Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netkabler - et billigt tweak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nogen tid siden lavet et meget billigt tweak. Jeg havde en klasse B effekt forstærker, der blev forsynet fra nettet via en stikdåse. Så var det, at jeg fandt på at fordoble kvadratet på ledningen fra stikket i væggen hen til stikdåsen, og se: Fastere bas! Forklaringen må være, at udgangsimpedansen fra net til stikdåse faldt så meget, at det forbedrede dynamikken. Men det var en del billigere end de dyre sager, man ellers kan købe.

Jeg vil gætte på, at har en netledning tvætsnitsareal nok og er det skærmet effektivt, så kan man ikke nå meget længere. Jeg mangler så den med at bruge skærmet kabel, det har jeg til gode.

Med venlig hilsen

Jens

Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hej der !

Prøv at gå i silvan og køb NKT tråd på 1,5mm2, og lav det helt henne fra stikkontakten og til stikdåsen og der fra til dine lyd killer vis du har den mulighed.

Bare fra stikkontakter til stikdåsen er der noget at hænte.
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Du har nok fat i noget. Men mange mener det er ren woodoo da det kun er en meget lille bid af forsyningsvejen du ændrer. Der er jo mange km ledning til nærmeste a-kraft værk så hvad betyder en promille på den sidste meter? Men der er mere end luft under solen. For det første er det langt højerer spændinger der transmiteres fra værket. For det andet er det væsentligt kraftigere kvadrat kabel der løber frem til din måle rend det der ligger i væggen.

Læs evt. lidt kvalificeret lommefilosofi her: http://www.geocities.com/jonrisch/ac-cords.htm

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Nu du er i gang så skulle du også prøve at lave et ægte stjerne udtag så der er lige meget hul igennem til alle dine komponenter der er sluttet på.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

ozzy24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

ja det lyder da , som et billigt tweak. brugerselv netkabler fra mictor og de kan varmt anbefales.

effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850

Til top Vis ozzy24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ozzy24

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

undskyld, jeg blander mig lige her! jeg har lige et tillæg`s spørsmål til tråden, skal man ikke have en stikkontakt med jord i , ? for at netkablet kan aflede støjen ?? .

el. har jeg fat i en gal ende?

Til top Vis thiemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thiemer

Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Februar 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Interessant artikel, Granholm. Jo, jeg er enig i, at det kun er et lille stykke af vejen, jeg har ændret, og det lyder som voodoo, men jeg må konstatere, at det virkede. Jeg kom, da jeg havde skrevet indlægget i går, i tanke om, at der også havde været netop hørbare, men heller ikke mere, positive ændringer i det øvrige frekvensområde. Den med stjerneudtaget må jeg lige tygge på.

nhj4's forslag om at benytte 1,5mm2 NKT tråd lyder interessant - lige nu ligner min samling af netledninger en ormegård, der må jeg vist se at få ryddet op og få kortet ledningernes længde ned til et absolut minimum.

Thiemers spørgsmål kan der svares nej til. Støjen kan i nogen grad filtreres fra med et filter, der ikke tillader uønskede spændingsspidser over en vis størrelse at nå hen til apparaterne, og som indeholder en DC-fælde, så der ikke kommer evt. DC ind til apparaterne. Men det tredie ben med en rigtig jord hjælper yderligere, det har jeg blot ingen erfaring med, måske andre har? Se evt. http://home.worldonline.dk/isl24678/migselv/netstojsfiltre.h tm

Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes