Emne: Vienna Haydn VS Dali helicon 300 ( Emne lukket)
|
|
Forfatter |
|
don dario Forum Bruger
Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Ville som bare lige dele min oplevelse idag nede ved vassagohifi.
Jeg kom derned og Herr jensen var ved at sætte nogle daliér Helicon 300 op ... Jeg satte mig til rette i stole i sweetspot og hørte dem så, men forskelligt musik såsom Sherman robertson, Sara K, Robben Ford og noget fussions jazz og lidt klassisk.. hørte så på den i lidt tid, og bad jensen byttet om til de Haydn han havde stående lige ved siden af.. dvs at han satte dem til på nøjagtigt samme setup og hold da K.... en verden til forskel der var... perspektivet blev MEGET bredere og selv dyben blev bedre... det eneste daliérne gjorde bedre var i bunden, der var lidt mere hug på!!
Nå bad ham så om at skifte tilbage igen til dali og sikkert en skuffelse, sara ks stemme blev tynd og ja nærmest kedelig at hører på... der manglede noget seriøst fylde i stemmen... men som nævnt tidligere så var bunden (bla trommerne) bedre/dybere end Haydn... men gik så tilbage til haydn igen og der kom smilet frem på mine læber igen og musik glæden kom som at knipse med fingrene dvs med et!!!
Nå blev bare chokket over den test idag at jeg ville dele den med iandre... havde regnet med at daliér klarede sig bedst men NEJ..
Kom gerne med jeres meniger om evt test i har prøvet.. gerne i relation til de modeller som er nævnt overfor...
MVH
Don
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger
Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Don Dario!!
Jeg har testet a/b test med Dali Helicon og B&W 705....... Oplevede det samme som dig, MEGET mere lyd fra B&W 705. Vi var omkring 6 mennesker som synes Dali'en var decideret dårlig i forhold til. Efterfølgende testede jeg bare Dali Helicon 300 på anden forstærker og synes den lød, meget bedre, læs = som den skulle.
Problemet med ovenstående a/b hvor der bare skiftes på et splitsekund er (ved ikke om du gjorde det samme), B&W'en har en følsomhed på 89dB ligesom Haydn, og Dali en på 86dB. Så niveauet er en del højere, når der skiftes til B&W, og det oplevede som jeg som en meget mere åben lyd og generelt bedre lyd. Skiftede så tilbage til den oprindelige forstærker og gav Dali'erne noget mere at leve af, og så blev lyden meget bedre, tilgengæld blev B&W'en noget mere harsk, at lytte til når man så skiftede til igen, da niveauet jo så var noget højere end ved første test.
På Dali'en blev stemmerne mere indelukkede, og diskanten tynd. Det blev dog ændret med noget mere at leve af, Dali er altså bedre end en 705 fra B&W.
Har prøvet det samme med Mentor 2 vs. IKON 6..... Der kom meget mere lyd fra IKON 6, men igen IKON 6 har en følsomhed på 91,5dB, og Mentor 2 86dB. Ved ikke hvor stor teoretisk betydning det har??? Men den praktiske betydning er stor som jeg oplever den.
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger
Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3131
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Don D.
Spændende iagttagelser
Jeg har som du ved selv skiftet fra netop haydn grand til H300. jeg kan faktisk nikke genkendende til en del af din bskrivelse. Min oplevelse er dog, at netop hvad fylde angår (ikke bas eller mænden af samme), er Dali'erne et par rigtige divaer. Forstået på den måde, at de lyder væsentligt forskelligt, afhængig af, hvad de spændes for, og dette i højere grad end haydn Grand, som i højere grad bibeholder "deres" lyd, uanset hvad der trækker dem.
Jeg har skrevet yderligere om mine erfaringer med begge højttalere, vel at mærke med samme forstærkeri, i min tråd.
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger
Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis. Det er basalt at nogle højttalere er lettere at tilfredsstille end andre. Jeg syntes egentligt det er lækkert når en højttalers ydeevne skalerer med forstærkerens ydeevne.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto
Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1871
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådanne tests er sgu lidt farlige.. med mindre man kalibrerer lydtrykket.. bare a eller B spiller med 1 db forskel, kan det opleves som langt mere detaljeret og åbent.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum
Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen da en tråd! Det er da fantastiske observationer i har gjort. Først og fremmest vil jeg lige understøtte, at niveauet er den allerførste forudsætning for, om det overhovedet er muligt at sammenligne noget som helst a/b. Det skal ramme præcist inden for brøkdele af en db, ellers vel den mere følsomme højttaler lyde klart mere attraktiv end den mindre følsomme. Så hvis det skal have værdi, så skal man ramme spot on. Mht. observationerne omkring forskellen på det forspændte udstyr, så må jeg stemme i, det er nok nogle af de mest kræsne htér der kan købes. Hele idéen og filosofien bag konstruktionen er nemlig at holde det sammensurium af resonanser, som en højttaler er befængt med i ave. Man skal tænke på, at gør man blot f.eks. kabinettet en enkelt centimeter smallere, så ændrer man på impedanskurven og dermed på den energi der trækkes fra forstærkeren. Dali gør rigtig meget ud af, at den energi der trækkes fra forstærkeren også er den der omdannes til bevægelse, hvilket igen kræver at man behersker hver eneste resonans i højttalerens elektrodynamik og mekanik. Hvis jeg lige skulle vise noget omkring den der Vienna, så er det detteher:
|
Sidebar 3: Measurements
The Beethoven Concert Grand, measured on its tweeter axis without the grille, was of average voltage sensitivity, at an estimated 87.3dB(B)/2.83V/m, though it should be noted that this is significantly below the specified 91dB. The Beethoven is described as a "4 ohm" design, and its impedance remained between 4 and 6 ohms between 20Hz and 1.4kHz. However, as can be seen from the plot of its impedance magnitude and electrical phase against frequency (fig.1), the speaker's load drops to 2.83 ohms at 90Hz, which will stress tube amplifiers, given how much musical energy can be present at that frequency. Higher in frequency, the impedance in the treble is generally higher than it is in the midrange; with tube amplifiers, this will tilt the response up a little at high frequencies.
| Det er godt nok Beethoven Concert Grand, men den her impedanskurve vidner om, at højttaleren er udenfor enhver kontrol i et meget stort område af det vigtige mellemtoneområde, samt i den nedre diskant. Her lever den sit eget liv helt uafhængigt af forstærkeren. I virkeligheden burde det kolossale peak i impedansen resultere i, at højttaleren mistede niveau i det samme område, men det gør den ikke. Den eneste grund til dette er, at den svinger helt af sig selv uden tilførsel af energi udefra, nøjagtigt som en ringeklokke eller en stemmegaffel. Til gengæld hiver den meget energi ud af forstærkeren i bassen, hvor impedansen bliver meget lav. Uden at jeg nogensinde har hørt den her højttaler, så kan jeg højt og helligt bedyre, at det gider jeg heller ikke. Det vil være som at forsøge at køre fra Schumacher i en bil uden støddæmpere. Kunstigt rum og reverb og kæmpe lyd ALTID vil være resultatet, men stilhed kan den aldrig lave. Alting vil være omgivet af denne reverb - det ville godt nok irritere mig væk fra min cd samling ret hurtigt.
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem
HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2118
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
>> KvK
Kan godt lide din tekniske evaluering, men al respekt så tror jeg VA har designet modellerne med disse data helt overlagt. Og hvis man læser lidt på deres hjemmeside, så kan man også læse at de rent faktisk kassere en stor del af deres færdig produktion ene og alene af den grund at visse af de endelige målinger afviger bare en lille smule fra deres reference. Så ud fra teksten må man da få det indtryk, at de ved hvad de snakker om, også selvom højtalerne er dimensionerede ud fra lytte tests, og dermed ikke ret meget med målinger overhovedet! Men aligevel har de denne QC hvor de tillader at skrotte (tror det er op imod 10% de skriver) af deres produktion... Og det endda selvom alle komponenterne er udmålt igennem produktionen også. Så jeg tvivler lidt på at disse data er opnået helt tilfældigt og med hovedet under armen... Der er nok en eller anden bagtanke og teori med det. (ved godt det er salgs snak men et eller andet må der jo nok være om det?)
Men synes da du skal finde et sted at få et lyt, og drag konklussionen der fra, det kan jo ikke skade!
(Hvis nu posten havde overholdt deres leverings tider, så havde jeg også haft et sæt Haydn grand i dag...)
|
Til top |
|
|
Mulleblop Forum Bruger
Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Hej Don D.
Spændende iagttagelser
Jeg har som du ved selv skiftet fra netop haydn grand til H300. jeg kan faktisk nikke genkendende til en del af din bskrivelse. Min oplevelse er dog, at netop hvad fylde angår (ikke bas eller mænden af samme), er Dali'erne et par rigtige divaer. Forstået på den måde, at de lyder væsentligt forskelligt, afhængig af, hvad de spændes for, og dette i højere grad end haydn Grand, som i højere grad bibeholder "deres" lyd, uanset hvad der trækker dem.
Jeg har skrevet yderligere om mine erfaringer med begge højttalere, vel at mærke med samme forstærkeri, i min tråd.
mvh
Brok
|
|
|
ej... haydn bibeholder ikke hyden ... grej til + 200k foran , så finder man ud af de kan noget andre ikke kan:-)
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger
Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
spændende spændende diskusion...
Jeg har haft Vienna Haydn og Dali Helicon 300...
Mit setup var opbygget til i min øre at lyde godt omkring Haydn. Der er ingen tvivl om at Dali Helicon 300 er enormt kræsen mht. hvad de bliver budt...
Jeg kunne ikke leve med at skulle skifte hele mit setup, hvorfor jeg igen har Vienna...denne gang VBG
Haydn lyder svinegodt og til prisen bliver det den ondelyneme svært at finde noget der matcher denne lille loudsprecher....
venligst
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nu KVK
Du viser sgu' da ikke de gamle kurver fra en helt anden højttaler. Prøv nu og lytte, og du vil sige Haydn, er langt bedre end H300.
Tak til Dario for de lærerige oplevelser. Ikke tak til de kloge hoveder, der har læst sig til hvordan tingene lyder.
vh. T
__________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum
Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
>> KvK
Kan godt lide din tekniske evaluering, men al respekt så tror jeg VA har designet modellerne med disse data helt overlagt. Og hvis man læser lidt på deres hjemmeside, så kan man også læse at de rent faktisk kassere en stor del af deres færdig produktion ene og alene af den grund at visse af de endelige målinger afviger bare en lille smule fra deres reference. Så ud fra teksten må man da få det indtryk, at de ved hvad de snakker om, også selvom højtalerne er dimensionerede ud fra lytte tests, og dermed ikke ret meget med målinger overhovedet! Men aligevel har de denne QC hvor de tillader at skrotte (tror det er op imod 10% de skriver) af deres produktion... Og det endda selvom alle komponenterne er udmålt igennem produktionen også. Så jeg tvivler lidt på at disse data er opnået helt tilfældigt og med hovedet under armen... Der er nok en eller anden bagtanke og teori med det. (ved godt det er salgs snak men et eller andet må der jo nok være om det?)
Men synes da du skal finde et sted at få et lyt, og drag konklussionen der fra, det kan jo ikke skade!
(Hvis nu posten havde overholdt deres leverings tider, så havde jeg også haft et sæt Haydn grand i dag...) |
|
|
At lyden er tilfældig har jeg aldrig sagt. De gør det de gør helt konsekvent, så de ved udmærket hvad det er de vil. Men det de så netop vil er en resonant mellemtone, som intet har at gøre med det signal højttaleren modtager er så deres valg. Jeg har hørt andre Viennaer, bl.a. Strauss og den er 120% repræsentant for det jeg har skrevet i det tidligere indlæg. Kunstig reverb i stride strømme og det kan fysisk heller ikke lade sig gøre, at der skulle være tale om andet. Om man så er vild med det er en anden sag. Det er ærligt nok, men at kalde det en højttaler med ægte high fidelity egenskaber er ikke korrekt. Mht. antallet af kasserede enheder, så findes der fabrikater, hvor de smider 3 gange så meget i brokkassen, endda langt dyrere enheder. Men det er ikke interessant for brugeren. Vienna er en sovsebørge, hvilket kan aflæses direkte af den impedanskurve Stereophile har lavet. Det vil være på al slags musik med alle forstærkere, det er fysisk umuligt at undgå, jeg har tilmed hørt det med egne ører, og man kan bare ikke overhøre det. Men hvis det er det man vil, ser jeg ingen anden vej frem. B&W bruger i princippet det samme trick, bare lidt lavere placeret. et gevaldigt BÅT i mellemtonen, som får alting til at virke hårrejsende dynamisk. Effekten er præcist den samme, ligesom årsagen er at finde i nøjagtigt samme fænomen. Fuldt eller mindre bevidst placerede resonanser i de områder, hvor man ønsker opmærksomheden trukket hen.
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vienna er en sovsebørge, hvilket kan aflæses direkte af den impedanskurve Stereophile har lavet.?????????????????????????????????????????????????????? ???????????????? Hvordan kan en måling, være lige med en "sovsebørge" Jeg troede det var lyden det handlede om, og ikke dine gamle målinger. LYT TIL ET PAR HAYDN, og kom med noget konstruktivt.
VH. T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum
Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Kom nu KVK
Du viser sgu' da ikke de gamle kurver fra en helt anden højttaler. Prøv nu og lytte, og du vil sige Haydn, er langt bedre end H300.
Tak til Dario for de lærerige oplevelser. Ikke tak til de kloge hoveder, der har læst sig til hvordan tingene lyder.
vh. T
|
|
|
Jeg har for det første aldrig set en Vienna der ikke måler som ovenstående. De har allesammen en kæmperesonans direkte i mellemregistret. Og jeg har i øvrigt aldrig sagt at Haydn eller for den sags skyld nogen højttaler er bedre end andre, men den her reproducerer 100% sikkert ikke det indkomne signal på nogen måde. Det er en tryllekunstner, som skaber sit eget univers helt uden forbindelse med det signal den modtager. Og vil man det, så er der sikkert ingen erstatning. Eneste anke må blive, at man aldrig får det grej man sætter på den at høre. Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre. Mht. Helicon 300, så kan jeg tilføje, at det nok kræver lidt arbejde at få den op at synge. Den skjuler ikke på den måde det grej der sidder foran. Det kan man så vurdere som en kvalitet eller en svaghed, ikke desto mindre er det et faktum.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum
Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Vienna er en sovsebørge, hvilket kan aflæses direkte af den impedanskurve Stereophile har lavet.?????????????????????????????????????????????????????? ???????????????? Hvordan kan en måling, være lige med en "sovsebørge" Jeg troede det var lyden det handlede om, og ikke dine gamle målinger. LYT TIL ET PAR HAYDN, og kom med noget konstruktivt.
VH. T |
|
|
Beklager, men sådan er det ! Naturlovene kan bare ikke overtrædes. Jeg har dog ikke hørt Haydn, men andre Vienna. Og jeg kan ikke høre forbi den resonante karakter, som jeg helt sikkert tror hr. Gansterer dyrker helt bevidst.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger
Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se at du igen arbejder hårdt og trofast for Hifi-Klubben, kære Søren. Det er efterhånden blevet let at købe højttalere - spild ikke tiden med at lytte, men slå bare impedanskurven op på nettet for interessante købsemner - ser den flot ud og hedder den tilfældigvis Dali - så køb den omgående...
Kommer der forresten snart en undskyldning til den gode hr. Sillesen, Søren ?
Lars
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto
Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gid man kunne sælge hter på impedansstregen. Men der er altså en hel del der kan ses ud af en impedanskurve. Eks kraftigt peakende metal domer.
MVH
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum
Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Dejligt at se at du igen arbejder hårdt og trofast for Hifi-Klubben, kære Søren. Det er efterhånden blevet let at købe højttalere - spild ikke tiden med at lytte, men slå bare impedanskurven op på nettet for interessante købsemner - ser den flot ud og hedder den tilfældigvis Dali - så køb den omgående...
Kommer der forresten snart en undskyldning til den gode hr. Sillesen, Søren ?
Lars |
|
|
Von dreiundziebzich - dit gamle tunghøre båtøre ! Troede da du var blevet balsameret for længst, jeg har endda bidraget til en indsamling, hvor nogen sagde, at de ville balsamere dig pænt og ordentligt - gad vide hvad pengene så er gået til? Tror du de holder liv i dig, fordi du kan bruges til reservedele så? Hvad har du da der duer? Det kan da umuligt være placeret øverst Men ellers jo! Jeg har købt masser af aktier i Klubben, og nu er jeg ved at score kassen. Jeg har samtidig en "short selling possition" i Vienna, så jeg kan score kassen, når de decender. Men ellers så har jeg da hørt de resonatorer ved mange lejligheder efterhånden. De siger ikke bååt, heller ikke truut, men bare sjask. Lidt ligesom plasket efter en springer i svømmehallen. Og jeg er ret sikker på, at Gansterer bliver skuffet, hvis du ikke har opdaget det samme. Han gør sit til det hele tiden og med fuldt overlæg. Han er faktisk rimeligt succesfuld med den strategi - bl.a. har han fået en del $ op af din lomme. Men hvis du ellers kan forklare hvordan Qét kan holdes ensartet og frekvensgangen jævn, med den stigning i impedans, så bliver jeg din største fan nogensinde. Måske endda du kan tilbagevise at e=mc2. Det vil være et hit "Einsteinkillers unlimited"
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem
HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2118
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Gid man kunne sælge hter på impedansstregen. Men der er altså en hel del der kan ses ud af en impedanskurve. Eks kraftigt peakende metal domer.
MVH
|
|
|
Nu er det ikke for at forsvare KvK's udsagn her, men han sælger jo nok heller ikke ligefrem skidtet på impedans kurven, men han mener han har opdaget en fejl på VA's kurve, som uungåeligt medføre nogle unønskede effekter... Om dette er sandt eller ej, skal jeg ikke kunne sige, men l**tet lyder sku godt aligevel
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto
dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Hej folkens
Ville som bare lige dele min oplevelse idag nede ved vassagohifi.
Jeg kom derned og Herr jensen var ved at sætte nogle daliér Helicon 300 op ... Jeg satte mig til rette i stole i sweetspot og hørte dem så, men forskelligt musik såsom Sherman robertson, Sara K, Robben Ford og noget fussions jazz og lidt klassisk.. hørte så på den i lidt tid, og bad jensen byttet om til de Haydn han havde stående lige ved siden af.. dvs at han satte dem til på nøjagtigt samme setup og hold da K.... en verden til forskel der var... perspektivet blev MEGET bredere og selv dyben blev bedre... det eneste daliérne gjorde bedre var i bunden, der var lidt mere hug på!! Nå bad ham så om at skifte tilbage igen til dali og sikkert en skuffelse, sara ks stemme blev tynd og ja nærmest kedelig at hører på... der manglede noget seriøst fylde i stemmen... men som nævnt tidligere så var bunden (bla trommerne) bedre/dybere end Haydn... men gik så tilbage til haydn igen og der kom smilet frem på mine læber igen og musik glæden kom som at knipse med fingrene dvs med et!!! Nå blev bare chokket over den test idag at jeg ville dele den med iandre... havde regnet med at daliér klarede sig bedst men NEJ..
Kom gerne med jeres meniger om evt test i har prøvet.. gerne i relation til de modeller som er nævnt overfor...
MVH Don |
|
|
BRAVO. Du har siddet og lyttet på mit gamle sæt speakers med Soundstyle stands. Har aldrig haft lejlighed til at høre Haydn så derfor svært at sammenligne. Men ingen tvivl om at Helicon kræver noget af udstyret. Jeg kan absolut ikke nikke genkendende til lytteindtrykket. Med mit Bladelius grej lød de fremragende !
Transient __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger
Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Andre skrev:
Gid man kunne sælge hter på impedansstregen. Men der er altså en hel del der kan ses ud af en impedanskurve. Eks kraftigt peakende metal domer.
MVH
|
|
|
Nu er det ikke for at forsvare KvK's udsagn her, men han sælger jo nok heller ikke ligefrem skidtet på impedans kurven, men han mener han har opdaget en fejl på VA's kurve, som uungåeligt medføre nogle unønskede effekter... Om dette er sandt eller ej, skal jeg ikke kunne sige, men l**tet lyder sku godt aligevel
|
|
|
Altså jeg køber nu stadigvæk mine speakers for lyden....
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
|
|
|
|
|
|
|
|
|