Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. maj 2024 | 20:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony kdl 32 u 2000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har længe gået og overvejet og få sat en fladskærm op i stuen

Da jeg stadig mener der er langt endnu før de når CRTernes billedkvalitet selv på de dyreste ser jeg ikke nogen grund til at give mange penge for det da det sikkert skal udskiftes indenfor en overkommelig årrække.

Jeg faldt over dette: SONY KDL32U2000 til ca 6500,- hvilket virker meget rimeligt

Er der nogle der kender dette tv?
Er der åbenlyse bedre alternativer TIL SAMME PRIS?

Erfaringer søges....


__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
ML_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

På opfordring vil jeg lige dele ud af mine erfaringer med dette fjernsyn.

Jeg har brugt et i godt og vel en måned, og jeg må sige, at jeg er ovenud tilfreds.

Jeg er vild med det simple design og den titanium-agtige farve.

Dyret har jo både digital og analog tuner, og de fungerer begge upåklageligt.
Selv bruger jeg næsten udenlukkende den digitale, og billedet er helt i top! :)
Sorte farver er sorte, og LCD-pixellering er ikke noget problem. Jeg bruger selv fjernsynet til at se mange film på (også fast-paced action), og selv der er det absolut et godt billede (men naturligvis ikke CRT-niveau).

Den medfølgende fjernbetjening er god, og menuerne er logiske og nemme at finde rundt i (og hurtige!).
Jeg havde før en ekstern DVB-T reciever som var noget hø (langsom respons, problemer med undertekter), men Sony TV'et fungerer til topkaraktér!

Ift. mit gamle fjernsyn er der dejligt mange in/outputs (bl.a. HDMI in: 1080i, 760p, 576i/p, 480i/p) - testede lige HDMI i går med Gladiator - top-nice billede :-D. Det eneste irritationsmoment her er, at S-VHS inputtet, som jeg benytter mig af, sidder på venstre side af fjernsynet. Det betyder, at man kan se ledningen stritte ud, når man sidder og ser fjernsyn.

Det eneste andet nævneværdige problem er det infrarøde øje, som kan være lidt "ufølsomt".
Jeg sidder selv ~3m fra mit fjernsyn, og her er det nok at pege i retning af skærmen, men ved det andet apparat, jeg har benyttet, er afstanden under 2m, og det betyder, at man må pege direkte mod det infrarøde øje før det reagerer - men det er nu ikke noget stort problem.

Alt i alt et vidunderligt fjernsyn og til 6500,- er det næsten en forbrydelse ikke at anskaffe sig et!! :-P
Til top Vis ML_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_DK
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hej Ml_DK

Mange tak for det meget uddybende svar

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
ML_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Det var så lidt :-)

En ting, jeg måske skal nævne, som i hvert fald tog mig med bukserne nede, er, at antennerne til de digitale tunere ikke er kompatible med de analoge.
Så hvis det er første gang man er ude at købe fjernsyn med digital tuner skal man sørge for også at købe en antenne - ellers bliver man sgu trist når man kommer hjem og ikke kan se tv! :-P
Til top Vis ML_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_DK
 
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Undskyld jeg trænger mig på , men jeg har også set det omtalte fjernsyn til prisen  og er lidt interesseret i det.

Hvordan klarer den hurtige bevægelser (læs fodbold) ? Jeg synes ikke rigtig jeg kan blive klog på om en cld i denne prisklasse forventeligt kan leverer er ordenligt billede actionscener eller fodbold hvor der jo er mange panoreringer og hurtige skift

Musashi

 

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi
 
ML_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 05:28 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige at jeg stort set ikke ser noget fodbold i fjernsynet, men det er ikke noget, der har generet, når jeg har set sportsnyheder.
Desuden kan jeg sige, at håndbold og skiløb i ikke er noget problem - det spiller bare.

Jeg vil lige være obs på det her i de næste dage og se, om jeg kan falde over lidt fodbold, så du kan få en tilbagemelding - for jeg kan godt forestille mig, at hurtige bevægelser med røde trøjer på grøn baggrund er noget af det, der må trække tænder ud :-)
Til top Vis ML_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_DK
 
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

ML_DK skrev:
Det var så lidt :-)

En ting, jeg måske skal nævne, som i hvert fald tog mig med bukserne nede, er, at antennerne til de digitale tunere ikke er kompatible med de analoge.
Så hvis det er første gang man er ude at købe fjernsyn med digital tuner skal man sørge for også at købe en antenne - ellers bliver man sgu trist når man kommer hjem og ikke kan se tv! :-P


Jeg skiftede fra analog til digital helt uden problemer. En antenneforstærker, og så virkede det upåklageligt i hele huset.


__________________
www.FotoHoej.dk
Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 
ML_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

LasseHoej skrev:
 
Jeg skiftede fra analog til digital helt uden problemer. En antenneforstærker, og så virkede det upåklageligt i hele huset.


Okay?
Jeg så bare, at min gamle antenne ikke virkede til det digitale net, og så troede jeg, at det var et andet system, de digitale brugte. Et indtryk, der blev forstærket af, at samtlige digitale antenner har haft en radikalt anderledes form end de analoge (de har været ~rektangulære).

Men det ser ud til, at jeg har været for hurtig til at drage min konklusion :-/

Så hvis det virker med en antenneforstærker, må det være fordi DVB-T "bare" sendes med en lavere effekt end det analoge net?


Update
Høh. Jeg måtte jo lige checke tingene, så jeg gravede en gammel antenne med inbygget variabel forstærkning frem fra gemmerne - og ganske rigtigt! Når man skruer ned for forstærkningen kommer der problemer med det digitale signal indtil det forsvinder helt! Jeg er overbevist :)
Til top Vis ML_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_DK
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hvis man skal have et billigt vægophæng til denne skærm... hvor skal man så "gå hen"?

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Hvis man skal have et billigt vægophæng til denne skærm... hvor skal man så "gå hen"?

Mon ikke du kan købe det ophæng der hvor du køber fjernsynet - Måske kan du handle det ind som lidt rabat :-)

Musashi

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Harald *Nyborg har faktisk sommetider billige vægophæng....

 

venligst



__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Så blev det endelig købt

Jeg kørte en tur i Elgiganten Viby for de måtte jo vide noget om det her. Efter forgæves at have ventet i 20 min (tiden efter jeg havde kostateret at jeg ikke kunne finde det annoncerede tv) gav jeg op... Inspireret af Sprængfarlig bombe havde je lyst til at råbe: "Hvem er det man skal r.vpile or at få betjening her!!!!!"

I går formiddags var jeg i Elgiganten i midtbyen. Her var der dog en der tilbød mig "hjælp" men efter han havde læst det jeg også kunne læse på diverse skilte op, og fundet et ophæng til 1500,-, betrode han mig at han kun havde været der en dag... det havde jeg aldrig gættet, men dog et plus at han da forsøgte.

Nå men efter min oplevelse i dag tænkte jeg; "det her kan da umuligt blive værre" så jeg kørte i Bilka/Tilst for at købe fjernsynet. Efter at have kigget i ca. 1 min kommer der en venlig sælger hen til mig og spørger om jeg skal bruge hjælp. Jeg forklarer kort at jeg overvejer at købe SONYét og gerne vil have mine muligheder at vide vedr. ophæng. Et splitsekund senere står han med det korrekte ophæng til 600,- og forklarer hvordan det monteres...

Det tog mig ikke lang tid at beslutte at her ville jeg gerne køre mit dankort igennem... thumbs up Bilka/Tilst

Havde aldrig troet at jeg ville komme til at købe Audio Visuelt udstyr et sted hvor jeg også køber mad

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
ML_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

2 mælk - check
Spegepølse - check
32'' TV + HDMI kabel - check
Hakkekød - check
Så er endnu en dag i Bilka vel overstået? :-P

Tillykke med købet! Jeg håber du bliver glad for det :)
Til top Vis ML_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_DK
 
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Så blev det endelig købt

Jeg kørte en tur i Elgiganten Viby for de måtte jo vide noget om det her. Efter forgæves at have ventet i 20 min (tiden efter jeg havde kostateret at jeg ikke kunne finde det annoncerede tv) gav jeg op... Inspireret af Sprængfarlig bombe havde je lyst til at råbe: "Hvem er det man skal r.vpile or at få betjening her!!!!!"

I går formiddags var jeg i Elgiganten i midtbyen. Her var der dog en der tilbød mig "hjælp" men efter han havde læst det jeg også kunne læse på diverse skilte op, og fundet et ophæng til 1500,-, betrode han mig at han kun havde været der en dag... det havde jeg aldrig gættet, men dog et plus at han da forsøgte.

Nå men efter min oplevelse i dag tænkte jeg; "det her kan da umuligt blive værre" så jeg kørte i Bilka/Tilst for at købe fjernsynet. Efter at have kigget i ca. 1 min kommer der en venlig sælger hen til mig og spørger om jeg skal bruge hjælp. Jeg forklarer kort at jeg overvejer at købe SONYét og gerne vil have mine muligheder at vide vedr. ophæng. Et splitsekund senere står han med det korrekte ophæng til 600,- og forklarer hvordan det monteres...

Det tog mig ikke lang tid at beslutte at her ville jeg gerne køre mit dankort igennem... thumbs up Bilka/Tilst

Havde aldrig troet at jeg ville komme til at købe Audio Visuelt udstyr et sted hvor jeg også køber mad

Jamen tillykke med det du. Kunne du lige fortælle hva du måtte slippe for tv'et i bilka?

Jeg må sige, at jeg nok også hopper på dne her Sony vogn, med mindre der er nogen som snarest taler mig fra det

Når du har sat det op, kunne du jo forkæle dig selv med glimrende CL fodbold iaften og så beskrive dine oplevelser til fantastisk gavn og glæde herinde

Musashi

 

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

musashi skrev:

jkjaers skrev:
Så blev det endelig købt

Jeg kørte en tur i Elgiganten Viby for de måtte jo vide noget om det her. Efter forgæves at have ventet i 20 min (tiden efter jeg havde kostateret at jeg ikke kunne finde det annoncerede tv) gav jeg op... Inspireret af Sprængfarlig bombe havde je lyst til at råbe: "Hvem er det man skal r.vpile or at få betjening her!!!!!"

I går formiddags var jeg i Elgiganten i midtbyen. Her var der dog en der tilbød mig "hjælp" men efter han havde læst det jeg også kunne læse på diverse skilte op, og fundet et ophæng til 1500,-, betrode han mig at han kun havde været der en dag... det havde jeg aldrig gættet, men dog et plus at han da forsøgte.

Nå men efter min oplevelse i dag tænkte jeg; "det her kan da umuligt blive værre" så jeg kørte i Bilka/Tilst for at købe fjernsynet. Efter at have kigget i ca. 1 min kommer der en venlig sælger hen til mig og spørger om jeg skal bruge hjælp. Jeg forklarer kort at jeg overvejer at købe SONYét og gerne vil have mine muligheder at vide vedr. ophæng. Et splitsekund senere står han med det korrekte ophæng til 600,- og forklarer hvordan det monteres...

Det tog mig ikke lang tid at beslutte at her ville jeg gerne køre mit dankort igennem... thumbs up Bilka/Tilst

Havde aldrig troet at jeg ville komme til at købe Audio Visuelt udstyr et sted hvor jeg også køber mad

Jamen tillykke med det du. Kunne du lige fortælle hva du måtte slippe for tv'et i bilka?

Jeg må sige, at jeg nok også hopper på dne her Sony vogn, med mindre der er nogen som snarest taler mig fra det

Når du har sat det op, kunne du jo forkæle dig selv med glimrende CL fodbold iaften og så beskrive dine oplevelser til fantastisk gavn og glæde herinde

Musashi

 

 

Jeg nåede kun lige at slå det til men har da set lidt fodbold på det hvilket så ok ud.

Nærmere følger

Jeg gav 6499,- for skærmen med fod og ca 600 for ophænget



__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Rasmus Porsgaar
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hej

 

Har også kigget efter dette tv i et stykke tid. Men syntes at 22 cm i tykkelse virker lidt meget? mange andre er omkring 10-12 ca?

Er det fordi dette tv ikke egner sig til ophæng?

har derudover kigget lidt på Samsung´s LE32R31 : http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=217358

Det er nogen lunde samme prisklasse, men nogen der ved om det ville kunne betale sig at give lidt mere og så få samsungs'?

Til top Vis Rasmus Porsgaar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Porsgaar
 
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Rasmus Porsgaar skrev:

Har også kigget efter dette tv i et stykke tid. Men syntes at 22 cm i tykkelse virker lidt meget? mange andre er omkring 10-12 ca?



Jeg har på fornemmelsen at tykkelsen er inkl. fod


__________________
www.FotoHoej.dk
Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

LasseHoej skrev:

Rasmus Porsgaar skrev:

Har også kigget efter dette tv i et stykke
tid. Men syntes at 22 cm i tykkelse virker lidt meget? mange andre er
omkring 10-12 ca?



Jeg har på fornemmelsen at tykkelsen er inkl. fod


Har lige løseligt målt tykkelsen på skærmen til 12 cm, så de 22 cm må være når den står på foden.

Min oplevelse af skærmen er ret positiv. Jeg har tidligere udtalt mig meget kritisk omkring fladskærmes kvalitet, og jeg er da også stadig overbevist om at det bedste billede stadig fås ved CRT skærme (eller projektor) men jeg vil sige at kvaliteten er absolut acceptabel i forhold til hvad jeg har set i diverse butikker med delt antennesignal.

Grunden til at jeg overhovedet tog chancen var at en af mine venner havde købt skærmen og der synes jeg det så ganske tilforladeligt ud.

For at være helt ærlig var det et sats at købe skærmen, og jeg sikrede mig da også at jeg havde mulighed for at aflevere den tilbage hvis jeg ikke ville være tilfreds... Der er på nuværende tidspunkt ingen indikatorer på at det bliver tilfældet... skærmen bliver.... så selv den største skeptiker kan åbenbart overbevises. Jeg er selv ret overrasket.

En ting har jeg i hvert tilfælde lært - en fladskærm SKAL ses hjemme før en beslutning kan tages.

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

jkjaers --->

Det er bare for fedt, at du gider dele dine erfaringer. Resultatet er at jeg om lidt sætte mig i bilen og hente sådan en sjover :-)

Ohh et sidste spørgsmål. Jeg har læst om en del skærme som larmer..... Gør den her også det?

Musashi (ærbødigst)

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

musashi skrev:

<SPAN =bold>jkjaers ---> </SPAN>


<SPAN =bold>Det er bare for fedt, at du gider dele dine erfaringer. Resultatet er at jeg om lidt sætte mig i bilen og hente sådan en sjover :-)</SPAN>


<SPAN =bold>Ohh et sidste spørgsmål. Jeg har læst om en del skærme som larmer..... Gør den her også det?</SPAN>


<SPAN =bold>Musashi (ærbødigst)</SPAN>



Hej musahi

Jeg er glad for at du kan bruge mine sparsomme fladskærmserfaringer til noget. Skriv venligst dine erfaringer her også, det er jo den måde vi hjælper hinanden herinde

Skærmen larmer kun hvis man slår den over på MTV og skruer op

...ellers er den stille som graven.....

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes