Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 16:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Nyt lydkort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mattias.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Hey!

Min HTPC skal bruge et nyt lydkort, da onboard på mit ASUS N4L-VM DH Digital Home Series nok ikke kan det store

Det skal bruges med min Denon 1705 forstærker ( http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ve r=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=148 ) via Coax

Nogen bud på et glimrende kort? Gerne i to prisklasser; max 750 og max 1000kr

Mattias

Til top Vis mattias.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mattias.dk

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke bare overføre signalet digitalt fra HTPC til reciever og lade recieveren konvertere signalet??

Det skal lige tilføjes, at jeg ikke kender noget til hverken den reciever du link'er til eller til din HTPC..

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

mattias.dk skrev:

Hey!

Min HTPC skal bruge et nyt lydkort, da onboard på mit ASUS N4L-VM DH Digital Home Series nok ikke kan det store

Det skal bruges med min Denon 1705 forstærker ( http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ve r=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=148 ) via Coax

Nogen bud på et glimrende kort? Gerne i to prisklasser; max 750 og max 1000kr

Mattias

Det bundkort har Dolby Digital Live.....= Totalt godt til Analog tv..... Et lydkort vil være overflødigt hvis du kører digitalt sådan ca. som det rigtigt siges.....

mattias.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Men kvaliteten af det lydkort er vel ikke det bedste? Men hvis jeg fører det videre, så skulle det ikke give problemer at lade recieveren lave arbejdet?

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Hvis du viderefører signalet digital (ofte kaldet AC3 pass-through), er der intet kvalitetstab.
Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

mattias.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Det er jeg klar over, men hvis lydkortet i sig selv ikke er verdens bedste, så hjælper det vel ikke noget? Jeg snakker ikke om kvaliteten med henblik på støj og lignende problemstillinger, men mere påbassgengivelse, klarhed i lyden osv

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Når du laver passthrough bliver lyden ikke sendt videre som lyd, men som digitale data. Dvs du vil ikke få de forringelser som du nævner.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

mattias.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Super - så blev jeg det klogere (sammenlignede det åbenbart for meget med Analog-lyd)

Så håber jeg at min forstærker kan gøre underværker ved lyden!

Tak for hjælpen 

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nu ved jeg ikke om du har forstået hvad Dolby Digital Live betyder?....Det betyder at dit lydkort kan sende allle kilder fra din computer som en AC3 bitstream til din forstærker, noget mange betaler 5-600kr for i en pci løsning....

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa

Nu ved jeg ikke om du har forstået hvad Dolby Digital Live betyder?....Det betyder at dit lydkort kan sende allle kilder fra din computer som en AC3 bitstream til din forstærker, noget mange betaler 5-600kr for i en pci løsning....

Hmm... jeg har også dette bundkort. Hvad skal man gøre for at kunne sende alle signaler på den måde?

Jeg har næsten samme setup bare med en Denon AVR2105.

I Vista har jeg haft problemer med at få både SPDif og analog på samme tid. Ved du om det kan lade sig gøre?

Grunden er at jeg kun bruger SPDif når jeg hører musik og ser film med surround sound. Til daglig dags TV brug, hører jeg lyden over TV'et. Men pt. kræver det, at jeg finder kontrolpanelt for lydkortet frem og skifter (hvilket min kone og børn på ingen måde kan finde ud af). Så jeg ville gerne have lyden ud via både SPDif og analog samtidig.

OG... nu har jeg så lige set, at du har lavet en guide om FFDShow, og hvordan man kan indstille den til at skrue op og ned for SPDif lyd via Media Center. Har ikke fået læst den endnu (da min strømforsyning pt. er brænd af)... men vil et sådan setup ændre på svaret?

Ultimativ ville jeg gerne altid høre Media Center lyd over anlæget, men har pt. holdt mig fra det, da det er for svært at skrue op og ned.

/Thomas

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg kan ikke sige dig præcist hvordan du sætter dit lydkort op til Dolby Digital Live(DDL), men henvise til at du skal indstille til Dolby Digital live ca her:

Jeg har ikke en realtek chip hvor DDL er enablet Så jeg kan ikke lave et screenshot af det....kontrolpanelet skulle dog være det samme som mit.... (Det er i princippet en software løsning hvor RTCPL checker en bit i chippen på bundkortet og aktiverer hvis bundkortet er certificeret hvilket ASUS kortet i har er)

Derudover skal lydkortet stå til digital, hvilket jeg mener at det gør så snart du aktiverer DDL.....Hvis alt virker vel og du har forbundet til din reciever via sp/dif vil du kunne se DTS/Dolby Digital lyse op. Test med en std stereo mp3-fil....

Tip du kan så tage lyd ud ufra din recievers Headphones(Lokumstelefoner) udgang og forbinde til dine tv....Autodownmix......

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes