er nok af mindre betydning når det alligevel var på vej i kælderen ;o)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
tummes Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar. Jeg prøvet at smide l**tet i bilen i morgen, og kører så til sønderborg og taler med dem der. Håber det går hurtigt det hele, bliver svært unden et TV om aftenen :-)
|
| Til top |
|
| |