Hejsa
Det kan du godt, men det er ikke officielt understøttet, og opsætningen er MEGET omstændelig. Proceduren er forskellig fra Vista MCE og i XP MCE. Den går i store træk ud på at finde denne entry i registry hvis vi taler om XPMCE: (nedenståeande er Pure Video, som skal ændres til FFDshow)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Service\Video]
"PreferredMPEG2AudioDecoder"="
{6C0BDF86-C36A-4D83-8BDB-312D2EAF409E}"
"PreferredMPEG2VideoDecoder"="
{71E4616A-DB5E-452B-8CA5-71D9CC7805E9}"
Tallene du ser i parrentes (tuborg) ændres til FFDshows nummer, kan findes ved hjælp af Graphedit..
{04fe9017-f873-410e-871e-ab91661a4ef7} på mit system.
(Sikkert ikke det samme på dit eller andres)Dernæst indstilles FFDshow Video Decoder til: MPEG=lipmpeg2, MPEG in AVI=lipmpeg2, RAW= All Supported og colorspace til yuv12.
Proceduren er den samme i Vista, men der ligger entryen under HKCU\software\windows\currentversion\Media Center\ og en eller anden anden entry som jeg ikke lige kan huske Men det giver sig selv når man kigger hovedfolderen igennem....(i øvrigt også derfor at programmet Deccheck IKKE virker med Vista......Man kan bruge samme metode hvis man vil bruge PURE Video i stedet for Native Decodere i Vista......Pure Video er PT. ikke understøttet af Vista)
Husk dog at backe up. Jeg kan grundlæggende IKKE anbefale at lave dette nummer, til andet end film, da sport og så videre er MEGET krævende at køre Postprocessing på.....Det vil utvivlsom hakke ved 25fps PAL.
En anden ting man skal overveje i denne sammenhæng er at du er nødtvunget til at køre Deinterlace på en relativ høj opløsning (720x576), hvilket er MEGET processorkrævende, og som ikke efterlader meget til andre ting herunder resize og Warpsharp fx...(min e6300, kan ikke klare ret meget i denne sammenhæng)
Desuden er det vigtigt at du vælger en FFDshow version der har VMR9 (en af de seneste)
Mvh Anders