| Forfatter |
|
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 27 December 2003 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu snakker i så meget om perspektiv, dybde osv.er det noget du/i hører efter, når i er til koncert med f.eks. u2, erykah badu, michael jackson, iron maiden, eminem eller ligende?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 27 December 2003 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske ikke, men det er noget der findes når du er til klassisk koncert
eller hører anden form for akkustisk musik, ligeledes kan det
genskabes kunstigt både vi alm. stereo og q-sound, men er ligeglad
med realisme, og om lilletrommen er lidt til venstre eller meget til
venstre så kan du selvfølgelig være ligeglad. Desuden kan man ikke
sammenligne koncerter med studie, der er mange flere muligheder i
et studie, og det vælge en del kunstnere at benytte sig af, også
selvom det ikke kan genskabes live.
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2003 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen det er jeg da godt klar over, altså at dybde og perspektiv osv. mest er til klassisk musik.det er det jeg mener.hvis man nu er til "rytmisk" musik går man jo ik ud og køber et komplet audio note anlæg vel?det var ment som en lille provokation.jeg har intet imod nogle hører klassisk og andre hører "rytmisk" musik. men HIFI er en smagssag.
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2003 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
blev bare lidt træt af jonas og andre der skriver at det ik er en smagssag.iøvrigt er han da vlkommen her i tråden.det ku egenligt være meget sjovt at lave en lille opgørelse over hvilken slags musik folk hører.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 28 December 2003 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er faktisk lidt sjovt at der igen er startet en tråd som denne, jeg har nu fulgt debatten i de sidste 2½ år, den startede på hifi-link.dk og er endnu i live her på hifi4all, hvis i ser jer lidt omkring i arkivet af tråde så kan i finde mange "guldkorn" både ang. musik vi lytter til og ligeledes om emnet "er hifi en smagssag"
Så måske er det bare mig som har været med længe nok til at jeg ikke synes at der er mere kød på den sag eller også er det jer som ikke har været med så længe endnu.
Prøv at slå et slag omkring arkivet og i vil finde hvad i søger og sig lige til når i har gennemlæst alle trådene, jeg vil tro at i er færdige engang til foråret 2004 
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 28 December 2003 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Perspektiv i klassisk musik ?? Var lige i det Kgl Teater og sad på gulvet på række 9 ude under balkon'en i venstre side. Det var den værste lyd, jeg nogensinde har oplevet. Fuld af resonanser og nedre mellemtone - intet perspektiv - det har der i øvrigt aldrig været i det Kgl. Teater... uanset hvor man sidder på gulvet. Det kan lige til nød gå, når man kommer op på balkonerne midtfor på 1. række.
Var for kort tid siden i Staatsopern i Berlin. Selv om der også her er en orkestergrav var lyden klasser bedre uden at være perfekt. Den bedste lyd, jeg til dato har oplevet var i Storebæltshallen i Korsør for 2 år siden, hvor både publikum og orkester sad på gulvet, mens koret var placeret på tilskuerpladserne bag orkesteret. Heldigvis havde jeg mine to knægte på dengang 7 og 11 med dengang - de sad med åben mund og polypperne hængende ud af begejstring.
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2003 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ka sku ik rigtig bruge de der polls til en skid . der er da flere end 5 musikgenrer. til redaktøren : de savner en engelsk oversættelse af din wadia 302 test.
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2003 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|