Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. maj 2024 | 19:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dynaudio, Unison Research & ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Hehe i drømmer, men jeg kan sige at jeg pt har forberedt mig rigeligt, jeg har trykket begge bas/mellemtoner i bund og sømmet dem fast(så de ikke ryger nogen steder), diskanten har jeg dæmpet 10 dB, forstærkerens volumenknap er limet fast omkring 5.. Så i kan bare komme an

__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Hehe i drømmer, men jeg kan sige at jeg pt har forberedt mig rigeligt, jeg har trykket begge bas/mellemtoner i bund og sømmet dem fast(så de ikke ryger nogen steder), diskanten har jeg dæmpet 10 dB, forstærkerens volumenknap er limet fast omkring 5.. Så i kan bare komme an


Så er det godt at vi ikke kun har POOHmare tilgængelig

Hvad slæber brårhgg med? De norske snesko?!??

Jeg glæder mig iøvrigt til at trykke støvhætterne ind på dine Fogusch!


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Er også glad for SD fødder her. Der bliver strammet op og især stemmer træder mere frem. 

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Det ser satme godt ud, drenge 


Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Daijlee draingææh.. schmåggæh haddæh
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

"Vi skal ud på en rejse. En rejse HELT ind i sindet."
Det er helt vildt, som de hatte der åbner op for sanserne

Vi fik desværre ikke rigtig noget til at gå i stykker for alvor, omend de klejne Focus'er til tider kæmpede en brav kamp med at holde enhederne fastspændt i kabinetterne. Det lykkedes faktisk, på trods af ihærdige forsøg.
Du har gjort et super vellykket setup, Rune

Tak for hyggeligt selskab igår. Næste gang må vi tidligere på aftenen daske ned til pizzasmeden, for endnu flere oplevelser med det faste inventar fra Vestegnen. I sandhed en oplevelse i sig selv!

Hygge,
Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Så får i lige lidt billeder fra gårsdagens herligheder, vi starter lige med billedet lige efter tinfoil hats, der gik ikke lang tid før vi rullede rundt af grin:




Herefter i vilkårlig rækkefølge, hvad vi fik hørt på, tror vi fik hørt i alle mulige og umulige kombinationer, og det var p***e hyggeligt, Dynaudioerne, startede med at gøre livet hårdt for Accuphase og Primare, hvor de spillede lidt for kække, og hev alt strøm ud af dem så de lignede to udsugede juicebrikker
Men så kom der to nordmænd, og de gav så Dynaudio'erne et ordentlig drag over nakken, og så var de ikke så kække, her dansede danskerne lige efter nordmændenes pibe
Alt i alt var det en rigtig hyggelig aften, med musik så højt at ørerne blødte, og mange skægge ting fandt sted, bl.a. kom naboen kl ?? (ja det ved jeg sgu ikke), men det endte med at ham og en kammerat joinede vores sluttede selskab, og kl 3 om natten møder jeg underboen på trappen som siger(uden ironi), "Det er da ikke meget i har larmet hva? Troede I ville larme meget mere.."
Så må sige at jeg har nogen meget forstående naboer Der var ingen "VENLIGST RET DIG EFTER DET!"
Nå lidt sludder for en sladder, her lidt billeder, spørg frit ind, jeg har pt ikke overskuddet til at skrive om ALLE indtrykkene, så bliver jeg aldrig færdig




Kaptajn Morgan













__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1294
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Det er et ømt syn...der er vist ved at være forbindelse ude til højre .



__________________



'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

 

Velkommen ombord i nørdernes klub. Alt musik og hifi lyder trods alt bedre med rødvin i blodårerne.

Hvad lød bedst af de tre setup set uden filter



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok et ømt billede, i mangler da bare de farvede dragter, så er i teletubbies  

Dejligt med lidt hifi/musik hygge



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtigt hyggeligt ud Rune, jeg ville meget gerne have gjort jer selskab, men havde jo desværre allerede en aftale... ØV.
Havde Jacob også slæbt sine focaler hjem til dig?


__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

 

Velkommen ombord i nørdernes klub. Alt musik og hifi lyder trods alt bedre med rødvin i blodårerne.

Hvad lød bedst af de tre setup set uden filter

Jeg må desværre indrømme, at broks EC blokke har den mængde effekt der skal til for RIGTIGT at drive de små Dyns. De æder strøm som et stort sort hul! Derfor var EC blokkene også dem der fik Focus'erne til at vise sit fulde potentiale i går. Det er en ikke helt u-imponerende lille speaker



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Ja hej! Og mange tak for igår

Desværre var der ikke noget af det crapgrej vi havde samlet sammen igår, der for ALVOR lød elendigt. Til gengæld var overall performance vanen tro langt under middel.  Vi må endnu engang konstatere at selvom broks EC blokke ikke kan spille musik, så tjener de i det mindste et langt højere formål; at smadre højttalere. De er ikke bygget med hifi for øje, men kan bruges til andre ting såsom nedrivning, back-up strømforsyning til vaskemaskinen, svejseanlæg og des lige.

Tak for endnu en hyggelig aften



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

 

Velkommen ombord i nørdernes klub. Alt musik og hifi lyder trods alt bedre med rødvin i blodårerne.

Hvad lød bedst af de tre setup set uden filter



Hej M4L

Det er sgu svært at sige hvad der decideret lød bedst, for hver ting lød godt, bare til forskellige ting.

Det rene primare setup havde et lydbillede der var meget fokuseret mellem højtalerne, og med lidt mere go, og kant end Accu'en. Generelt var Primare lidt mere sjovt til rock f.eks.
Accuphase kom mere "ud af højtalerne" med et lydbillede der strakte sig på den anden side af højtalerne, lyden her var mere "fin", "poleret" og måske mere velopløst? Den var lidt mindre sjov til rock, men tror det er perfekt match til de lidt mere stille genre..
Både Accu og Primare havde problemer med Dynaudioerne ved høje lydtryk, man kunne tydeligt høre når de begyndte at få for meget. Primare valgte at blive lidt spidst i det, og Accu valgte at droppe alt hvad der hed bass
Electrocompaniet, ligger i lydkarakteristika, måske et sted i mellem Accu og Primare, og har så bare en ordentlig røvfuld muskler, og hold da op hvor det kan få de Dynaudioer ud af sengen, det er et imponerende greb de har om højtalerne, og det var først med disse at højtalerne gav først op, og ikke forstærkeren.
Vi hørte også det hele i forskellige kombinationer, og min personlige favorit var nok Primare grejet med EC blokkene på, det gav en lyd som jeg godt kunne være helt tilfreds med

Men igen, det er sgu svært at beskrive, samtidig med at det er svært at huske alle detaljer, eftersom vi hørte musik i 12 timer


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Det ser sku hyggeligt ud og kan godt lide at i går hele vejen for at opfange alle de små mikro-signaler som er i musikken. Sådan en Tinfoil hat er sku ikke helt at spøge af

Men at det alligevel var de Nordske effekter som slog BÆ-mare og accu-PIS, det er jo ikke til at forstå



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Music4life skrev:

 

Velkommen ombord i nørdernes klub. Alt musik og hifi lyder trods alt bedre med rødvin i blodårerne.

Hvad lød bedst af de tre setup set uden filter



Hej M4L

Det er sgu svært at sige hvad der decideret lød bedst, for hver ting lød godt, bare til forskellige ting.

Det rene primare setup havde et lydbillede der var meget fokuseret mellem højtalerne, og med lidt mere go, og kant end Accu'en. Generelt var Primare lidt mere sjovt til rock f.eks.
Accuphase kom mere "ud af højtalerne" med et lydbillede der strakte sig på den anden side af højtalerne, lyden her var mere "fin", "poleret" og måske mere velopløst? Den var lidt mindre sjov til rock, men tror det er perfekt match til de lidt mere stille genre..
Både Accu og Primare havde problemer med Dynaudioerne ved høje lydtryk, man kunne tydeligt høre når de begyndte at få for meget. Primare valgte at blive lidt spidst i det, og Accu valgte at droppe alt hvad der hed bass
Electrocompaniet, ligger i lydkarakteristika, måske et sted i mellem Accu og Primare, og har så bare en ordentlig røvfuld muskler, og hold da op hvor det kan få de Dynaudioer ud af sengen, det er et imponerende greb de har om højtalerne, og det var først med disse at højtalerne gav først op, og ikke forstærkeren.
Vi hørte også det hele i forskellige kombinationer, og min personlige favorit var nok Primare grejet med EC blokkene på, det gav en lyd som jeg godt kunne være helt tilfreds med

Men igen, det er sgu svært at beskrive, samtidig med at det er svært at huske alle detaljer, eftersom vi hørte musik i 12 timer

fedt med sådanne arrangementer og bestemt noget som er lærerigt og sjovt!

Nogen gange også overraskende. Afhængig af smag kan nogen kombinationer falde mere heldigt og uheldigt ud. Har oplevet det samme med mine setups tidligere. Det handler om at sammensætte det rigtige match og her har prisen ikke altid den afgørende faktor.

NB. Du skal lige have gjort noget ved dine teletubbies billeder, de fylder så meget at skærmen snart skal være en dobbelt Widescreen



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Rune|WildChild skrev:
Music4life skrev:

 

Velkommen ombord i nørdernes klub. Alt musik og hifi lyder trods alt bedre med rødvin i blodårerne.

Hvad lød bedst af de tre setup set uden filter



Hej M4L

Det er sgu svært at sige hvad der decideret lød bedst, for hver ting lød godt, bare til forskellige ting.

Det rene primare setup havde et lydbillede der var meget fokuseret mellem højtalerne, og med lidt mere go, og kant end Accu'en. Generelt var Primare lidt mere sjovt til rock f.eks.
Accuphase kom mere "ud af højtalerne" med et lydbillede der strakte sig på den anden side af højtalerne, lyden her var mere "fin", "poleret" og måske mere velopløst? Den var lidt mindre sjov til rock, men tror det er perfekt match til de lidt mere stille genre..
Både Accu og Primare havde problemer med Dynaudioerne ved høje lydtryk, man kunne tydeligt høre når de begyndte at få for meget. Primare valgte at blive lidt spidst i det, og Accu valgte at droppe alt hvad der hed bass
Electrocompaniet, ligger i lydkarakteristika, måske et sted i mellem Accu og Primare, og har så bare en ordentlig røvfuld muskler, og hold da op hvor det kan få de Dynaudioer ud af sengen, det er et imponerende greb de har om højtalerne, og det var først med disse at højtalerne gav først op, og ikke forstærkeren.
Vi hørte også det hele i forskellige kombinationer, og min personlige favorit var nok Primare grejet med EC blokkene på, det gav en lyd som jeg godt kunne være helt tilfreds med

Men igen, det er sgu svært at beskrive, samtidig med at det er svært at huske alle detaljer, eftersom vi hørte musik i 12 timer

fedt med sådanne arrangementer og bestemt noget som er lærerigt og sjovt!

Nogen gange også overraskende. Afhængig af smag kan nogen kombinationer falde mere heldigt og uheldigt ud. Har oplevet det samme med mine setups tidligere. Det handler om at sammensætte det rigtige match og her har prisen ikke altid den afgørende faktor.

NB. Du skal lige have gjort noget ved dine teletubbies billeder, de fylder så meget at skærmen snart skal være en dobbelt Widescreen



Hehe, der tror jeg det er dine computerkundskaber der fejler, angående billedet, det er nemlig lige præcis 800 px bredt Så måske du har fået zoomet eller noget?
Og ja når man sidder med sådan 3 setups som vi gjorde i lørdags, så er det sgu meget smag det kommer an på, for der er ikke noget af det der er dårligt lavet eller noget..


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Det ser sku hyggeligt ud og kan godt lide at i går hele vejen for at opfange alle de små mikro-signaler som er i musikken. Sådan en Tinfoil hat er sku ikke helt at spøge af

Men at det alligevel var de Nordske effekter som slog BÆ-mare og accu-PIS, det er jo ikke til at forstå



Nej det er der jo ingen der fatter en bjælde af

Og dog... Jeg fortryder sikkert at jeg siger det her, og jeg undskylder på forhånd overfor brok, men de EC blokke er bare røv fede! Nu har jeg desværre måtte lade mine ører bløde til dem en del gange, og der er ikke meget at udsætte på dem. De er på een gang silkeblide og fuldstændigt fanden i voldsk når det kræves, og de kan bogstavelig rykke en højttaler fra hinanden

Min opfattelse af det øvrige grej var at Primare rykkede rimelig fedt på rockmusik (den slags hørte vi en del af ). Det spiller en anelse upoleret og lidt som gadens uartige dreng. Lige i fjæset og møg ubehøvlet, og det er fedt når der skal rykkes igennem uden så meget fis. Det er tonalt afstemt med et lille hæv i det nedre basområde som giver en grundklang der umiddelbart får det til at lyde lidt mørkere end fx Accuphase. Det er dog ikke tilfældet for det er faktisk ret neutralt i mine ører, der er bare mere fokus på output i dybbasområdet. Det er no-nonsene grej, no-nonsense lyd og det spiller fedt uanset hvad du kaster efter det. Det har rigeligt med kræfter, og lader til at overholde specifikationerne perfekt, men som med Accu så kan man ikke sprænge fysikkens rammer, og de Focus 140 suger strøm som ind i h........ Når det blev for meget rodede lydbilledet sammen, og det var ikke svært at høre hvornår det kippede.

Accuphase performer bedre på de anale hifi-termer. Der var lidt mere ro over lydbilledet end på Primare efter min mening, bedre adskillelse af de forskellige lag og et bredere lydbillede. Accuphase er som Rune skriver også lidt mere poleret. Det er en anden spillestil, og det klæder ikke nødvendigvis musik der tigger lidt om at give slip. Det er naturligvis et spørgsmål om smag, men jeg vil give såvel Rune som brok ret i, at Primares spillestil faktisk er lidt federe når der skal gang i gaden. Ikke at Accuphase er tilbagelænet, for det er ikke sagen, det er bare ikke lige så fanden i voldsk. Omvendt kan Aggu nogle tricks når genren falder på fx akustisk eller mere rytmisk musik, hvor der er mere fokus på detaljen. Som med Primare grejet så måtte Accuphase også give op før Focus 140. Lydbilledet rodede ikke sammen, men det var let at høre at der blev lukket af nedadtil når E-350'eren blev bedt om at afgive mere strøm end den er bygget til.

Broks EC blokke har allerede fået alt for meget ros, og jeg vil derfor slutteligt nøjes med at konkludere at de er p***ehamrende grimme, fylder for meget, og bliver væsentlig mere varme i venstre end i højere side, til trods for at vi har med en balanceret brokoblet konstruktion at gøre. Magen til crap skal man lede længe efter!

Hvad der var fedest på aftenen i mine ører har jeg svaret på, og brok har i forvejen for meget selvtillid


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes