| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du som sådan godt, men jeg kan ikke personligt se meget idé i det. Jeg har tidligere hjulpet en journalist skrive en artikel om sådanne løsninger for en af de større aviser herhjemme, og som han også indså til sidst, så er det ikke alle løsningerne der er lige smarte.
Jeg skal prøve at forklare kort: Du skal tænke på, at en PC monitor som sådan kun har en indbygget scaler, der kan håndtere andre opløsninger og sørge for at de tilpasses skærmens egen - i dette tilfælde 1400x900. Den har ikke et decideret billedkredsløb og den har ikke optimerede funktioner.
Du skal desuden tænke på, at du så skal tænde og slukke monitoren manuelt. Det er muligt at den går på strømsparefunktion, når du slukker tuneren, men der går nok lige et kvarter, hvor du skal døje med en tændt diode (hvilken sikkert også er tændt efterfølgende) og så en "advarselstekst" på skærmen.
Du kan dog sagtens tilslutte en tuner - eksempelvis gennem D-SUB (VGA) indgangen. Kvaliteten afhænger dog meget af tuneren og i sidste ende ender du med en dyrere løsning end et tv, hvis du skal have et fornuftigt billede. HD kan skærmen sikkert også håndtere, men hvad er idéen i at se HD på en 19 tommer skærm, der ikke engang er optimeret til at behandle tv signaler? 
Der findes så PC monitors med indbyggede tunere, hvor du også har en fjernbetjening. Igen er kvaliteten dog ikke overbevisende.
Så bottomline: Hvorfor ikke bare købe et lille Tv? Samsung laver f.eks. deres populære R7 serie helt ned i 19 tommer. Link: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306460 __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|