Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjemmelavet Ambilight / Backlight? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BinX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Ville lige høre om der er nogen der har erfaring med at lave noget hjemmelavet ambilight, eller backlight er det vel nærmere på  deres vægmonterede fladskærm. Hvilke slags lys der er brugt osv, tips tricks og hints..... ?

__________________
- 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

kan det lade sig gøre? det skal jo "følge" farverne på billedet og det lyder ikke lige som noget teknik der er serlig nem at springe ud i. med mindre at du "bare" snakker om et lysstof rår sat bag på en fladskærm?

__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
BinX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Mener også bare noget lys bag tv'et, derfor jeg skrev backlight..... Nogen erfaring, gerne pics?



__________________
- 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX
 
lahan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Check recorder.dk derinde er der en masse som selv har lavet det.
Det ser faktisk rimeligt godt ud.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19890& KW=ambilight
Til top Vis lahan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lahan
 
hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Metz brugte det på deres tv lang tid før, fladskærmen blev et alternativ. Du kan jo købe "lysstrimler", der er flade og nogle, meget små runde, der kan monteres bag tv'et i alle fire hjørner. Problemet er bare, at mange af disse er dioder og de støjer vidst ret meget. Som alternativ har jeg bare en lille lampe stående bagved tv'et :P
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

i ikea kan du få nogle hvide "lamper" for 300 kr. dvs. lysrør. Det ser rigtigt lækkert ud bag en fladskærm. har set flere der har gjort det

__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Se mit lærredsprojekt


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
BinX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Takker for hjælpen..... har hjulpet mig meget.... så er det bare og komme til ikea

__________________
- 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes