| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har luret lidt på at gå igang med mit første selvbyg projekt. Er ikke tilfreds med min Dantax Albatross Subwoofer ('ere, har 2, men har alligevel kun plads til den ene)
Jeg har længe overvejet om jeg skulle købe en SVS, men prisen er altså lige høj nok, og af design-grunde vil jeg af SVS'erne helst have en sub med nedadrettede enheder. Det koster som absolut minimum 10.000 kr for en sub der designmæssigt er noget nær identisk med mine egne. - ingen tvivl om at ydelsen er bedre, men stadigvæk.
Frequence.dk har nogle lidt interessante byggesæt, hvis ellers det overhovedet er noget værd...!?
På deres hjemmeside har de sammenlignet deres subwoofer-kits med hinanden, hvilket jo virker rimeligt nok, og så har de sammenlignet dem med en B&W PV1 til 11.000 som jo er kendt som en hæderlig subwoofer, hvis den ellers havde kostet omkring de 7.000... (altså i ydelse)
Efter deres skala er det billigste byggesæt til 2.000 kr faktisk ret betydeligt bedre end PV1, så hvis det har bare lidt hold i virkeligheden kan jeg virkelig spare nogle penge, og samtidig skabe et design der rent faktisk kan få en æresplads i stuen... (Det ville PV1 ikke engang kunne, den er for lille til at være "skabt for at blive set"...)
Er der nogen der kender ydelsen af de byggesæt Frequence sælger i forhold til almindelige subwoofere som kan købes, og eventuelt kan sammenligne med en SVS PB12-plus?
Lille ekstraspørgsmål: Ville jeg kunne lave Frequence-subwooferene nedadrettede uden at det ændrede på lyden?
|